3 weken Indonesie in juli 2011

Hallo,

Ik ben van plan om begin Juli naar Indonesie te gaan. In elk geval Java en Bali, misschien ook Lombok en Sumatra. Ik denk aan een week of 3, een week meer is ook mogelijk. Ik vind het leuk om low-budget te reizen, dus gewoon backpacken en in hostels slapen enzo.
Ik ben 28 jaar, heb wel reiservaring, maar ben nog nooit in Azie geweest. Ik heb ook gezocht op groepsreizen, maar ten eerste zijn die veel duurder dan alleen reizen en ten tweede wil ik lekker zelf bepalen waar ik heen ga en hoelang ik ergens blijf.
Wat me wel heel leuk lijkt is om dat samen met een reisgenoot te doen.
Dus gaan er nog meer mensen rond die tijd naar Indonesie en heeft er iemand zin om een deel van de reis samen te doen of ergens af te spreken?

Groetjes Dorine

Hoi Dorine,

Ik ben in juli op Bali aan het werk, moet niet hele lange dagen maken als het goed is en heb ook af en toe vrij. Misschien kunnen we dan samen wat uitstapjes maken daar? Lijkt me gezellig!
Zelf ga ik nog echt rondreizen in augustus, dus mocht je er dan nog zijn is dat ook een optie!

Groetjes,
Maartje

Hoi Maartje!

Klinkt goed! Wat voor werk ga je doen?
Ik heb nog geen ticket geboekt, moet nog even goed kijken wat ik wil.
Gisteren werd me ineens weer door iemand afgeraden om in me eentje erheen te gaan. Omdat je dan een mikpunt bent voor alle afzetters en mensen die dingen aan je willen verkopen. Zit wat in natuurlijk.
Ook schijnt het openbaar vervoer niet zo makkelijk te regelen te zijn.
Maar ik ga het nog wel even uitzoeken. Blijf jij alleen op Bali of ga je daarna nog naar de andere eilanden reizen (na je werk)?
Groetjes Dorine

Hoi Dione,

Ik ga werken in een dierenkliniek (ben bijna klaar met mijn studie diergeneeskunde). Ik ga na mijn werk op Bali zeker ook nog andere eilanden bezoeken, in ieder geval Java, daar woont een vriendin van mij. En verder ga ik proberen zo veel mogelijk van Indonesië te zien en misschien van landen eromheen als ik daar nog tijd voor mocht hebben.
Ik moet zeggen, heb daar zelf ook nog nooit alleen rondgereisd, dus ik weet niet hoe het is. Ik kan wel die vriendin van mij vragen of zij denkt dat het kan, maar zij is Indonesisch dus misschien is het voor haar weer anders dan voor ons buitenlanders…
Laat maar horen als je een plan hebt/wil meeten een keer!

Groetjes,
Maartje

er zijn veel westerlingen die in hun eentje door Indonesie reizen. geen probleem, ook als vrouw niet.

Bedankt voor je reactie, stelt me weer gerust :slight_smile:
Mooie foto’s trouwens! Erg motiverend!

Hoi Maartje,

Ik ga wel in juli, want moet na die tijd gaan beginnen met afstuderen. Ik moet dat helaas wel in Nederland doen :slight_smile:
Maar het lijkt me zeker leuk om wat af te spreken om een dagje wat leuks te gaan doen als je daar aan het werk bent! Ik laat het je weten als ik mijn ticket geboekt heb oke?!
Groetjes Dorine

Hallo Dorine,

Ik ga van 28 juni t/m 28 juli door Indonesie rondreizen met een vriendin.
De planning is momenteel zo:

Java:
-Jakarta
-Bandung
-Yogyakarta
-Surabaya (woont een vriend van me)
-Bromo vulkaan
-Malang
-Kalibaru

Bali:
-Lovina
-Ubud
-(misschien) Sanur
-Kuta

Lombok:
-Sengiggi
-Gilli Trawangan

Mocht je zin hebben ergens te meeten, of een stuk samen te reizen, geef dan even een inboxje. Zouden wij ook wel gezellig vinden :slight_smile:
Het is voor ons tevens ook de eerste keer naar Azië.

Groetjes Giny :dag:

Hallo allemaal,

ook ik ga in juli naar Indonesië! Ik ben van 4 t/m 11 juli op Java en daarna ga ik naar Bali, Lombok en de Gili-eilanden.
Mijn naam is Melanie, ik ben 28 jaar en kom uit Leiden. Ik heb nog niet heel veel ervaring met alleen reizen, maar heb er het volste vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen!

Misschien is het leuk om contact te houden over alle plannen? Ik ben te bereiken op [EMAIL=“jufmelanie@hotmail.com”]jufmelanie@hotmail.com

Groet,
Melanie