hey!
Ik wil samen met een vriendin(beide 30-ers)tussen 15 april en eind mei een 4 tal weken door Indonesie trekken. Op het gemak en eindigen aan een mooi niet te toeristisch strand.
We houden niet van groepsreizen en de georganiseerde reizen zijn vaak zo duur. Alleen die van fox.nl lijken wel mee te vallen en dat zijn ook individuele reizen maar dan nog zouden we het lieve zelf doen! Het voordeel van fox is wel dat het mss goedkoper uitvalt omdat je dan die binnen vluchten etc niet moet regelen. Wat raden jullie aan? zelf gewoon alles regelen?Is het openbaar vervoer te doen?Toch maar een privé chauffeur in huren om ons van hotel tot hotel te vervoeren zodat we vanuit de hotels dingen kunnen gaan bezoeken of…? En hebben jullie fijne routes die jullie al hebben gedaan?Vanaf waar best te starten? En waar eindigen? Op welke vlieghaven vliegen en kan je vanuit een ander terug naar huis vliegen?We willen zeker Bali, Lombok en de gili eilanden zien!En natuurlijk de broom vulkaan, Ubud etc…
alvast bedankt!!!
Indonesie is prima met het openbaar vervoer te bezoeken, al dan niet gecombineerd met een aantal georganiseerde tourtjes of een dagje een auto met chauffeur.
Ik zou voor transport van hotel naar hotel zeker geen gebruik maken van een auto met chauffeur. Beetje zonde van het geld (vind ik). Perama biedt een busservice aan die je op Bali en Lombok van deur tot deur aan. Ook doen ze enige bestemmingen op Java aan. Daarnaast heeft Java best een redelijk bussennetwerk, voor het laatste stukje kun je een taxi nemen.
Een auto met chauffeur heeft overigens wel meerwaarde wanneer je een rondje op Bali of Lombok wilt maken langs verschillende bezienswaardigheden.
Gezien de plekken die je hierboven noemt, zou ik een retourticket naar Denpasar boeken. Na een paar dagen acclimatiseren kun je naar de Bromo en Kawah Ijen op oost Java, en dan via Bali met de boot naar de Gili’s en Lombok. Je kan eventueel per vliegtuig terug naar Bali, maar ik zou wederom de boot nemen.
zou ik dan niet het best op Jakarta heen vliegen en op denpasar terug naar huis?
Tot nu heb ik deze route uitgestippeld:
Jakarta – Bogor – Bandung – Pangandaran – Baturaden – Wonosobo – Yogyakarta – Sukuh – Malang – Bromo – Kalibaru – Lovina – Ubud – Sanur/gili eilanden
Is het te doen om te eindigen in sanur of beter de gili eilanden als je je vlucht moet halen in depansar?
Als je heel Java ook wilt zien, dan kun je beter in Jakarta starten. Dat had ik niet begrepen uit je eerste post.
Java - Bali - Gili’s - Lombok vind ik persoonlijk erg veel. Maar ik ben meer een langzame reiziger, zie m’n site.
Ik reis ook graag op ‘het gemak’. Zijn er plaatsen aan te raden om een binnen vluchtte te nemen om het iets sneller vooruit te laten gaan? Nara het schijnt zijn de binnenvluchten niet allemaal veilig?En mis je dan niet veel van het landschap?
Je wilt 15 plaatsen bezoeken in 28 dagen. Dat is minder dan 2 nachten per plaats! Tussen de steden zitten soms reistijden van meer dan 6-10 uur. Je wilt vanat geen 3 keer per week vliegen? Met een binnenlandse vlucht spaar je reistijd uit, maar je ben nog steeds een dag kwijt. Als je vliegt rond het middaguur, kun je niet op je gemak een stad verkennen.
Ja, er zijn beslist mensen die zeggen dat je route kan. In theorie klop het. Maar ik zou een keuze maken tussen het oostelijke óf het westelijke deel van Java. Combineer dat met Bali, en ga als je tijd over hebt (ter plekke te beslissen) eventueel naar Lombok of de Gili’s.
P.S. Vanuit de Gili-eilanden een vlucht op Denpasar halen is niet te doen. Dat is een ander eiland. Trek minimaal een nacht uit voor het zuiden van Bali - redelijk dicht bij het vliegveld.
Yakarta-Yogyakarta – Bromo – Kalibaru – Lovina – Ubud – Sanur/gili eilanden is misschien dan al een beter plan?Heb ik inderdaad meer tijd per plaats!! Het is en blijft een vakantie van 4 weken;-)!
Met een binnenvlucht van Yakarta naar Yoqyakarta? En dus de voorlaatste dag al richting denpasar vertrekken om daar in de buurt te slapen! Dank je voor de info! als ik een binnenvlucht wil nemen vanuit Yakarta: op voorhand het best vanuit Belgie reserveren? of daar ter plekke? wat zijn daar de prijzen ongeveer van?
De rit vanuit Yogyakarta per bus -trein of taxi het beste doen?
kan je trouwens niet meteen vliegen naar Yogyakarta of Bandung vanuit Brussel of Amsterdam en dan terug vliegen vanuit denpasar naar huis? Jakarta zelf en wat er tussen Jakarta en Bandung ligt hoef ik niet echt te zien!!! TIPS iemand?
Hmmm, volgens mij heb je al aardig wat tips
Ja, je kan met Garuda meteen naar Bandung of Yogya vliegen vanuit Europa (wel met overstap). Misschien niet online te boeken, wel in een (beter) reisbureau.
Binnenlandse vluchten in Indonesië kun je meestal niet in Europa boeken. Ter plekke geen probleem. Uitzondering zijn de vluchten aangeboden op www.airasia.com. Die site kun je ook raadplegen voor prijzen van Denpasar naar Jakarta.
Sanur ligt overigens vlakbij Denpasar. Je kan daarvandaan direct naar het vliegveld.
Alvast bedankt voor de tips;-)!
vandaag langs het reisbureau geweest; ze hadden een vroegboekactie ! Van Amsterdam met tussenstop Singapore naar Bandung en terug vanaf Denpasar naar AMsterdam= 850 euro pp= is denk ik wel een ok prijs niet?
dan zouden we volgende route kunnen volgen:
Bandung Yogyakarta Borobudur Ubud Gili Lombok Sanur
Waar raden jullie aan dat we trein of boot nemen?Op deze manier hebben we toch geen binnenlandse vluchten meer nodig, toch?
Niet echt handig om op voorhand hotels te boeken(eerste dagen waarschijnlijk wel) maar hopelijk is er hier en daar wel internet zodat we online kunnen boeken of gewoon rechtstreeks naar de hotels gaan? Iemand in dat geval dan een tip voor een boek waar er leuke in staan?Of wordt het bokking.com etc?
Wanneer je geen stops tussen de Borobudur en Ubud wil maken, dan zou ik vliegen. Dat bespaart je een busreis van meer dan 20 uur.
Ticket zijn te boeken via bijvoorbeeld www.airasia.com.