Rondreis Indonesie 4 weken april-mei 2013

hey!
Ik wil samen met een vriendin(beide 30-ers)tussen 15 april en eind mei een 4 tal weken door Indonesie trekken. Op het gemak en eindigen aan een mooi niet te toeristisch strand.
We houden niet van groepsreizen en de georganiseerde reizen zijn vaak zo duur. Alleen die van fox.nl lijken wel mee te vallen en dat zijn ook individuele reizen maar dan nog zouden we het lieve zelf doen! Het voordeel van fox is wel dat het mss goedkoper uitvalt omdat je dan die binnen vluchten etc niet moet regelen. Wat raden jullie aan? zelf gewoon alles regelen?Is het openbaar vervoer te doen?Toch maar een privé chauffeur in huren om ons van hotel tot hotel te vervoeren zodat we vanuit de hotels dingen kunnen gaan bezoeken of…? En hebben jullie fijne routes die jullie al hebben gedaan?Vanaf waar best te starten? En waar eindigen? Op welke vlieghaven vliegen en kan je vanuit een ander terug naar huis vliegen?We willen zeker Bali, Lombok en de gili eilanden zien!En natuurlijk de broom vulkaan, Ubud etc…
alvast bedankt!!!

Hallo Deborah,

Het volgende is wat ik doe (ik kom 16 april aan in Indonesie): vliegreis Amsterdam - Jakarta, alhier geregeld. Nationale vluchten, vanaf Jakarta Yogyakarta, Bali (Denpasar), Lombok, Borneo e.d. regel ik, of een aantal dagen voor mijn vertrek, of ter plaatse.

Ik zou geen privé chauffeur nemen, zeker niet als er een taalbarriere is, anders kun je het overwegen.

Ik heb ook begrepen dat je vanuit Denpasar (Bali) een internationale vlucht kan boeken, vermoedelijk wel met tussenstop ergens, Jakarta, Kuala Lumpur, Seoel, HongKong (afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt).