Rondreis in juli met pubers - advies gevraagd

Heel erg bedankt voor jullie suggesties, ik hoop dat ze helpen. Het rare is dat een van haar favoriete restaurants de lokale Thai is, dus dat zou volgens mij geen probleem moeten vormen.
Wij hebben ook al gezegd dat de thaise mensen bekend staan als meest vriendelijke ter wereld. Toen wij (voordat we kinderen hadden) in Indonesie waren vond ik de mensen daar ook al zo beleefd en vriendelijk. Kunnen wij nog wat van leren!
En op zich heeft ze in NL niets tegen buitenlanders, dus het is allemaal een beetje vaag. Volgens mij komt het gewoon omdat ze behoudend is en ze de cultuur, het land en de mensen niet kent. Maar ja, als je er niet heen gaat, leer je zo ook nooit kennen!

Als ik een aantal alternatieven heb voor hotels e.d., benader ik Viengtravel of zij me daarmee kunnen helpen.

Je hebt het over “onze” fietstochten. Welke zijn dat? Schijnt ook erg leuk te zijn lees ik overal.
Ziplining klinkt ook leuk!

Ik werk bij Recreational Bangkok Biking in Bangkok en wij bieden diverse fietstours door Bangkok aan. Alleen niet het deel van Bangkok waar je duizenden toeristen tegenkomt, maar een niet-toeristisch deel van Bangkok, een deel waar toeristen niet komen. Op deze manier krijg je dus een hele goede indruk van het leven van de Thai ver bij de toeristische bezienswaardigheden vandaan.
Onze populairste tour is de halve dag **Colors of Bangkok **die dagelijks om 08:00 en 13:00 uur van start gaat.
Heb je niet gefietst, dan heb je Bangkok niet gezien :slight_smile: !

Om een impressie te krijgen van onze halve dagtour kan je dit filmpje even kijken:

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“CTCMniwAM6c” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Er zijn meerdere aanbieders van ziplining in Chiang Mai en omgeving. De bekendste, maar ook de duurste. is Flight of the Gibbon. Ik heb het een aantal jaar geleden gedaan bij Eagle Track Chiang Mai en vond het echt helemaal geweldig. Niet alleen leuk voor jongeren, maar ook voor volwassenen is het super om eens te doen. Dit is de website van Eagle Track: http://www.eagletrackchiangmai.com/

Haar favoriete restaurant is de lokale Thai ?? Hmmm…vindt ze zelf koken ook leuk om te doen ? In dat geval kan je een halve dag een kookcursus doen, bijv. in Chiang Mai. Je gaat dan eerst inkopen doen op de lokale markt, vervolgens leer je hoe je een aantal gerechten moet bereiden en aan het eind mag je je eigen gemaakte maaltijd opeten.

Inmiddels heeft mijn dochter aangegeven dat ze wel mee wil, dus de plannenmakerij gaat weer verder!
Ik heb inmiddels via Viengtravel en Greenwoodtravel info opgevraagd, ze kwamen met leuke suggesties. Een van hen gaf wel aan dat in 4 dagen van Bangkok naar Chiang Mai met alles wat ik wil zien wel erg druk is. Ik wil dan 2 nachten in Kanchanaburi en dan zien: River Kwai, hellfire Pass, Erawan watervallen. En dan door naar Sukothai, Phitsunolak. Daar 1 nacht en dan door naar Chiang Mai. Maar dat laatste stuk is misschien te veel voor 1 dag?
Dat willen we met een prive minivan met chauffeur. Hebben jullie nog tips waar ik die kan boeken?

Ik denk dat je dochter in haar handen mag knijpen dat ze mee kan naar het fantastische thailand. Tegenwoordig zijn de meeste van deze leeftijd alleen geïnteresseerd in shoppen en uitgaan ( top in thailland!) Het kan geen kwaad dat ze ook eens een andere kant zien, al is het in thailand nog allemaal goed geregeld. Succes en ze wil vast hierna weer terug !

Via Wereldwijzer app