Rondreis in juli met best tours

Hi,

Heeft er iemand ervaring met de rondreis “de must van Thailand” aangeboden door Best Tours. Wij gaan namelijk vanaf 2 juli met deze reisorganisator 17 dagen rondtrekken. Wij gaan vertrekken vanuit Zaventem, is dit een rechtstreekse vlucht en wat is de reistijd.
Heb je ervaring met de rondreis laat eens iets weten.

Thanks,

Marc

Beste Marc, heb geen ervaring met een georganiseerde rondreis door Thailand, maar heb wel bijna alle plekjes gezien. dus voor info kun je bij mij terrecht. Vluchttijd vanaf amsterdam rechtstreeks naar Bangkok is 12 uur vanaf Brussel zal dat wel ongeveer hetzelfde zijn als je rechtstreeks vliegt tenminste. Meeste vluchten vanaf Brussel naar Bangkok zijn niet rechtstreeks. Etihad airways vliegt bijv vanaf Brussel naar Bangkok via Abu Dhabi, niet rechtstreeks maar wel perfecte service. ook vliegt British airways vanaf Brussel naar Bangkok via Londen.

Hi,

Ik ben ernu achtergekomen dat we waarschijnlijk een tussenlanding hebben in Duitsland. Weet iemand of je uit het vliegtuig moet en wat met de bagage. Heb hier helemaal geen ervaring mee.

Marc

Beste marc, vrijwel zeker word je bagage automatisch naar het volgende vliegtuig toegebracht dit houd in dat je alleen moet overstappen en niet nog eens hoef in te checken, dit doe je dus alleen in brussel, maar voor alle zekerheid kun je het navragen bij de reisorganisatie of kijken op de website van de luchtvaartmaatschappij. welke luchtvaartmaatschappij vlieg je mee?

mvg
de Vliegticketsadviseur

Bagage zal gewoon doorgelabeld worden naar de eindbestemming dus daar heb je in Duitsland geen omkijken naar.

Hi,

Bedankt al voor de info. Ik heb mijn tickets nog niet maar volgens de brochure vliegen we met Thai airways international. Ik weet niet of dit al vanuit Brussel zal zijn. Nog even wachten op de tickets.

Marc
**[FONT=Frutiger-BlackCn][SIZE=1]
**[/SIZE][/FONT]

Thai Airways vliegt niet vanaf Brussel, dus je zal met een andere airline vanaf Brussel naar bijvoorbeeld Frankfurt of Munchen vliegen (bijvoorbeeld Lufthansa). Lufthansa en Thai Airways hebben hiervoor een samenwerking, dit zijn zgn codeshare-vluchten.

Thanks voor de info. Zal wachten zijn op de tickets. Heb nu wel al door dat ik beter met mijn gezin naar Thailand had gegaan zonder de reisorganisator maar dit is nu te laat.
De reis ziet er heel verschillend uit en hoop dat ik Thailand hierdoor een beetje zal ontdekken. Ik heb wel op laatst van de vakantie 3 dagen Hua Hing als afsluiter, is dit een mooie afsluiter?

Marc

Hoi Marc,

Als Thailand jullie ditmaal goed bevalt en je wilt ooit nog eens terug, kan je dan altijd alleen losse tickets kopen en de rest zelf regelen. Maar ach, bij een eerste kennismaking met het land is een georganiseerde reis natuurlijk prima.

Hua Hin is de koninklijke badplaats van Thailand en een leuke afsluiter van de reis. Is niet al te ver bij Bangkok vandaan en je kunt er heerlijke verse vis op het strand eten.

Kan iemand me zeggen of er malaria tabletten moeten genomen worden. Wij gaan van BK naar Phitsanuloke, Chiang Rai,Chiang Mai,Mae Hong Son,Hua Hin.
Moeten wij al Bath’s meenemen of kan ik euro wisselen op de luchthaven en is dit in een bank of wisselkantoor.
Weet iemand wat voor weer we kunnen krijgen, ik weet dat het regenseizoen is maar betekend dit heel de dag stortregen of zijn het buien.
Nogmaals bedankt aan hen die ant(woorden op mijn vragen, Ik (wij) zijn leken in Thailand
Marc

Hoi Marc,

Malaria tabletten zou ik niet aan beginnen, heb ze zelf nog nooit gebruikt in Thailand. Thailand is ook vrijwel malaria-vrij tegenwoordig. In Bangkok kan je goedkoop muggenmelk kopen, zorg dat er een hoge concentratie DEET in zit.

Bahts niet meenemen, maar ter plekke gewoon pinnen. In alle plaatsen die je hierboven beschrijft, zijn ATM’s aanwezig. Helaas moeten toeristen sinds kort wel 150 Baht toeslag betalen per transactie, dus ik raad je aan om wat grotere bedragen te pinnen en niet telkens kleine bedragen.

Het blijft altijd lastig om het weer te voorspellen. Het is idd regenseizoen, maar dat hoeft echt niet te betekenen dat het de hele dag regent. Ik heb regelmatig gereisd in het regenseizoen en heb geen problemen van het weer ondervonden (m.u.v. 1x op Ko Chang).
Vaak vallen de buien aan het eind van de middag, in de avond of 's nachts, en vaak is het ook maar een paar uurtjes en daarna weer prima weer. Maar zoals ik al aangeef, is het lastig om eens weersvoorspelling te doen…

Aangezien jullie dus nog Thailand-leken zijn, heb ik nog 1 laatste waarschuwing…Thailand is verslavend, ben je er eenmaal eens geweest, dan wil je alleen nog maar terug !!! Dus kom na jullie reis niet op dit forum om ons te verwijten dat we je daar niet voor gewaarschuwd hebben :smiley:

Succes met de verdere voorbereiding en als je nog meer vragen hebt, zien we ze hier wel verschijnen !

Het zijn inderdaad meestal alleen buien… maar als het regent, regent het ook goed! en wat Dave zegt over Ko Chang, daar duurde de regenbuien wat langer dan anders, maar eigenlijk maakte het me vrij weinig uit omdat de temeperatuur goed bleef, en je dus bijvoorbeeld nog steeds kon gaan zwemmen. en als je niet van zwemmen houdt, is er altijd nog een hele goed tv-kanaal met uitstekende films :biggrin:, maar ik weet niet of elk resort dat heeft op Koh Chang.

En even off-topic - de vorige keer ben ik een beetje ziek geworden van de inentingen, wat 4jaar geleden was, zou ik me voor de zekerheid weer inenten?

En @ Marc, je zult het heel erg naar je zin krijgen, en nog dagelijks terugdenken aan de geweldige vakantie die je hebt gehad wanneer je terug zult zijn in Nederland! En een tour is een prima optie om Thailand voor de eerste keer te ontdekken.

Wij zijn reeds twee maal ( in juli ) meegegaan met besttour op rondreis en dit was prima !Wij gaan nu al la carte . Ik denk dat het voor de eerste keer naar Thailand te gaan een must is om " the must " te doen.Rondreizen vertrekken steeds uit BKK dus overstap in Duitsland of nederland, de bagage volgt wel!
Geen malariapillen, neem wel immodium en motilium mee (heb je voor andere landen ook nodig ). Gewoon de bankkaart en naar het ATM en pinnen.
Regen hangt af welke regio.In het noorden kan het" soms" de hele dag miezeren en in het zuiden meer kortere ( 1 a 2 uur )hevige stortregen (naar de avond toe ).
Hua hing heeft meer een rustig karakter dan het toeristische Phuket.
Een fijne vakantie en past op voor de verslaving !

De malaria mug welke nog voorkomt hier in Thailand is volledig resistent tegen tabletten.
Mocht je wel gestoken worden, dan ben je zonder tabletten beter te behandelen als met, dus het middel is erger dan de kwaal…

R.

Hi,

Mag ik nog wat vragen op jullie afvuren.
Zijn bv. GSM,computers,cd’s, etc goedkoper in Thailand en als men ze meebrengt kan men deze zonder problemen hier in België gebruiken (zonder aanpassen van…)

Marc

Niet bepaald goedkoper. Pas op voor vervalsingen.

Beste Marc , ik zelf ben 2 keer met Best-tours door Thailand gereisd en deze touroperator is mij prima bevallen , heel goed om 1 of 2 keer georganiseerd te reizen dan kan je het land beter leren kennen .
Later is het inderdaad beter om alleen tickets te kopen en alles zelf te regelen .
1 heel klein minpuntje , Best tours is van huis uit een Belgische tour operator dus reizen er ook Franstalige mensen mee.( niks mis mee hoor ) , alleen gaf de gids eerst uitleg in het Frans en daarna in het Nederlands en dan ben je er al lang voorbij .( in de bus )
Zij hebben nog weleens moeite om Nederlands te praten tegen de Vlamingen .
Maar als we s,avonds gezellig met z,n allen aan tafel zaten sprak iedereen Nederlands , dus hebben we gevraagd of de uitleg in de bus eerst in het Nederlands kon , en dat ging daarna een stuk beter .
2 keer genoten en kan deze touroperator zeker aanbevelen .
Dit was wel 8 jaar geleden .
Ik wens jullie heel veel plezier en ik weet zeker dat jullie daarna weer terug komen in Thailand .

Wij hebben de rondreis gedaan in juli 2007 & juli 2008 en de Belgische gids was een nederlandstalige die eerst vertaalde in het nederlands en dan pas in het frans.
Dus hadden hier de franstalige pech…
Goede reis…wij komen binnen twee weken !