rondreis in de westkust+ Washington DC

Hallo allemaal,

IK en mijn vriendin willen rond 18 mei voor een 4/5 weken richting de westkust gaan. Terug reis is gepland rond 20/21 juni.

Wij willen alles zelf gaan regelen van vliegticket tot auto en uitterraard de overnachtingen.

Waarom we dat zelf willen doen is dat we geen vaste afspraken willen hebben met, hier 1 dag en, daar 2 dagen, en zo lang mag je hier blijven enz… Het is uiteindelijk toch vakantie.

Onze planning is om in San Francisco te beginnen en daar een dag of 2/3 rond te hangen. Dan willen we door middel van een aantal nationale parken richting Las Vegas gaan. Voor die tijd willen we ongeveer 4 weken uittrekken.

Ons plan is om dan ook nog een aantal dagen in Washington door te brengen.

Ik heb een paar vragen en ik hoop dat jullie dezen kunnen beantwoorden.

Voor de vliegtickets heb ik het 1 en andere bekeken op worldticketcenter.nl maar daar zie ik ieder keer een waarschuwing komen als ik een enkele reis wil.
Een retour is namelijk niet voor ons van toepassing.
Want onze heen bestemming is anders dan van waar we terug gaan vliegen.
Is er hier een oplossing voor, of zijn er andere site’s?

Kun je wat betreft Washington, makkelijk een binnenlandsen vlucht pakken, last minute of kun je dat het best van te voren hebben geregeld?
Zou je als je bijv, een last minute neemt dan veel gezeur kunnen krijgen met de douane?

Ik heb ook al heel wat gekeken op het net met belang het groene briefje/esta.
Maar echt duidelijk is het mij nog niet.

Ik denk als ik uitleg wat onze bedoeling is dan zal dat wel weinig problemen opleveren.
Dat esta forumulier is toch het zelfde als wat ze eerst in het vliegtuig deden invullen, of is dat toch een ander formulier?

Heeft er als laatste iemand nog leuke, mooie tips van nationale parken en andere bezienswaardigheden buiten om de bekende hot spots?

Of waarvan je zegt van: WOOOOOOWW dat is echt te gek dat moet je gedaan hebben.

Alvast bedankt voor de reactie’s en tips.

Op binnenlandse vluchten zul je geen gedonder krijgen met de douane over je last-minute. Er wordt voor het vliegen alleen een security check gedaan (X-ray van je handbagage en de metaaldetector/body scan voor jezelf), verder kom je niemand tegen. Vervelende vragen zijn alleen op vluchten die aankomen vanuit het buitenland.

De ESTA moet je inderdaad van tevoren aanvragen. Nog steeds in het vliegtuig het groene I94W-formulier invullen.

In plaats van World Ticket Center, kun je kijken op o.a. The Flight Network voor de binnenlandse vluchten.

Ik vraag mij alleen af: waarom perse Washington DC erbij nemen? In 4 of 5 weken is er zat te doen aan de westkust. In het oosten liever NYC pakken dan DC.