beste indonesië gangers
Wij gaan in oktober naar Indonesië. Eerste helft op Java en de tweede helft op Noord Sulawesi.
Nu mijn vraag: Wat kost gemiddeld een auto huren in Indonesië?
Wat kost de trein overdag van jakarta naar jogyakarta
wat kost overnachten in jogyakarta, malang en surabaya?
wat ben je ongeveer aan eten kwijt?
wat kost ongeveer een vliegreis van surabaya naar sulawesi manado?
Wie weet waar je het beste kunt gaan zitten op sulawesi aan de manado kant? Is iemand daar al geweest en hoe is het duiken?
Voor 8 euro kun je in Yogya slapen in hotel Bladok, echt een aanrader. Maar er zijn daar zat andere hotels waar je voor minder dan 10 euro goed kunt slapen. Een /* hotel kost je 30-40 euro per nacht, maar dat vind ik lang niet zo leuk en gezellig. In Surabaya hebben we 2 jaar geleden in een 3-sterren hotel geslapen voor 18 euro. We kwamen van de trein en het was al laat, dus hadden we weinig puf om nog iets goedkopers te zoeken.
De prijs van het eten varieert van 50 cent tot een paar euro, afhankelijk van wat je wilt. Eet je op straat, dan eet je voor een habbekrats, maar in een restaurant ben je wat meer kwijt( een paar euro pp, nog steeds een habbekrats dus). http://infoka.kereta-api.com/index.php?to_path=/index.php&ch_lang=en is de site van de Indonesische spoorwegen. De trein vertrekt vanaf stasiun Gambir om 8.00 uur en komt aan in Yogya om 14.54. Het tarieg staat er niet meer bij, maar ik meen 15 euro voor de beste klasse, eksekutif.
hee ketut bedankt voor de info dit was nou precies wat ik zocht. ofschoon de vriendin van mijn zwager indonesische is bleef de info een beetje achterwege. Dat het niet erg duur is had ik al begrepen. maar dit is echt drie keer niks ik kan nu tenminste een schatting maken wat ons de eerste 10 dagen gaat kosten. We gaan daarna nl naar sulawesi om te duiken en dat regelt zich vanzelf wel
Ik zag dat jij ook gereageerd had op de vliegreis… hoe lang duurt eigenlijk de totale vliegreis? is dat iets van 13 uur excl overstap? ik denk dat het singapure airlines wordt want die vliegt weer vanaf manado en emirates niet
en misschien weet je deze ook wel (ben helemaal blij met je)
wat kost een auto huren of heb je daar misschien ook een site voor hahahha
nogmaals bedankt voor de info
nina(beertje)
De reis duurt inderdaad ongeveer 13 uur exclusief overstaptijd. Wat betreft de prijzen van een huurauto kan ik je niet helpen. Wij huren op Bali altijd een auto voor 8 euro per dag, maar ik heb gelezen dat dat op Java velen malen duurder is. Buiten dat wil ik op Java niet zelf rijden; het verkeer is veel drukker/chaotischer. Pak liever de trein…
Ik ben nieuw op dit forum en zag je vraag. Ik ben vorig jaar naar Sulawesi geweest om te duiken, wij zaten op bunaken, echt geweldig duiken daar. Ook naar Lembeh street geweest !
Ik raad je aan niet in Manado te blijven, ga naar bunaken. In manado regent het ( bijna ) altijd en op bunaken niet, het is er prachtig en erg relaxt.
Als je meer wilt weten over het duiken en overnachten, laat het dan even weten, dan kan ik je misschien wat uitgebreider via e-mail informeren.
hallo reis-meis: bedankt voor je reactie. wij gaan naar 4fish (nabij manado) dit omdat wij ook 2 niet duikers bij ons hebben. hadden wij met z’n twee gegaan dan waren wij inderdaad naar bunaken gegaan omdat wij in sulawesi puur voor het duiken zijn. Ik ga er een beetje vanuit dat de regenbuien net als op de dominicaanse republiek echt buien zijn en niet zoals in nederland de hele dag. Bunaken gaan we zeker duiken en misschien in lembehstreet het laatste is afwachten en anders hebben we een reden (als je die al nodig hebt) om nog een keer terug te gaan…
Nou, wat ik heb gezien/meegemaakt regent het wel erg veel en lang in de buurt van Manado, terwijl wij in de zon zaten op Bunaken. Voor niet duikers is het ook leuk daar, mooi zwemwater, prima om te snorkelen en je kunt rondwandelen daar.Voordeel is wel als je daar zit, je bent meteen bij de duikstek, anders moet je vanuit manado er heen met een bootje, niet erg, maar toch…
Houd er wel rekening mee dat je een bijdrage moet doen voor het national park als je daar gaat duiken.
Vanuit Manado is het maar 2 uur met de auto naar Lembeh street! Wij zijn vanaf Bunaken met de boot geweest, hele dag varen, nachtduik in lembeh, daarna 3 dagen duiken daar en op de terugweg bij Banghka gedoken. Als je de tijd/kans hebt moet je het doen ! Nou ja moeten
Heel veel duikplezier daar.
Nou, wat ik heb gezien/meegemaakt regent het wel erg veel en lang in de buurt van Manado, terwijl wij in de zon zaten op Bunaken. Voor niet duikers is het ook leuk daar, mooi zwemwater, prima om te snorkelen en je kunt rondwandelen op Bunaken of een boottochtje maken naar Siladen ( super tropisch eilandje ).Voordeel is wel als je op Bunaken zit, je bent meteen bij de duikstek, anders moet je vanuit manado er heen met een bootje, niet erg, maar toch…
Houd er wel rekening mee dat je een bijdrage moet doen voor het national park als je daar gaat duiken.
Vanuit Manado is het maar 2 uur met de auto naar Lembeh street! Wij zijn vanaf Bunaken met de boot geweest, hele dag varen, nachtduik in lembeh, daarna 3 dagen duiken daar en op de terugweg bij Banghka gedoken. Als je de tijd/kans hebt moet je het doen ! Nou ja moeten