Rondreis door Midden - Zuid China en Hongkong

Wij willen graag volgend jaar zomer een rondreis maken door het zuiden-midden van China.
Dit jaar hebben we een rondreis gemaakt van Chengdu-Xi’an-Beijing-Shanghai-Wuzhen, tot Hangzhou, en dit jaar willen we meer het binnenland in.

Volgens mij gaan er maar een paar vluchten van Chengdu naar Zhangjiajie per week.
Dus we dachten om te vliegen van Amsterdam naar Dubai, daar 2 dagen blijven en vanuit Dubai door te vliegen naar Guangzhou, en na een dag verblijf in Guangzhou vandaar uit te vliegen naar Zhangjiajie.
Daar een dag of vier blijven. Dan van Zhangjiajie vliegen naar Guilin, vandaar uit een transfer-bustocht naar Yanghuo, daar 2 dagen verblijven en weer terug naar Guilin, vandaar uit de hogesnelheidstrein naar Guangzhou nemen en van Guangzhou met de sneltrein naar Hongkong, en vandaar uit terug naar Amsterdam.
Is dit een goede planning? Of kan het beter? Wie heeft er ervaring mee?

Nu zie ik een reisschema staan op 09-03 -17, als reactie op een vraag van anderen, die ook eigenlijk een deel hetzelfde traject wilden afleggen.
Namelijk vanuit Zhangjiajie naar Fenghuan te rijden met een bus, en na een dag daar de volgende dag met een bus??? of trein??? naar Liushou te rijden en vandaar uit met de trein naar Guilin.
Is met een vliegtuig niet veel makkelijker?

Of zijn de routes erg mooi om doorheen te rijden??
Is het makkelijk om een bus te regelen van uit Zhangjiajie naar Fenghuan? En treinreizen? Want onze ervaring is dat de chinezen weinig Engels spreken, en dat zal zeker in het binnenland zo zijn.

Is de rivercruise met koffers en al van Guilin naar Yanghuo een goede optie in augustus? Of beter met een touringcar? En waar kan ik dat dan regelen?

Omdat wij bang zijn dat we met slecht weer te maken krijgen in Zhangjiajie, kiezen we voor een verblijf van 4 dagen, dan heb je speling, om op de beste dag die tochten naar boven te maken, met de lift, en over de glazen brug. En het Tianmen National park te bezoeken.

Heel graag ontvang ik wat advies.
O ja, is het verstandig om in Zhangjiajie zelf, de grote stad, een hotel te boeken en dan met een bustransfer naar het National park te rijden?

Groetjes,
Hatojo