Advies reisschema zomer 2017

Deze zomer willen we met onze twee dochters van 13 en 16 jaar een reis door China en Hong Kong maken. Graag willen we jullie advies over de route zoals we die nu in gedachten hebben.
En de vraag: wat doen we met de drie nog niet ingevulde dagen? Is het beter om langer in de plaatsen te verblijven die nu in het schema staan? Of ‘moeten’ we nog een extra plaats aan doen? En ik twijfel of we te lang in Zhangjiajie hebben gepland.

Alle tips zijn welkom! Dank bij voorbaat.

Dag 1: vertrek Amsterdam
Dag 2: aankomst om 06.55 in Beijing
Dag 3: Beijing
Dag 4: Beijing
Dag 5: middagtrein naar Datong en 1 overnachting
Dag 6: hangende klooster en grotten van Yungang en door met taxi (???) naar Taiyuan
Dag 7: van Taiyuan naar Pingyao
Dag 8: Pingyao
Dag 9: Pingyao
Dag 10: van Pingyao naar XiAn
Dag 11: XiAn, terra cotta leger en stadsmuur
Dag 12: van XiAn naar Chengdu met nachttrein
Dag 13: Chengdu
Dag 14: van Chengdu naar Zhangjiajie
Dag 15: Zhangjiajie
Dag 16: Zhangjiajie
Dag 17: Zhangjiajie
Dag 18:
Dag 19:
Dag 20:
Dag 21: Yangshuo, cruise Li River
Dag 22: Yangshuo
Dag 23: Yangshuo
Dag 24: van Yangzhou naar ??
Dag 25:
Dag 26: Hong Kong
Dag 27: Hong Kong
Dag 29: Hong Kong
Dag 30: vliegen HK naar A’dam

Dag 1: vertrek Amsterdam
Dag 2: aankomst om 06.55 in Beijing
Dag 3: Beijing
Dag 4: Beijing
Dag 5: middagtrein naar Datong en 1 overnachting
Dag 6: hangende klooster en grotten van Yungang en door met taxi (???) naar Taiyuan ***Het is mogelijk om direct met een slaaptrein van Datong vertrek +/- 22:00 naar Pingyao aankomst +/-06:00 te reizen. Taiyuan zou ik overslaan ***
Dag 7: van Taiyuan naar Pingyao
Dag 8: Pingyao Ik zou een dag minder in Pingyao blijven het is een zeer kleine stad
Dag 9: Pingyao
Dag 10: van Pingyao naar XiAn
Dag 11: XiAn, terra cotta leger en stadsmuur
Dag 12: van XiAn naar Chengdu met nachttrein
Dag 13: Chengdu
Dag 14: van Chengdu naar Zhangjiajie
Dag 15: Zhangjiajie
Dag 16: Zhangjiajie
Dag 17: Zhangjiajie Tianmen Mountain bezoeken
Dag 18: Reizen met bus naar Fenghuang
Dag 19:Fenghuang
Dag 20: Reizen met bus naar treinstation overstap Liuzhou en dan via Guilin naar Yangshuo reizen
Dag 21: Yangshuo, cruise Li River
Dag 22: Yangshuo
Dag 23: Yangshuo
Dag 24: van Yangzhou naar ?? Guilin
Dag 25: Trein Guilin - Shenzhen en de metro pakken naar HK
Dag 26: Hong Kong
Dag 27: Hong Kong
Dag 29: Hong Kong
Dag 30: vliegen HK naar A’dam

Wat fijn. Bedankt voor je reactie! Goeie tips. Ik denk dat ik idd Taiyuan oversla dan.

Yangshuo - Guilin - Shenzhen - Hongkong kan je trouwens in circa 7 uur doen dus dan hou je nog een dag over. Fenghuang is ook niet groot dus daar zou ik maximaal 2 dagen aanbesteden inclusief het naar toe gaan en weer vertrekken.

Vanaf Chengdu kan je ook nog een dagtocht doen naar de Buddha in Leshan of de berg Emeishan. Om daar te komen neem je dan de trein naar Leshan of Emeishan, deze trein rijdt nog niet zolang dus misschien kan je weinig informatie daarover vinden.

[ul]
[li]https://en.wikipedia.org/wiki/Leshan_Giant_Buddha
[/li][li]https://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Emei[https://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Emei](https://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Emei)
[/li][/ul]

Bedankt voor jullie antwoorden! Ondertussen zijn we een tijd verder en staat de reis bijna voor de deur. Het gaat er ws als volgt uit zien. Ik heb de vragen die ik nog heb in rood aangegeven.

8 juli aankomst Beijing (aantal dagen en hotel staan nu vast)
9 juli Beijing
10 juli Beijing
11 juli Beijing
12 juli Beijing - Datong middag trein
13 juli Datong tour
14 juli van Datong naar Pingyao met trein; aankomst middag
15 juli ochtend in Pingyao en nachttrein naar Xian MOET ik deze reserveren?
16 juli Xian terra cotta
17 juli van Xian naar Chengdu; kan dit met trein of is dit te ver en is vliegtuig beter?
18 juli Chengdu
19 juli Chengdu
20 juli van Chengdu naar Zhangjiajie of is het leuker om naar Kunming te vliegen?
21 juli Zhangjiajie
22 juli Zhangjiajie naar Fenghuang
23 juli Fenghuang
24 juli Fenghuang naar Yanshou
25 juli Yangshou
26 juli Yangshou
27 juli Yangshou naar Hainan
28 juli Hainan
29 juli Hainan
30 juli Hainan naar Hong Kong
31 juli Hong Kong
1 aug HK
2 aug HK
3 aug HK
4 aug HK - Adam

Eigenlijk zouden we ook heel graag naar Kunming en Dali en Lijiang en omgeving gaan. Alleen gezien het schema moet er dan waarschijnlijk wat geschrapt worden. Of toch alles doen en dan vliegen van Kunming naar Zhangiajie? Wat zouden jullie schrappen? We denken aan Datong en Pingyao schrappen of anders misschien Zhangjiajie schrappen?? En hoe is het om eind juli in een resort in Yalong Bay (Hainan) te zitten. Is dit echt leuk? Ik zie veel hoogbouw. We willen namelijk ergens in de reis wel een paar dagen strand/meer/luxe inbouwen om te relaxen.

Beijing en Hong Kong staan al helemaal vast. De rest is niet zeker hoewel Chengdu er voor onze jongste dochter wel in moet zitten :slight_smile:

Ik ben benieuwd naar jullie tips.
Dank alvast.

Groet Myra

Als je Dali etc wilt doen. Dan kun je denk ik het best uit Chengdu naar Lijiang vliegen. Lijiang Dali en Dali Kunming zijn dan een halve dag met de bus. Van Kunming trein naar Guilin, bus yangshuoo. Maar dan mis je wel Zangjiajie en Fenghuang inderdad.