Reisschema tips?

Hallo,

Midden juli gaan wij naar China voor 3,5 week.
Hieronder hebben we een reisschema gemaakt, hebben jullie hier nog tips of aanmerkingen over?

Maandag 16 Juli 09.30 aankomst Beijing
Dinsdag 17 Juli Beijing: Verboden stad
Woensdag 18 Juli Beijing: Chinese muur
Donderdag 19 Juli Beijing: olympisch station, fiets huren, hutongs
Vrijdag 20 Juli Beijing: Zomerpaleis -> 's avonds trein Pingyao
Zaterdag 21 Juli Pingyao
Zondag 22 Juli Pingyao -> ‘s avonds trein Xi’an
Maandag 23 Juli Xi’an: terracotta leger
Dinsdag 24 Juli Xi’an -> vlucht/ trein Chengdu
Woensdag 25 Juli Chengdu: panda breading centre
Donderdag 26 Juli Chengdu: big boeddha van Leshan
Vrijdag 27 Juli Chengdu
Zaterdag 28 Juli Lijiang / Ping’an
Zondag 29 Juli Lijiang / Ping’an
Maandag 30 Juli Dali / Ping’an
Dinsdag 31 Juli Dali / Ping’ an
Woensdag 1 augustus Hainan
Donderdag 2 augustus Hainan
Vrijdag 3 augustus Hainan
Zaterdag 4 augustus Hainan
Zondag 5 augustus Hong kong
Maandag 6 augustus Hong Kong
Dinsdag 7 augustus Hong Kong
Woensdag 8 augustus Hong kong 23.15 terugvlucht

Wij zijn aan het twijfelen of we naar Lijiang en/of Dali moeten gaan. De rijstvelden bij Ping’an zijn ook een optie, met eventueel een tussenstop nog ergens anders. Ook zijn we nog aan het twijfelen over Hainan, dit ligt aan het weer, en zal in China zelf bekeken moeten worden. Zijn er nog andere opties die op de route liggen?

Volgens mij een prima route en ook niet te gehaast. De dag van aankomst kun je gebruiken om je tour/bezoek aan de grote muur en en fietstocht met gids door de hutongs te regelen.

Voor de fietstocht zou ik wel een gids nemen die kan je veel vertellen over de hutongs en je ziet meer dan je zelf in korte tijd zou doen. Daarna hou je tijd over om zelf nog wat te gaan doen.

Temple of heaven park is ook erg mooi en heb je volgens mij ook nog wel tijd voor.

Afhankelijk van hoe lang je op de muur blijft zou je daarna het zomerpaleis kunnen bezoeken.

Pingyao: niet geweest

Xi’an: Terracotta leger is erg indrukwekkend, het zijn drie grote hallen begin bij de grootste, dat is het indrukwekkends.
Wacht met het kopen van je souvinirs (5 beeldjes in een doosje) helemaal tot het laatst, daar zijn ze het goedkoopst.

Ga ook nog even de stadmuur op in Xi’an, je kunt fietsen huren en er over fietsen.

Chengdu: De big bhudda kun ook per boot bekijken is ook de moeite waard. Voor het panda breading centre moet je zo vroeg mogelijk gaan, dan worden de panda’s gevoerd en zijn ze een beetje actiever.

Lijiang, kleurrijk, mooi en erg touristis.
Dali, vond ik persoonlijk niet het meest spectaculair.

Ik mis overigens het karstgeberte!!! echt een aanrader om naar Guillin en Yangshuo te gaan!!

Hainan: niet geweest.

4 dagen Hongkong vind ik wel veel, in 2 dagen kun je ook genoeg van de stad zien.

succes:chin: