Rondreis China - graag advies

Chengdu heeft inderdaad meer te bieden maar of deze plekken een dag verdienen in een krap reisschema durf ik niet te zeggen.

[ul]
[li]Er is een leuk ‘natuurgebied’ bij de bloemenmarkt. Hier is veel groen en waterpartijen en er zijn allemaal verschillende restaurants/tentjes waar je kan eten en thee drinken.
[/li][li]De Medische Universiteit ziet er karakteristiek uit en de campus heeft veel groen.
[/li][li]Tianfu Square is een plein met een standbeeld (volgens mij wel de grootste Mao in China).
[/li][li]Jinli Ancient Street is voor mij een tourist trap een ‘oude straat’ in Walt Disney stijl.
[/li][li]De Tibetaanse wijk kwam heel armoedig op mij en is volgens mij niet meer dan een paar monniken en Tibetaanse winkels.
[/li][li]Chunxi Road is de winkelstraat van Chengdu en heeft zeer veel internationale merken (C&A zal er ook wel ergens zitten).
[/li][li]Renmin Park is een leuk klein park en zeker een plek om even te relaxen.
[/li][/ul]

Allemaal leuke locaties om te zien maar niet echt speciaal en zeker voor een toerist die weinig tijd heeft zou ik deze locaties skippen.

Jinle Street is inderdaad een tourist trap, maar wel een gelegenheid om sichuan snacks uit te proberen.
Het grootste beeld van Mao staat in Shenyang (wanneer de info op wikivoyage klopt.) Ik ga in mei het noordoosten van China verkennen. Ben in die regio nog niet verder dan Chengde gekomen. Harbin gaat er ook aan geloven :wink:

Johan

In welk opzicht tourist trap? :slight_smile:

Jinli Street is een complex van nagebouwde oude straatjes, met winkeltjes en restauraurantjes. Het is vooral gericht op de Chinese toeristen. Het is er altijd erg druk met Chinese toeristen en dat is erg leuk om te zien. Als ik in Chengdu ben breng ik meestal wel even een bezoekje aan Jinli Street. Bovendien zit naast Jinli Street de Wuhou Tempel, een van de bezienswaardigheden van Chengdu. Deze tempel kun je dan meteen meepikken.

Waar je ook heel goed terecht kunt voor advies is op TravelMoodz. http://www.travelmoodz.com/en/search?q=co_3%3AChina%3Acountry
Hier kun je rechtstreeks communiceren met lokale reisprofessionals. Zij kunnen je voorzien van gratis advies, maar je kunt evt ook de reis of een onderdeel daarvan bij hen boeken cq je laten begeleiden.

Ik zou trouwens Harbin in de winter bezoeken, in de zomer valt er niet veel te beleven. Het is dat er Chinezen in Harbin zijn, anders waan je jezelf in een Oost-Europese stad