Rondreis chili/peru bolivia

Hoi,

Ik ben ben heel sportieve jonge gast van 27 jaar en ga begin november in Zuid-Amerika voor 3 maand gaan rondtrekken!!:wink: whiiiii

november en december hou ik vrij voor Chili… vooral het zuiden van Chili en maybe eastern island! Het Noorden doe ik San Pedro de Atacama gecombineerd wanneer ik Bolivia zie…

Nu, na chili twijfel ik wat aan de start van mijn route Peru/Bolivia/San Pedro de Atacama

OFWEL vlucht naar Lima en zo zuidelijk afzakken om via Titicata meer Bolivia binnen te trekken en dan Atacama woestijn en back to chili
Ofwel vanuit Chili begin januari naar Atacama woestijn te gaan en zo richting Bolivia naar Peru te trekken…en dan vanuit Lima back met vliegtuig naar Santiago

Wat ik alvast allesinds wil zien/doen in Bolivia is :

Salar de Uyuni
La Paz
Death road la paz
ergens een hoge berg/vulkaan beklimmen maar geen idee welke best… El Misti maybe???
Titicata meer en Isla del sol en Copacabana doen

Indien je ook maar enkele tios hebt gelieve mij te laten weten…! Ben net bezig met m’n reisje aant het uitstippelen dus alle tips welkom…!

Alvast bedankt voor de moeite!!

Ciaociao!

Hoi Kim,

Via een vriend heb ik wat Peruaanse Sol en Boliviaanse bolivar over.
De Peruaanse Sol zijn er 140 en dit is € 37.43 nu.
De Bolivar zijn er 30 en dit is € 3.29.
ik wil er graag vanaf. Jij kan ze wellicht gebruiken. Indien je mij een leuk voorstel doet kunnen we misschien zaken doen.

Ik hoor graag iets van je.

bedankt deze kan ik idd gebruiken… ik heb je pm gestuurd…
grtz

Ola Kimmrosseel,

ik ben net terug van vakantie en heb jouw trip in ongeveer 4 weken gedaan. Helaas geen tijd gehad voor paaseiland en patagonie. Maar drie maand is zeker voldoende voor wat je van plan bent. Oplopend van goedkoop naar duur is Bolivia, Peru, Chili. Je hoeft niet van tevoren alles vast te leggen. In die landen valt van alles last-minute te regelen. Genoeg hostels, transport enzovoorts. Als je wat wilt weten, hoor ik het graag.
Succes met de voorbereidingen, dat hoort ook bij het ervaren van de reis.

ciao,
Jim

hoi, tnx voor je reactie…

Toevallig nog geld van Chili, Peru of Bolivia over die je kwijt wil…?
heb je colca canyon gedaan? Via welke organistaie ? 3 dagen en hoeveel betaald?
Vanuit Uyuni wat was prijs ongeveer voor zoutvlaktes ? dit was dus 3 dagen met aankomst in San Pedro de atacama?
Is 2 dagen besteden aan San Pedro de Atacama goed? of 1 dag mee genoeg?

enkele aanraders nog hier en daar?
grtjs Kim

Ola Kim,

Ik heb nog wat kleingeld over van Bolivia en Chili, maar weet niet hoeveel. Meestal hou ik ze voor een latere reis of als souvenir. Maar ik zal even kijken voor je. Geld pinnen in die landen is geen probleem. Wat handig is, is altijd wat contant geld in de vorm van euro’s of dollars mee te nemen. Genoeg wisselkantoren daar voor als het nodig is (met name als je de grens oversteekt naar Bolivia toe).

Colca canyon heb ik vanwege tijdgebrek niet gedaan. Van medereizigers gehoord dat drie dagen voldoende is.

Ik ben gestart in Lima, drie dagen daar gebleven, wat ruim voldoende was, vandaar naar Cuzco gereisd. De bus heb ik twee dagen van tevoren gereserveerd, want cuzco is enorm toeristisch. In cuzco kan je genoeg tours last-minute boeken. De agencies werken allemaal samen. Ik heb de salcantay-trekking gedaan. Doe wat research. De prijzen die mensen in mijn groep voor deze trekking hadden betaald zaten tussen 400 dollar en 230 dollar. Afdingen is mogelijk.

Na Cuzco naar La isla del sol Bolivia gereisd. TIP: neem de boot en probeer een kamer op dat eilandje te regelen. Genoeg hostels daar, aan alle kanten van het eiland. Twee nachten is voldoende. Dit zodat je een volle dag kan benutten om een rondje eiland te doen. Dat is zeker de moeite waard. Ongeveer een wandeling van 6-7 uur.

van Cuzco naar La Paz: Hotel Maya Inn is een aanrader. In het centrum en goed betaalbaar. Een ander tip: animal refugee in Senda Verde. Als je wat vrijwilligerswerk wil doen, ben je daar van harte welkom.

Van La Paz naar Uyuni. Tip: boek de busreis een paar dagen van tevoren. Er zijn veel toeristen die dezelfde route volgen. Echter de Salar-tour kan je ook best in Uyuni boeken. Het is nog goedkoper om dat daar te doen en je kan het zelfs op de dag van de trekking doen. Ik heb de drie-daagse tour gedaan en ben toen afgezet aan de grens met Chili, want ik ging naar San Pedro de Atacama. Dat ging allemaal erg goed. Salar de Uyuni is een must-see. Voor 700 bolivianos kan je het al geregeld hebben.

In San pedro heb ik twee nachten doorgebracht en dat was voldoende als je alle activiteiten goed plant.** TIP:** probeer de astronomical-tour in de woestijn van tevoren te boeken. Die is erg populair, ook wat duurder, maar je ervaart meer.

Van San pedro heb ik de bus naar Santiago gepakt. 24 uur in de bus zijn zo voorbij. 3 dagen Santiago waren voldoende. Een daguitstapje met de bus naar Valparaiso is wel aardig, maar kan ook gemist worden.

Ik wandel veel, reis budget en heb alles daar last-minute geregeld.
Reis je alleen dan is er overal wel ergens een plekje voor je. Genoeg reizigers die je van info kunnen voorzien.
Jammer dat mijn tijd zo beperkt was, van medereizigers gehoord dat Rurrenabaque en Oruro in Bolivia ook zeer de moeite waar waren. En natuurlijk had ik ook graag een stuk van Argentinie, Patagonie willen zien. Die kans heb jij wel, zeker nu daar de lente aan is gebroken. TIP: Verder was mijn kennis van de Spaanse taal totaal niet aanwezig. Je ontmoet genoeg reizigers die je willen helpen daarbij, maar als je zelf wat Spaans spreekt, is een stuk prettiger.

Dit was het allemaal in een notendop.

Al die mogelijkheden die je nu, voorafgaand aan je reis hebt, dat moet vast een heerlijk gevoel geven.

Ciao,

Jim