Rondreis chili/peru bolivia 3 maand start in november!!!:)

Hoi,

Ik ben ben heel sportieve jonge gast van 27 jaar en ga rond november in Zuid-Amerika voor 3 maand gaan rondtrekken!!:wink: whiiiii

Eerst denk ik aan stopover voor een weekje aan Bahama’s / Puerto Rico… ??? Ander idee nog??!
Enkel maar 100 euro extra voor vlucht dus leuk meegenomen!

Ik land soieso in Santiago waar ik eerst enkele dagjes bij vriendin blijf…

Erna zou ik voor ongeveer 25 dagen naar Zuiden van Chili gaan … Wss vlucht naar Puerto Montt en dan verder zuidwaarts…

Iemand voorstel qua route…!!!

begin januari naar Peru voor ongeveer 25 dagen en via titicatameer naar Bolivia tot 15 februari

Wat zijn must see’s en must DO’s aub??

Ik denk op Chili…7

Chili

**Noord: **
San Pedro de Atacama
El Tatio geisers
Valle De La Luna (Maanvallei)
Laguna Miscanti

…???

**Centraal: **
Santiago!
Valparaiso
…???

Zuiden:
Pucon

Puerto Montt
Carretera Austral

Chaiten
El Calafate

PN Torres de Paine

Punta Arenas
Ushaia (Vuurland)
…???

**
Peru:**

Lima

Pisco

Ballestas Islands

Ica –> Oase Huacachina en daar Sandboarden

Nazca lijnen

Chivay Canyon del Colca (Arequipa)
Het vulkanengebied rond Arequipa en ergens eentje beklimmen… welke???

Arequipa
El Misti vulkaan goed te doen om te beklimmen?

Cuzsco

Machu Pichu en daar de echte Incatrail wandelen!! Hoe lang nodig? 4 dagen?

Lago Titicaca vanuit Puno bezien en naar Copacobana en Isla Del Sol

van daaruit naar Bolivia:

Bolivia

Salar de Uyuni
La Paz
Death road la paz
ergens een hoge berg/vulkaan beklimmen maar geen idee welke best…

Alle tips meer dan welkom aub!!

Mag van alles zijn! Open minded en graag avontuur!

Indien je ook maar enkele tios hebt gelieve mij te laten weten…! Ben net bezig met m’n reisje aant het uitstippelen dus alle tips welkom…!

Alvast bedankt voor de moeite!!

Ciaociao!

Hey

Ik heb net even kort je route doorgelezen maar als je van sportieve dingen houden en mooie trekkingen. Moet je in Peru ook zeker naar Huaraz gaan!
Er zijn daar fantastische dagtrekkingen maar je kunt ook de 3/4 daagse Santa Cruz trekking lopen. Zeker de moeite waard!
Huaraz is dacht ik 8 uur met de bus vanauit Lima. Dus je bent er ook nog wel snel. Echt prachtig!

Veel plezier!

Nog hulp nodig of ondertussen al alles gepland?!
groetjes,
Stefanie
casalenaperu.com - tours, B&B - camping

hoi,

moest je uw prijs kunnen geven van de incatrail en de heilige vallei zou dit wel helpen…
Enig idee waar het goed is om te raften voor 1 dagje vanuit Cuzco?
Heb ik genoeg met 2 volle dagjes Cuzco city te bezoeken?

tnx

Kim

hoi,

idd Huaraz ziet er de max ook uit maar ga enkel vanuit Lima in zuidelijke richting zodat ik genoeg tijd heb om alles te zien wat ik daar wil zien…
Ook zal ik ondertussen al Torres del Paine, El Chalten iun Chili gedaan hebben … en zal ik nog de vulkaan El Misti en Huaya Potosi beklimmen…

Moest je nog aanraders hebben laat gerust weten…
mercitjes

Hoi Kim!

Incatrail: Een vriendin van me en haar Peruaanse vriend hebben een reisbureau in Cusco en organiseren de Incatrail. Zij doet dit voor de vrijwilligers van onze kleine NGO: oyelena.wordpress.com dus ik kan je haar zeker aanraden. Haar website is:http://www.i-peru-travel-tours.com/

Rafting: 2 mogelijkheden:

1. Als je de typische eendaagse raftrtip vanuit CUsco wilt doen, dan is dat die op de Urubamba. Deze trip kost 120 a 130 soles. Je vertrekt om 9u 's morgens en rijdt 3u, dan raft je 2 uur en dan na de lunch keer je terug. Ik zou je ten zeerste aanraden om met Apurimac explorer te gaan. Mijn man,Gilder, die 10 jaar in Cusco geraft heeft kent hen en zij zijn de beste om mee te raften. Als je bij hen reserveert zeg je maar dat je via Stefanie en Gilder komt!
  2. Ik woon samen met mijn Peruaanse man in Curahuasi (2,5 uur van Cusco). Sinds een maand bieden we zelf ook rafttrips aan, leuker dan de typsche tours want het is maar een kleine 2uur rijden en het is er veel warmer!! Je eindigt aan de warmwaterbaden van Cconoc en na de lunch keer je terug. Het raften staat nog niet op onze website omdat ik nog geen tijd heb gehad om het aan te passen. De warmwaterbaden staan er wel op, dus die kan je daarop zien. Het probleem is dat je bij ons voorlopig nog als groep moet reserveren. Dus dat lukt voor jou niet zeker? Privetour kan ook, maar is duurder. Je kan het raften combineren met tubing (grote binnenbanden de rivier af!) en puenting (springen van een brug aan een koord).
    Op casalenaperu.com zie je daar foto’'s van!

Ik lees dat je van trekkings houdt, ook dat hebben we, dus neem gerust een kijkje en als je vragen hebt, stel gerust!

groetjes,
Stefanie

1 like