rondreis chili, argentinie en wat nog meer...?

Hallo, we hebben 2 maanden, julie en augustus, om rond te reizen in zuid amerika. alles staat nog open. Ik denk zelf aan chili en argentinie, maar mij lijkt brazilie (amazonegebied) en Peru ook leuk. wie heeft suggesties? wat zijn de highlights die we absoluut moeten doen? en bestaat er nog zo iets als een ’ around the world’ ticket waarmee we goedkope vluchten kunnen maken?

Twee maanden klinkt lang, maar vergeet niet dat bijvoorbeeld Argentinie al bijna even groot is als geheel Europa. Een ander puntje is natuurlijk dat het in juli en augustus hartje winter is in Zuid Amerika. Dus in Patagonië ben je beter af als je met “wintersport” in je hoofd vertrekt en geen warme temperaturen verwacht :slight_smile: In dat laatste geval zou je inderdaad beter kunnen kijken naar Brazilië of Peru, maar het noorden van Chili en Argentinie zijn dan ook prima te doen.

LAN heeft een zogenaamde airpass voor Zuid Amerika, wat zeer zeker scheelt (als je de intercontinentale vlucht ook met LAN doet). Aerolineas Argentinas heeft ook een airpass en in de wandelgangen heb ik vernomen dat ze straks ook KLM-klanten voor extra gunstige tarieven gaan laten vliegen. Maar dit is nog niet officieel en sowieso blijven vluchten in Argentinie erg duur. Voor Chili kan je ook eens kijken bij Sky.