Rondreis Canada en USA

Sneeuwruimen zijn lokale aangelegenheden. Doorgaande wegen en in gebieden waar mensen wonen, wordt doorgaans goed geruimd. In steden worden de teams door de stad ingehuurd vanuit de belastingpot, in verre uithoeken wordt de ruimer door de bewoners direct betaald (vaak iemand uit de eigen gemeenschap). Snelwegen worden vaak door de provincie schoongehouden. Alleen sommige weggetjes die nauwelijks gebruikt worden of die een alternatieve route hebben, worden soms niet geruimd.

Zo is het in ieder geval hier geregeld, maar ik kan me voorstellen dat het door vrijwel heel N-Amerika zo gaat.

Inderdaad, de wegen worden prima onderhouden.
Ik raad het af om in november te gaan. Ik denk dat de temperaturen dan al niet leuk meer zijn. Ik zou eerder eind augustus of september kiezen.

Hmm, dat is nou nog eens jammer :wink: . Anders was er in ieder geval al 1 route geweest waar ik blij mee zou zijn, haha:
Half Jul-Aug: BC/Alberta
Sept-Okt: USA (bij benadering Idaho, Wyoming, Colorado, Arizona, Californie)
Nov: Yukon/Alaska
Half Dec: NYC

We zouden Alaska en de USA kunnen switchen natuurlijk, maar ook de (voornamelijk South West) USA ‘hoort’ eigenlijk in mooie temperaturen. Het lijkt me dat bv de Grand Canyon en Death Valley een stuk minder bijzonder zijn bij ‘slechts’ 15 graden.
Overigens zou dit laatste ook het geval zijn als we West Canada-Oost Canada-Oost USA-West USA zouden doen.

Keuzes, keuzes. Lastig.
(Niet dat je mij hoort klagen, ik vind het heerlijk om ermee bezig te zijn. Alleen jammer dat de puzzelstukjes nog niet in elkaar vallen).

Ja, je moest eigenlijk 2 maanden eerder kunnen gaan. Dan was het allemaal wat makkelijker.
Ik vond de grand canyon in de sneeuw juist erg mooi. Het was wel berekoud maar je bent ook nagenoeg alleen zonder de bussen vol japanners. In november is het nog wel te doen denk ik.
Mischien kun je via de alberta parken omhoog naar alaska rijden en de terugweg de kuststreek van BC en vancouverisland doen. Aan de kust is het weer altijd een stuk milder.
Stel je hebt ergens erg slecht weer op de heenweg in de prachtige parken dan heb je een tweede kans als je terugkomt.

Dat is inderdaad ook een optie.
Morgen komen de Rough Guides voor zowel Canada als de USA binnen, dus we gaan ons de komende weken eens meer dan gemiddeld verdiepen en daarna wegstrepen en eerste keuzes maken.
Overigens neemt m’n vriendin een jaar vrij tussen haar bachelor en master dus in principe zouden we ook Jan-Jul kunnen gaan, maar ik verwacht dat dat weinig oplossingen biedt in dezen.

Maak strookjes met alles dat je wilt bezoeken, hoe lang en in welke perioden de voorkeur is. Ga vervolgens schuiven om een lijst te maken, totdat er een volgorde uitkomt die te doen is qua logica en kalender. :wink:

Praktisch! :thumbsup:

Hoi,

Ken de “lower 48” alleen van lezen maar ken Alaska wel een beetje.
Als je van natuur en wildlife houdt dan is Alaska een must.
Het is heel moeilijk te beschrijven, je moet het gewoon beleven!!!

Groet Erik