Rondreis Amerika 10 weken

hallo allemaal.

ik ben nog nooit in de states geweest en weet dus niet wat er allemaal te bezien valt.

ik wil een rondreis maken en begin in hamilton ontario(canada).
wil vandaar naar het zuiden rijden richting florida, vandaar richting het westen reizen richting california, en dan weer omhoog richting british columbia, en vandaar weer terug naar hamilton ontario.

nu is mijn vraag aan jullie: welke dingen en plaatsen zijn echt de moeite waard om te bekijken???
en dan niet alleen de grootste trekpleisters maar ook de wat meer onbekendere dingen.

ik heb het wel ff aan tijd, want het is gemiddeld 250 km per dag.

alvast vriendelijk bedankt.
groetjes en veel reisplezier
jasper

Hallo Jasper. Heb je al bedacht welke tijd van het jaar je wil gaan? Ik neem aan dat je met je eigen auto gaat.

ik weet nog niet zeker wanneer ikwil vertrekken.
maar had 2 opties.
of half november te vertrekken, omdat er dan familie van mij in florida zitten waar ik gratis een week ofzoiets bij kan logeren.
of net na oud en nieuw, en dat valt mooi te combineren met de olympische spelen in vancouver.
(en dan kan ik nog net ff een beetje extra sparen)

Je auto zal in goede conditie moeten zijn. Het noorden van de USA en het zuiden van Canada kunnen bitter koud zijn. Neem in ieder geval sneeuwkettingen mee. Die zal je in het zuiden niet nodig hebben maar wellicht wel onderweg naar Florida en tussen Vancouver en Hamilton. Je kan terug door Canada rijden maar ook door de USA. Bedenk wel dat als je door de USA rijdt, NP’s als Yellowstone en Glacier vrijwel niet te bezichtigen zijn. Van Florida naar LA is een lange rit en vaak met lange stukken zonder echte bezienswaardigheden. Je kan NO bezoeken, Austin en San Antonio etc etc.
Een fraaie route van Canada gaat via Shenandoah, Blue Ridge Parkway en Great Smokey Mointains maar alweer met de vaak moeitlijk te berijden wegen.
Na Texas via Tucson en Phoenix naar GRNP. Dan naar Las vegas en naar LA. Na LA langs de kust omhoog via San Francisco en Seattle.
Het aantal mogelijkheden in het westen is te veel om op te noemen.
Yeehaw