Rondreis bijna af, laatste tips nodig!

Hoi Reislustigen:)

Ik ga over 1,5 week 4 weken naar thailand.

Nu wilde ik niet plannen maar heb ik een ‘schets’ gemaakt van wat ik allemaal wil doen…
Kan dit en is het niet te krap allemaal? Want ik wil niet vliegen en rennen op vakantie:P

Dag 1: Aankomst Bangkok

Dag 2: Lupini park sochtends en een fietstour door Bangkok

Dag 3: Dag trip naar Ayutthaya -> dit kan wel in 1 dag toch? Nog tips?

Dag 4: Grand palace en wat pho ect…
dan ga ik savonds met het vliegtuig naar Krabi; overnachting in Krabi

Dag 5: Mangrovemoerassen met een longtail boot

Dag 6- 9: Eilandjes ko Lanta en Ko phi phi -> heb ik hier meer tijd voor nodig?

Dag 9: vanaf Pucket naar Chang mai vliegen

Dag 10: in Chang mai: bekijken Wat’s daar in de buurt bekijken -> nog tips?

Dag 11 - 15 : Jungle trekking in de buurt van Chang Mai

Dag 16: met de nacht trein naar Nong Khai -> Kan ik ook over de mekong reizen?

Dag 18 - 26 : Vrijwilligers werk in de buurt van Nong Khai

Dag 26: savonds met de nacht trein naar Bangkok

Dag 27: aankomst Bangkok sochtends: Laatste dag in Bangkok en snachts terug vliegen.
-> tip voor laatste dagje Bangkok? Iets om te relaxen!!

Hebben jullie een tip waar je overdag je backpack kan laten in Bangkok de laatste dag?

Ik heb bijna alles rond en ga ook bijna!:)) Hopelijk hebben jullie nog wat tips en adviezen!

Dankjewel!

Je zou je backpack in het Hualampong-station kunnen laten. Er is een loket waar je je gerief kan afgeven en voor een paar Bht houden zij hem in bewaring.

Grts,

Jelle

Dag 3: Dag trip naar Ayutthaya -> dit kan wel in 1 dag toch? Nog tips?
Men kan al voor 650 bath deze trip boeken bij verschillende reisbureau’s in Bangkok!
Zelf had ik dit ook gedaan,men komt je s’morgens halen aan je hotel(8:00am) en ze zetten je terug af nadien aan je hotel (17:00pm)
Men word rondgeleid in het tempelcomplex door een engelstalige gids,middageten is in de prijs inbegrepen (rijstschotel met groenten+gebakken eieren)

Dat gaat niet lukken…er is namelijk geen spoorverbinding tussen Chiang Mai en Nong Khai. Je zal of een lokale bus moeten nemen of een vlucht kunnen boeken met de lowcost airline Nok Air, van Chiang Mai naar Udon Thani en dan het laatste stukje met bus/minivan moeten reizen.

Je kan ook een dagtrip maken naar Ayutthaya waarbij je 's ochtends vroeg met een grote bus vertrekt. Eerste stop is bij het oude zomerpaleis van de Thaise koningen, Bang Pa In. Vervolgens ga je een aantal van de belangrijkste tempels van Ayutthaya bekijken waaronder de Wat Mahathat (bekend van de foto met het Boeddha-hoofd in de boom). Aan het begin van de middag word je bij de Chao Phraya rivier afgezet waarna je met de boot terugvaart naar Bangkok (inclusief lunchbuffet). Wel duurder dan zo’n join in tripje vanaf Khao San (1800 Baht), maar zeker de moeite waard !

Dag 10: in Chang mai: bekijken Wat’s daar in de buurt bekijken -> nog tips?
Je moet in ieder geval Doi Suthep en Doi Inthanon gezien hebben. De eerste om z’n tempel de tweede omdat het, het hoogste punt is van Thailand. Verder de Night bazar natuurlijk de sunday walking market op Thae Pae road
alsook een diner cruise op de Ping river is ook de moeite waard:wink:
En een wandeling door het oude gedeelte van Chiang Mai.

Ik zou een keuze maken tussen OF Koh Lanta OF Koh Phi Phi. De tijd die je hebt is al vrij beperkt en ik zou lekker op een van de eilanden een paar dagen gaan relaxen.

Oh dank jullie wel voor de tips!

Dan ga ik even kijken hoe ik met de bus naar Nong Khai kom. Want over de reizen naar Nong Khai kan ik niets over vinden.

En dan ga ik denk ik naar Ko Phi Phi ipv Ko lanta. Maar zou 1 overnachting op ko lanta en 2 op ko phi phi al wat beter zijn of ook gehaast?

@ georgessiam : thanks voor de Chaing Mai tips! Ga ik zeker op mijn lijstje zetten!

Heel handig dit:)

ik begrijp uit je antwoord dat je dan met het vliegtuig van Chiang Mai naar Udon Tthani gaat? in dit geval neem je vanaf het vliegveld een taxi naar het busstation in Udon Thani en hier kan je een ticket kopen voor de bus naar Nong Khai. het bus station is in het cntrum van de stad en het vliegveld ligt aan de rand van de stad ik denk dat dit een taxi rit van 15 minuten zal zijn. De busrit zelf zal ook niet lang duren aangezien het slechts 60 kilometer is naar Nong Khai

Voorheen reden er ook minivans van Udon Airport naar Nong Khai. Durf alleen niet met zekerheid te zeggen of dat nog steeds zo is…

Owww Alice,

Dit schema maakt een hot-naar-her-indruk…
Ik weet dan ook bijna zeker dat je achteraf zegt dat het wel "rennen en vliegen"was.

Indien je budget het toelaat, vlieg dan van Krabi weer via BKK naar Udon Thani, waar je dan een bus of taxi neemt naar Nong Khai.
Laat je budget het niet toe, kies dan voor de Ko Chang-kant. Deze is veel dichterbij, en het landschap is weliswaar minder mooi dan rond Krabi, maar Ko Chang kan zeker de strijd met bijv. Ko Lanta aan.

Hans.

Dank jullie wel voor de tips!

Ik ga niet meer naar Ko phi phi denk ik… als het daar zo druk is als ik lees. Ik ga naar Ko Lanta en/of ko Lipe en dan naar hat ton sai (bij Ao Nang).

En volgens mij zag ik inderdaad dat er een bus van Chiang Mai naar Nong Khai gaat

Koh Lipe ??? Lijkt me niet verstandig in jouw geval. Koh Lipe ligt nog veel zuidelijker dan Koh Lanta !

Nou vergeet niet dat je er 14 uur overdoet om van Chiangmai met de bus naar Nong Khai te geraken!
Zelf heb ik gereden tot Udon Thani,moet je erbij vertellen dat ik geradbraakt was(nooit meer)
Dat had ik te danken aan mijn ex gf,die het naliet om een bus te reserveren met toilet aan boord.
Oja, govermentbussen genoeg zou de avondbus nemen,kan je wat slapen ondertussen en bespaar je een hotelovernachting.