We hebben het volgende schema bedacht:
1 okt - Vlucht Bangkok (icm. overstap Abu Dhabi)
2 okt - 18:05 Aankomst Bangkok + taxi hotel Khao San Road
3 okt - Vroege trein naar Ayutthaya. In de middag de bus naar Sukhothai. Overnachten in Sukhothai.
4 okt - Historisch park verkennen. Bus pakken richt Chiang Mai + overnachten
5 okt - Chiang Mai verkennen
6 okt - Dagtrekking icm olifantentocht
7 okt - Dagtocht Chiang Rai
8 okt - Dagtocht Doi Inthanon National Park
9 okt - Vroege vlucht Chiang Mai - Phuket –> doorreizen naar Ko Mook?
10 okt - Ko Mook
11 okt - Ko Mook
12 okt - Ferry Ko Phi Phi
13 okt - Ko Phi Phi
14 okt - Ko Phi Phi
15 okt - Ferry Phuket + Vlucht Ko Samui
16 okt - Ferry Ko Tao
17 okt - Ko Tao
18 okt - Ko Tao
19 okt - Ferry Chumphon + Nachttrein Bangkok
20 okt - Bangkok
21 okt - Bangkok
22 okt - Bangkok
23 okt - Bangkok late vlucht naar huis
24 okt - Aankomst NL 
Wat denken jullie van de planning. Haalbaar?
Persoonlijk zou ik bij aankomst zeker nog een dagje in Bangkok blijven om even bij te komen van de lange vlucht en te acclimatiseren. Nu zal je pas later in de avond op Khaosan Road aankomen en misschien moet je daar ook nog wel op zoek naar een guesthouse/hotel (weet niet of je die al hebt geboekt).
Vroege trein naar Ayutthaya is uiteraard geen probleem, afstand is niet zo lang, dus boek 3e klasse tussen de lokale bevolking.
Houd er rekening mee dat een bus tussen Ayutthaya en Sukhothai er nog zo’n 6 uur over doet.
Bedoel je met dagtocht Chiang Rai echt een bezoek aan het stadje Chiang Rai (vind ik zelf niet heel interessant) of aan de Gouden Driehoek ? In het laatste geval zou ik je willen adviseren om een 2-daags tourtje naar de Gouden Driehoek te boeken, als je het op 1 dag doet, zit je wel erg veel in de minivan (ca. 10 uur), lijkt me zonde.
Indien je een vroege (nonstop) ochtendvlucht van Chiang Mai naar Phuket wilt, kan je de vlucht van Thai Smile Airways boeken (08:40 - 10:35), een dochtermaatschappij van Thai Airways.
De vroegste nonstop vlucht van Air Asia vertrekt pas een aantal uur later.
Echter denk ik niet dat je vervolgens nog een boot naar Koh Mook gaat halen. Grote kans dat deze boten alleen in de ochtend vertrekken, aangezien Koh Mook toch nog op behoorlijke afstand van Phuket ligt (ter hoogte van Trang).
Vergeet je in Bangkok niet de fietstocht te gaan doen ? Absoluut een aanrader en mag je niet missen !
Goede reis !
1 like
Het vriendinnetje schoteltje het volgende aan me voor.
We landen om 18.00, dus hoop op 19.00 weg te zijn. Volgens mij is dat nog steeds spitstijd.
Ze stelt voor om vanaf het vliegveld rechtstreeks de taxi te pakken naar Ayutthaya. Of je nu 2uur erover doet om Bangkok te bereiken of 2 uur erover doet om in Ayutthaya te komen en Bangkok te vermijden? Qua kosten is het iets duurder wellicht, maar de optie staat open.
Het scheelt dat je vanaf Suvarnabhumi Airport snel op de grote weg zit en dus de erge drukte in de stad ontloopt.
Als je exact om 18:00 uur landt, zal het wel wat later worden dan 19:00 uur voordat je de luchthaven verlaat. Het vliegtuig moet nog even naar de gate rijden, wachten tot je mag uitstappen, minuutje of 10-15 lopen naar Immigratie en afwachten hoe druk het daar is. Dan nog op je koffer wachten etc etc…
1 like
Op zich maakt het niet zo veel uit dat ik het wat later wordt. Al wordt het 20.00u. De tijd zal er niet belachelijk veel korter van worden denk ik. We hoeven in de ochtend in Ayutthaya dan ook niet zo vroeg op omdat we al op bestemming zijn.