Rondreis Azie ( Iindia, Sri Lanka, Nepal, Bangladesh, Laos, Vietnam, Thailand, Indone

Beste reizigers!

Graag had ik aan jullie raad gevraagd voor het maken van mijn rondreis door Azië.
In bijlage kan je mijn voorlopig reisschema vinden.
Ik reis via Mumbai via Goa naar beneden om eerst een ferry te nemen naar Sri Lanka. Na Sri Lanka ga ik richting Nepal. Vanuit Nepal ga ik richting Bangladesh maar dan zie ik een probleem om Myamar door te trekken en Laos te bereiken. Blijkt daar enorm moeilijk te zijn om uw visum te krijgen. Dus ik stel voor om in Bangladesh een vlucht te nemen naar Laos ( kan iemand me hierbij helpen waar ik best boek?

Daarna Laos, vietnam, Thailand en uiteindelijk uitbollen in Indonesie…

Laat me weten wat je ervan vind en eventueel kan bijsturen?:kus:

Ik mis Bangladesh in je schema?

Het is inderdaad niet mogelijk om overland van Bangladesh naar Laos te reizen via Myanmar. Ik denk dat er geen rechtstreekse vluchten gaan, maar met Air Asia kun je goedkoop vliegen via Bangkok.

(Als ik je schema open ben ik het getypte antwoord kwijt, dus even uit het blote hoofd ;)).

Je tijd in Laos, Vietnam en Cambodja is veel en veel te kort. Tenminste, als je niet wilt vliegen tussen de landen? Om van Noord-Laos naar Vietnam te reizen zou ik zeker 2 weken uittrekken. Maar Laos is erg mooi, en verdient eigenlijk 3-4 weken. Gezien de afstanden in Vietnam heb je toch zeker 3-4 weken nodig om van noord naar zuid te reizen. Tenzij je echt elke nacht in een bus door wilt brengen? (Niet doen, wegen zijn niet altijd goed, de meeste mensen slapen echt niet in bussen!). Voor Cambodja heb je zeker een week nodig.

dus zoals ik kan opmaken doe je ongeveer 6 maand tripje .
Je kan best op voorhand plannen waar je heen en vandaar verder reis maar ik had voor men 6 maand op men lijstje ook meer landen staan dan dat ik uiteindelijk gedaan heb . En geen spijt van dat ik er minder deed .
Dus plan een beetje wat je zekers wil zien maar niet teveel op voorhand . Gewoon zien dat je een bepaald land voor visumeinde eruit bent en zo rondtrekken . Wat je vooral moet doen is genieten van je reis . Want na 3,5 maand kreeg ik altijd reisvermoeidheid . Dan wil ik niet weer een tempel , grot of berg zien . Gewoon wa relaxen en genieten van het dagdagelijkse daar waar ik ben . En als je dat ffkes doet dan kun je voor je laatste 2 maand weer ffkes genieten van een tempel of bergwandeling .
Ik zou toch deel van je reis onder 'als ik tijd over heb ’ zetten .
Myanmar is zeer moeilijk land om binnen te geraken via landgrenzen . best via vlucht naar Rangoon .
Veel plezier daar

Hoi Iedereen,

bedankt voor de leuke reactie!! Ja, tbegint natuurlijk alsmaar te naderen… Deze week nog een hechting in mijn gezicht gehad en momenteel gekneuse ribben maar niets zal me tegen houden… :slight_smile: Mike, ik had nog een vraagje in die zin… : als ik Nepal verlaat, trek ik dan richting Bangladesh en daar het vliegtuig nemen naar?(als ik Birma/myanmar wil skiepen) De bedoeling is om na Nepal Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam te bezoeken. Misschien goedkoopste oplossing om in BKK te landen? Weet jij btw hoe het zit met die visums in die landen? Nu, ik zal dit zoieso wel horen op de azie wereldwijzer forum dag maar ok .

Alvast bedankt voor het antwoord

Benoit

Als je in Vientiane bent, ga mee met een fietstocht! www.vientianebycycle.com!

Als je in Vientiane bent, ga mee met een leuke fietstocht! Info vind je op: www.vientianebycycle.com!