rondreis Azie deel 1 (Bangladesh, Noord-India, Nepal, Tibet)

Hallo,

Volgend jaar october ga ik als onderdeel van m’n wereldreis naar Azie (Bangladesh, Noord-India, Nepal, Tibet).

Ik kom vliegen vanuit Livingstone(Afrika) naar Dhaka:
Plan is om te starten in Bangladesh (dhaka, Khulna, Jessore), daarna India (kalkata, varanassi), Daarna door naar Kathmandu (Nepal) en rondreis Tibet met terugkomst in Kathmandu. Van kathmandu vliegen naar Delphi en de gouden triangle doen. Vanuit Delphi vlieg ik dan door naar Kuala Lumpur.

Voor mijn hele reis zie:
http://sjaak.aroundtheglobe.nl/mijn-reis/

Vragen:

• Ik heb dus een dubbel enty visum nodig voor India. Is dit goed te doen?
    Ik heb begrepen dat je in het bezit van een vliegticket moet zijn, zodat je het land weer verlaat? Klopt dat?
  • Kan ik het visum van Bangladesh en Nepal ook regelen aan de grens?
  • De beste optie om van Varanassi in Kathmandu te komen?
  • Treinen in India van te voren regelen of kan dat ook op locatie daar?
  • Tibet is vrij duur voor een week, iemand tips? De moeite waard? Een touroperator die aan te raden is?
  • Is dit in 5 (of 4) weken goed te doen?
  • Iemand ervaring met Sundarbans - Alle andere tips en aanbevelingen zijn van harte welkom :slight_smile:

BVD!

Heb niet op al je vragen een antwoord…

Het visum voor Nepal kan je prima regelen aan de grens. Neem een pasfoto mee. Als je nog naar Tibet wilt, is een multiple entry visum handig. Ook dit visum krijg je gewoon aan de grens.

Bangladesh wisselt een beetje. Soms krijg je het aan de grens, soms niet. Voor mijn reis heb ik de ambassade een paar keer gebeld, en ook zij wisten niet of ik aan de grens een visum zou krijgen. Toen maar voor de zekerheid in NL geregeld.

Tibet is duur, waar je ook boekt. Ik heb mijn trip geboekt bij Asian Heritage Treks in Nepal. Erg goed geregeld! Ik wilde niet met een grote groep reizen, en uiteindelijk was ik deel van een groep van 2. Dat is uiteraard duurder dan een grote groep. Maar je kan wel je reis aanpassen aan je wensen.

Ik heb het idee dat je te veel wilt in 4-5 weken. Alleen in Nepal kan je al 4 weken blijven. Helaas ben ik er maar 2,5 week geweest, en valt er voor mij nog veel te ontdekken.

Hoi Jenny,

Bedankt voor je antwoorden.

Ik wil ook veel zien :), maar tegelijk ook rustig reizen. Prioriteiten moet je stellen tijdens het reizen. Je kunt wel 6 maanden in india blijven en dan heb je nog niet alles gezien. Het gaat mij om een goede indruk.
(Zo woon ik al 29 jaar in Ned en heb nogsteeds niet alles in nederland gezien…)

Nogmaals dank.

“Ik heb dus een dubbel enty visum nodig voor India. Is dit goed te doen?”

Ik zelf nu ook aan het zoeken naar een dubbel entry visum en alle visummaatschappijen waarmee ik nu in aanraking ben gekomen zeggen allemaal dat het niets uitmaakt of je een dubbel of enkel koopt in nederland (in het buitenland zelf weet ik t dus niet)
Het probleem bij mij is dat zo’n visum maar 6 maanden geldig is na ontvangst in je paspoort dus kan ik hem niet in nederland regelen (ik ga namelijk meer dan 6 maanden reizen)

Als ik meer weet (en ik vergeet het niet) stuur ik je een bericht;)

1 like