Hallo allemaal,
Na een hele tijd op de achtergrond mee te hebben gelezen op dit forum, waarbij ik ben gestuit op een heleboel nuttige info (waarvoor dank!) begint het bij mij steeds meer te kriebelen om mijn eigen reisplannen wat concreter te maken. Ik ben een student van 21 jaar, en nadat ik mijn studie komende zomer als het goed is heb afgerond vertrek ik in Augustus voor vier maanden naar Argentinie. Nadat ik 2 maanden in Buenos Aires heb verbleven om daar Spaans te leren en vrijwilligerswerk te doen was ik van plan om nog 1,5 tot 2 maanden te gaan reizen. Daarbij gaat mijn voorkeur vooral uit naar het noordoosten en noordwesten van het land.
Zoals gezegd ben ik op dit forum al op een heleboel bruikbare info gestuit, waardoor ik mijn wensen en plannen al wat concreter heb kunnen maken. Ik kies er bewust voor om nog niet al te veel vast te leggen wat betreft mijn reis, en vooral niet wat betreft de tijd die ik uit trek voor verschillende plekken. Dit omdat je natuurlijk nooit weet wie je tegen komt of hoe het bevalt.
Zelf zit ik er (als soort van conceptprogramma) aan te denken om vanuit Buenos Aires via Rosario naar Iguazu te gaan. Hierna wil ik graag (de omgeving van) Salta en Mendoza nog bezoeken. Uiteindelijk zal ik weer terug gaan naar Buenos Aires, omdat mijn vlucht daar in december weer klaar staat.
Ik heb in principe een aantal kleine vragen wat betreft deze plannen. De route die ik nu zelf heb uitgestippeld, is die realistisch/handig? En wat ik me dan vooral af vraag, is het (zowel gericht op afstand als op prijs, want research heeft me hier nog niet heel veel eenduidigheid in opgeleverd) handiger om deze trajecten middels het netwerk van bussen af te leggen, of door middel van binnenlandse vluchten? Ook sta ik natuurlijk open voor tips die ik bij mijn route kan betrekken, ik ben mezelf flink aan het verdiepen in het land en alles wat er te zien is, maar heb natuurlijk niet zo’n volledig beeld als veel van jullie.