Rondreis alleen.. china of thailand

hey iedereen, k ben een rondreis aan t plannen voor juni of juli
Ik reis alleen, En heb geen ervaringen met rondreizen.
Zouden jullie dan een rondreis zelfgeplant aanraden? Of miss ergens een soort groepsreis? en zoja waar zou je dan voor een voordelige prijs een leuk reis kunnen boeken?
heb bijvoorbeeld koning aap of http://thailand2go.nl/ gezien

Daarnaast twijfel ik ook erg of ik een rondreis in china OF thailand wil maken…

Ik hou vooral van vele mooie dingen zien, gebouwen, musea, natuur, dieren etc…
Wat zouden jullie dan aanraden?

Thanks

Hoi,

als je geen ervaring met rondreizen hebt dan zou ik zeker nog niet voor China kiezen. Thailand is een uitstekende keuze.

Gr. Frank

Thailand is makkelijker te bereizen dan China. Er zijn in Thailand heel veel mensen die alleen reizen, je komt vanzelf mensen tegen.

In een reisgids als de lonely planet vind je informatie over het OV, maar je kan ook (zo nu en dan) een toertje boeken naar een bezienswaardigheid.

ok thanks voor jullie replys!!

zouden jullie een georganisserde reis aanraden? van shoesstring bijvoorbeeld?
of zelf een reis plannen?

en welk land is nou ‘‘leuker’’ china of thailand?

Ik zou zelf een reis plannen, omdat je dat alle vrijheid hebt. Er zijn ook mensen die dat ‘veel gedoe’ vinden en voor het gemak van een groepsreis gaan.

Zowel in China als in Thailand kun je vele soorten reizen maken. Het is daarom niet te zeggen wat leuker is, juist omdat er veel mogelijkheden zijn.

ok thanks!! ben echt n beginnener, hoe beginnen jullie met het plannne van zon reis?
zat te denken aan 2-3 weken te gaan … Maar verder weet ik nog niet hoe en wat

Ik koop altijd een landkaart (freytag & berndt) en met behulp van kleine post-it stickertjes markeer ik alle plekken die ik graag zou aandoen. Zo krijg je een mooi overzicht. Aan de hand daarvan ontstaat er bijna altijd wel een logische reisroute.

Gr. Reisbloggers

Lees verhalen van mensen die er geweest zijn. (Google bijvoorbeeld op ‘reisverhalen ***’). Kijk naar de routes van groepsrondreizen als Shoestring. Koop een Lonely Planet en kijk naar de ‘suggested ittenaries’.

Ik koop meestal een ticket en bepaal pas veel later wat ik ga doen.

Ook ik koop meestal eerst een vliegticket. Daarna bekijk ik aan de hand van reisverhalen en foto’s wat ik wil zien. Eventueel koop ik nog binnenlandse vluchten.
Maar meestal hou ik grofweg een reisroute aan, op dag 4 klopt mijn planning bijna nooit meer! :smiley:
Ik zou ook voor Thailand kiezen. 2 a 3 weken is hiervoor een goede periode.

Mijn eerste soloreis was naar Thailand. En dat was een hele goede keuze.
Ik heb toen zelf alles geregeld, maar wel al vanuit Nederland. Ik ben nogal een twijfelkont en wil alles helemaal uitgezocht hebben. Daar heb je op vakantie geen tijd voor/zin in. Ik heb heel veel activiteiten gedaan (ter plaatsen geregeld, maar soms in Nl al bedacht) en me geen enkel moment alleen gevoeld.
Een groepsreis heb ik 1 x gedaan (duikreis) en ondanks dat ik leuke mensen heb leren kennen, vond ik dat niet passen bij me.