Rondreis Alaska

Hallo,

wij zijn van plan om volgende zomer een rondreis te maken in Alaska (of de westkust van Amerika: LA-San Fransisco).

Kan iemand mij nuttige tips geven ivm:

  • goedkope vluchten naar Alaska
  • de vraag of Alaska op eigen houtje kan ontdekt worden (risico’s beren etc…) of eerder met een gids (vrij duur heb ik al gemerkt voor backbacking trips)
  • duiklocaties in Alaska die de moeite zijn
  • voorstel van een rondtrip van +/- 3 weken

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Rien

Je hebt zeker geen gids nodig…maar je moet je op voorhand dan wel goed informeren.
Er zijn inderdaad wel beren, maar zolang je je aan de regels houdt is de kans bijna onbestaande dat er iets gebeurd.

*Je kan je trip beginnen in Anchorage en vandaar naar KingSalmon vliegen (Katmai national park). Als je dergelijke vluchten lang op voorhand boekt, is het vrij goedkoop.
*Daarna kan je het gebied ten zuiden van Anchorage bezoeken, de Kenai Peninsula.
*Daarna kan je vanuit Anchorage een lus maken via Denali, Fairbanks, Tok, Anchorage. Je kan enkele dagen in Denali NPkamperen.
*Als je nog tijd hebt kan je nog met de ferry naar Juneau en vandaar naar een van de eilandjes, waar je enkele dagen in een wildernishut kunt verblijven (niet duur) of je kan een kano-tocht maken in een van de vele inlets. (in augustus kan je dan de zalm stroomopwaarts volgen)
In Admiralty Island is er een prachtige kano-route. In Angoon kan je kano’s huren.

*Je kan ook de Dalton Highway oprijden en kamperen in de Brooks range…dat is altijd de moeite

Voordat je op eigen houtje de wildernis in trekt raad ik aan om de film Into The Wild te bekijken. Dan weet je dat je een aantal fouten niet moet maken. :wink:

ja, pluk geen zaden om op te eten:)

en als je de wildernis intrekt raad ik het volgenden aan:

Dan kan je in noodsituaties de hulpdiensten via sateliet oproepen en mensen thuis kunnen je reisroute via google-earth en e-mail volgen.
handig dingetje

Hoi,

Als je gaat backpacken in de NP moet je vaak eerst bij een park ranger langs. Deze vertellen je over hoe en wat met beren. Als je deze regels na leeft is de kans zeer klein dat er iets gebeurd. Een potje bearspray (traangas) kopen kan geen kwaad.

Je kan ook vanaf Homer naar Katmai vliegen, weet alleen niet of het meerdaags mogelijk is, voor ongeveer dezelfde prijs. Nadeel is dat je een auto nodig hebt, voordeel Homer (The Spit) is leuk, Kachemak NP super (mijn favo) en ligt op de Kenai Peninsula (twee vliegen in een klap).

Denali NP is voor velen een must go.
Daarna zou ik via de Denali Highway naar Wrangell NP (gletjers gebied) gaan en Fairbanks en Tok overslaan.
Van Wrangll terug naar Anchorage over de Glen Highway (mooie route)

In Whittier kan je goed duiken. Beste tijd maart t/m juni. Gelezen maar geen ervaring!!!

Ik zou in 3 weken 3 NP’s bezoeken. 4-5 dagen park en dan verder reizen.

Ik zou gaan voor Katmai, Denali en als je wilt duiken Kenai Peninsula.

Groet Erik

bearspray (traangas)

:slight_smile: een berenspray is een pepperspray…traangas is iets aners.

Voor duiklocaties zou ik me tot de Tongass wenden.(het regenwoud in zo-Alaska)
Ik zou kiezen voor Sitka of Ketchikan.