Ik moet weer knopen door gaan hakken: de baas wil de vakantieplanning 2012 weten. En, zucht, keuzes maken is soms zo moeilijk… Want Alaska lijkt me geweldig om te bezoeken, maar Nieuw-Zeeland blijft trekken…! (Je bent forumbeheerder of je bent het niet hè )
Dus… het reizen met de Green Tortoise vorig jaar is me enorm goed bevallen en ze bieden ook 2 reizen naar Alaska aan. Nummer 1 is 14 dagen, start en einde in Anchorage, met onderweg kamperen in oa Valdez, Denali, Homer Split en Hope. Nummer 2 is 27 dagen, start in San Fran waarna je met de bus omhoog rijdt en eindigt in Anchorage. Onderweg kamperen in o.a. Denali, Haines, Whitehorse, Fairbanks, Dawson City èn 3 keer overnachten op een boot.
Ik wil 6-7 weken weg en eindigen met 1 week eiland (tropisch: Bahama’s? Bermuda? Cuba?) en wil een week in Washington verblijven.
Met reis nummer 1 zou ik dus nog 3 weken over hebben voor… iets anders? Canada?
Bij reis nummer 2 zou ik al mijn andere weken in Alaska zitten… is dat het waard? We blijven best lang op 1 plaats, is er zo veel te zien daar?
Enneh, vast een enorm geijkte vraag, maar hoe warm/koud is het voor kamperen in juni/juli? We hebben hier in Nederland ook een slechte zomer achter de rug, hoe was het in Alaska…?
Lees ik het goed? start die tweede reis in san francisco?
Dit is echt een teringeind rijden naar anchorage, dat ga je niet leuk vinden in zo’n korte tijd.
Ik zou dus zowiezo de eerste optie kiezen, maar er zijn vast meerdere aanbieders die iets hebben van 20 dagen of zo.
Volgens mij vallen de nachttemperaturen wel mee in juni-juli. Overdag kan het zelfs tot 30 graden worden. er zijn wel vaak veel muggen in die tijd.
Er zijn ook prachtige cruises vanuit Vancouver naar anchorage. misschien is dat een idee. Je stopt dan meestal ook in de plaatsen ketchikan, juneau en skagway. Busreizen komen daar niet. Ook bezoek je dan glacier bay, één van de mooiste gebieden op aarde vind ik, met honderden walvissen en dolfijnen.
De prijzen hiervan vallen best mee. Wij hebben ooit een retourtje vancouver glacierbay gemaakt.
Ik zou zowiezo proberen om in seward te komen en daar een boottour te maken naar kenai national park.
Ja, Green Tortoise Adventure Travels is San Fransico based. Ik ken hun bussen en weet dat ik de reis naar boven geen probleem zal vinden: dat is gewoon één grote belevenis. Zie ook mijn verslagje over hun manier van reizen van mijn reis in 2010.
Je reist via Seatle, McCheese Lake (kampeernacht) en nog wat kleine plaatsen en meren in een dag of 5 naar Alaska. In Prince Rupert op de boot naar inderdaad Ketchikan en Juneau. Skagway is een optie om te doen en Kenai NP staan niet op de lijst, maar Kluane NP wel.
Waarom een reis beginnen met eerst 5 dagen bussen? Het is niet zo dat de hele route zo spectaculair is. Begin je reis dan vanaf anchorage. Het stuk nabij seattle en het stuk van tok naar anchorage is prachtig.
Kluane is erg mooi maar er is niet veel te doen voor de “gewone dagjesmensen”. De kings throne wandeling is fantastisch maar ontzettend zwaar en not done voor iemand met hoogtevrees.
De 14 daagse reis doet Kenai wel, zie ik, maar dan doe je dus geen reis met de boot… Die doet Matanuska Glacier, 2 dagen Valde, 4 dagen Denali Hwy, dag Kenai Peninsula, dag Kachemak Bay, 2 dagen Homer Spit, 2 dagen Hope en dan terug naar Anchorage. (dagen zijn inclusief de reis erheen)
Dus dat zou jij eerder doen? Fijn dat je helpen wilt.
Ik zou dus zeker niet de 27 daagse reis kiezen. Wat je tijdens deze reis van Alaska ziet is niet echt veel. De 14 daagse reis is mijn inziens ook niet echt ideaal, het is te kort. Als ik 6-7 weken had ging ik 4 weken naar Alaska en dan nog een week een eiland en een week Washington.
Ik zou dan een week (incl reistijd) naar een NP gaan om het te beleven. Hiken in Denali, zeekayakken in Galcier Bay, hiken, boottocht, kayakken in Kenai/Kachemak, hiken in Wrangell, vissende beren in Katmai.
Verwacht geen zwoele zomeravonden en in de bergen kan het gerust 10 C worden 's nachts.
Schoentje, bedoel je een cruise schip of de ferry?? Ik zou kiezen voor de ferry. Deze vaart vaak overdag, niet zo crowded en goedkoper.
Een ferry is inderdaad goedkoper maar die vaart gewoon de korste route en gaat geen mooie baaien in en komt zeker niet in glacier bay, op een cruiseschip kun je lekker in je luie stoel rondkijken of op de punt van de boot gaan staan of zelfs kijken vanuit een jacuzzi.
Iedereen denkt altijd dat cruisen zo duur is. De meeste cruises kosten gemiddeld 100 euro per persoon per dag, en dat is incl. luxe kamer en 5 sterren eten.
Ook 's avond is er volop vermaak.
Ik raad het iedereen aan.
Het kayakken bij valdez is een aanrader evenals het hiken in wrangell, maar daar zal je niet komen met een tour.
Is het niet wat om in anchorage een camper te huren?
Zo zit je niet met een groep langzame amerikanen en kun je doen en laten wat je wil.
Wij hebben anderhalve maand door alaska getrokken met een camper.
Bedankt voor de tip, maar ik ga niet in mijn eentje een camper huren voor Alaska. Er is heus niks mis met de Amerikanen die met de GT reizen, mijn vorige ervaring was juist super positief!
Langzaam zijn ze ook zeker niet, doordat je 's nachts rijdt (althans, op de lange tour) zie je een stuk meer van het land. Het neigt eerder naar snel Japans als langzaam Amerikaans…
Maar goed, jullie commentaar maakt mijn keus er allemaal niet makkelijker op…! :paranoid:
Misschien kan ik je helpen
Ik droom er al lang van om een reis te maken naar Alaska.
Moest ik in jouw schoenen staan zou ik eens kijken bij andere reisorganisaties of zou ik de reis zelf organiseren.
Bijvoorbeeld vanuit Vancouver via Yukon naar Alaska om te eindigen in Fairbanks. Of evt. een rondreis door Yukon en Alaska.
Een pluspunt als je de reis zelf organiseert is dat je een combinatie van vervoersmiddelen kan kiezen die jou het beste ligt.
En als je zegt: ‘Nee, dat zijn de enige keuzes, geen andere mogelijkheden.’ Moet ik me aansluiten bij de andere reacties: Optie twee is een prachtige route, maar het aantal dagen daarvoor lijkt me te weinig. Optie een lijkt me ook een prachtige route met een realistisch tijdsschema. Dus, als je het mij vraagt, optie 1.
Dank je Aviator. En je hebt gelijk: ik wil gewoon geen andere reisorganisatie.
Ik ben gewend om alleen te reizen en heb vorig jaar in GT een organisatie gevonden die me toch een stuk de vrijheid geeft: ik ga simpelweg te kort weg om alles maar op eigen houtje te gaan doen.
Dus bedankt voor je mening: de deadline nadert…
idd als je van luxe houdt kies je voor een cruis schip, de ferry kies je meer als transport middel. Er gaat tegenwoordig 2/pw een ferry naat Gustavus en er mogen slechts 2 cruise schepen per dag in Glacier Bay, dus niet alle cruise schepen gaan naar Glacier Bay!!!
Mocht je eventueel een reisgenoot zoeken ik hou me aanbevolen.