Het is nog vroeg, maar vermits ik door een klimongevalletje gekluisterd ben aan mijn zetel, zit ik al met vakantieplannen voor volgend jaar in mijn hoofd
Volgend jaar zal het twee jaar geleden zijn dat ik nog eens in Canada ben geweest, en het is serieus aan het kriebelen. Ditmaal zou ik graag van Vancouver (BC) naar Fairbanks (Alaska) gaan. Tussendoor wat afwijken van de route en parken bezoeken, gaan wandelen etc. Dit voor een periode van 3 Ã 4 weken.
Alleen gaat ook, meer gedeeld plezier is toch nog net iets mooier :). Belangrijkste vereisten zijn een goed humeur en gevoel voor humor. Dan loopt de rest wel los!
Lijkt het je wat, stuur gerust een berichtje!
Tips met dingen die ik zeker niet mag missen onderweg zijn ook welkom.
Ik ben zeker geïnteresseerd, ik had het plan om in 2012 naar british columbia te gaan en daar wat rond te trekken inclusief Vancouver uiteraard.
Maar jouw plan lijkt me ook wel schitterend, dus je zou dwars door british columbia gaan richting Fairbanks ?
Ondertussen nog even gezocht om een RV te huren, maar het ligt niet zo voor de hand om eentje in Canada te huren en te droppen in Alaska. Vertrekpunt zal dus waarschijnlijk Seattle worden. Is maar een dikke 2 uur van Vancouver, dat kan er nog wel bij
Woow wat een plan.
Ik deel de kriebels… Ben in 2005 voor de eerste keer in whistler geweest en meteen verkocht aan het land. In 2006 terug naar BC en in 2008 yukon en alaska gedaan. Die laatste twee met een RV. Van BC naar Fairbanks moet super zijn al is in fairbanks zelf weinig te beleven.
Ik hou je post in de gaten want ook ik wil erg graag terug. Bedenk wel dat het huren van een RV in je eentje erg duur is. Heb prijzen gezien van 100 euro per dag dus dan loopt het wel aardig op. Vandaar dat ik nog niet terug gegaan ben. Als je een goedkopere variant gevonden hebt hou ik me aanbevolen!!
Geweldig plan heb je daar. Ik ben ook wel geïnteresseerd in een roadtrip canada/alaska. Zou graag eens die geweldige natuur met eigen ogen willen zien. Ik vind roadtrips een van de leukste manieren om te reizen, juist omdat je dan zo vrij bent. En als je met meerdere personen gaat zijn de kosten goed te doen en je hebt wat gezelligheid. Zelf ben ik vrij makkelijk in de omgang, ochtend mens en hou ook van actieve dingen, zoals mountainbike’n, raften met een gids de natuur in voor een dag of 2. Niet iedere dag, maar zo af en toe een actief dagje vind ik wel leuk. Hoe denk jij daar over? Ben ook benieuwd aan welk budget je ongeveer zit te denken. Wat betreft de periode zat ik te denken aan september, dan is alaska goedkoper en zijn er minder toeristen.
Ik was er in augustus en dan kan het 's avonds al aardig afkoelen. Zo hebben we de dempster highway gereden van Dawson City tot Eagle plains. Daar waren we al een dag mee bezig ondanks de afstand (ong. 300km). 's Avonds koelde het daar al enorm af.
Pas dus op met ‘te laat’ gaan. Alaska is zo en zo wel redelijk rustig kwa toeristen en het zou best kunnen dat bepaalde dagtochtjes in september al niet meer mogelijk zijn. De herfst/winter valt er nogal snel in. Fairbanks ligt namelijk in een apart gebied. Daar kan het in de winter ook -40 worden. Zoek maar eens een webcam van fairbanks en hou die maar eens in de gaten deze winter
Wel adviseer ik hier uit te zoeken wat je zou willen en al reserveren. Een boottocht op de prince williams sound (sten stevens tour bv) kan wel eens vol zijn. Zo hadden we de Emerald Air Service geboekt. Dat is een beer viewing tour waar maar 10 mensen mee mee mogen. Helaas kon die op de dag zelf niet door gaan door het slechte weer. We wilden hem later doen maar dat ging gewoon niet meer. Vol tot einde seizoen.
Ja inderdaad maar misschien heeft hij ervan af gezien. Ik heb vandaag tijdens deze troosteloze zondag zitten zoeken op internet. Er zijn wel interessante alternatieven. o.a. een treinreis toronto - vancouver, waar je met een canrailpas 1 maand over mag doen. geweldige reis. Kun je langs Jasper en Winnepeg en daar korte uitstapjes maken in de natuur een gletsjer bezoeken of met een gids de rocky’s in en beren spotten. Maar misschien niet wat jij zoekt, Vluchten kunnen vrij goedkoop zijn o.a. airtransat is zeer betaalbaar. En zo hou je geld over voor andere dingen…zoals walvis spotten met een boot bij vancouver…
Hey, dit was mijn voorstel. Heb ik eerder al eens gepost op het forum:
Beste,
Ik ben van plan om met enkele vrienden max. 4 pers. een trekking te doen periode mei-juni 2012 in british columbia. Ikzelf hou van trektochten met de rugzak. Ook lokale guesthouses of hostels staan op het menu voor overnachting. Ter plaatse zou ik mij verplaatsen met het openbaar vervoer (grey hound) of andere low budget vervoersmiddelen. Of desnoods toch een huurwagen. (afhankelijk van aantal reisgenoten)
Ik zou voor zeker 4-5 weken gaan inclusief Vancouver Island, Banff national Park en veel meer, volgens ik zie lijkt het gebied tussen Vancouver en Galgary echt uitstekend. Als laatste van de reis zou ik enkele dagen Vancouver-city uittrekken. En ook Vancouver als startpunt.
Doortrekken naar Alaska wordt niet uitgesloten.
PS: Ik heb wel nog geen reisgenoten gevonden, het is enkel het plan
Geïnteresseerden mogen zich altijd melden !
Canada en vooral Alaska klinkt als muziek in de oren maar vraag mij af of de afstand niet te groot is voor 3 - 4 weken. Vancouver - Fairbanks is toch al gauw 3500 km. Je ziet veel maar denk dat er weinig tijd overblijft om het te beleven. Mijn inziens is het vele malen mooier, leuker om een kortere route te rijden zodat er meer tijd overblijft om de NP bezoeken en andere activiteiten te doen.
ook ik loop met het idee om naar Canada te gaan (voorkeur september).
i.v.m. de onwijze grootte v/h land wil ik mij beperken tot British Colombia.
ik volg de verhaaltjes van Explorer112 en twdi, is dit al wat concreter?
enne… kan/mag ik dan ook mee??
aangezien de kosten is dit voor mij ook wat aantrekkelijker en gezelliger
Nu ben ik wel een oudere jongere (al euh… ahum 47) maar jong van hart, geest en benen (ik houd van wandelen in mijn vakantie)
Ik heb van niemand nog iets gehoord waardoor deze plannen voor mij persoonlijk niet meer doorgaan. Ik ga nu naar Nepal in April, Canada loopt niet weg en hoop ik de komende jaren wel eens naar british columbia te gaan … jammer maar helaas !