Reisgenoot gezocht Alaska, september 2009 backpacken

Hallo

Ik ben een jongen van 22 jaar en wil volgend jaar (september 2009) gaan backpacken door Alaska. Met name de natuur opzoeken. Hiervoor zoek ik iemand die deze reis graag met mij wil delen.

Gegroet eric

wat ben je van plan om allemaal te gaan bekijken? en hoelang?

Hoe lang? De gehele maand september dus ruim 4 weken.
De planning? Dat ligt nog aan het vervoer. Liefst een auto huren zodat we gewoon kunnen touren. Dan zowiezo naar Haines (zalmentrek), Kenai Fjords (walvissen spotten) Denali NP (beren, elanden, wolven) en Barter Islands (ijsberen)

Heb ik hiermee je vragen beantwoord?

Hey hallo…

Gaaf idee!! Lijkt me onwijs mooi daar.
Ik heb alleen wel het idee dat het een dure vakantie zal zijn.
Heb jij al een idee wat de kosten van de reis zullen zijn??

Ik hoor het graag van je…

Laterssss Hans

Lijkt me een erg mooie reis, ik kan alleen helaas geen hele maand vrij krijgen… :frown:

De kosten weet ik nog niet.
Het enige echt dure is het opzoeken van de ijsberen en misschien de autohuur, maar verder valt het voor zover ik weet redelijk mee.

Maar zodra ik een iets duidelijkere indicatie heb laat ik het je weten.

Hoi,

Normaal zit ik in juli-augustus-september in Alaska. (wss al van maart, maar dat valt nog te bezien)
Ik ga er rondtrekken met een klein budget, mijn hoofddoel is Lake Clark National Park.

als het je wat zegt om een tijdje samen rond te trekken…

grtz

Ik kan helaas alleen de maand september naar Alaska. Eerder gaat helaas niet omdat ik dan geen vrij kan krijgen van me werk.

Grts

Kan een van jullie mij vertellen wat de beste tijd is Alaska te bezoeken (hoewel 't waarschijnlijk altijd mooi is…)? Ik ben m.n. geïnteresseerd in wildlife en natuur. Ik ben van plan in 2009 minimaal 3 weken rond te touren.

Alvast bedankt voor je reactie!
Grtz,
Marloes

Hallo Marloes
Eigenlijk zijn er 4 maanden dat je Alaska vooral kan bezoeken. Voorseizoen in juni (nog niet al te druk en iets goedkoper) Hoogseizoen in Juli en Augustus (erg druk en ook stuk duurder, maar temperatuur wel redelijk aangenaam. En na seizoen eingelijk in september.
Zelf wil ik dus gaan in september

Ik ben zelf ook vooral erg geinteresseerd in de natuur en wildlife. Deze week krijg ik de lonely planet en ga ik me reis precies uitstippelen. Daarna kan ik je dus ook meer vertellen.

Groetjes Eric

Hallo
Ik ben in september ook in Denali en Kodiak .
Je mag me altijd op de hoogte houden .

grtjs Johan

Zojuist heb ik een kosten plaatje gemaakt van wat de reis naar Alaska ongeveer gaat kosten.
Hierbij ga ik uit van een reis van 30 dagen in september 2009
Vliegreis € 800
Eten en drinken € 600
Overige excursies € 500
Entree gelden Nationale parken € 50
Overnachtingen € 300
Reiskosten € 500

In totaal zou de reis zoals ik hem samen heb gesteld rond de € 3000,- kosten
Als jullie meer toelichting willen dan kunnen jullie daar altijd om vragen.

Gegroet Eric

Hallo, Kom je ook in Denali en Kodiak zo ja in welke periode ongeveer

Ik kom wel in Denali maar niet in Kodiak.
De periode dat ik in Denali zal zijn is ongeveer rond 25 september

hoi,

12 maart (binnen dikke 2 weken dus) vertrek ik naar Canada (Whitehorse) om verder te liften tot Fairbanks. Daar blijf ik een dag of 3 en dan trek ik Denali in.
Daar wil ik zeker een hondesleetocht joinen naar het Wonderlake en op m’n eentje wat rondtrekken in het gebied rond de Stampede trail.

Na Denali ga ik ofwel terug naar Canada om er een tijdje te werken in Whitehorse, ofwel ga ik naar een van de meer gematigde gebieden van de Peniinsula.

In Juli ga ik in Yukon (Canada) de hart river afvaren tot aan Inuvik.

Voorlopig doe ik alles alleen…maar als er iemand interesse heeft…
Ik reis wel zo goedkoop mogelijk (eenpersoonstentje, liften)

grtz,

Chillio