Alaska

Ik ben Eric (m), 22 jaar en wil in september voor 1 maand naar Alaska om daar veelal de natuur op te gaan zoeken. Hiervoor zoek ik een reisgeno(o)t(e). Liefst van mijn leeftijd.

Voor meer informatie over de reis kan je altijd reageren.

Groetjes Eric

Mensen belangstelling om mee te gaan?

Hoi,

Hoe wil je gaan reizen? hotels afgaan of met een auto/camper?
Ik heb interesse…lijkt me onwijs gaaf om naar Alaska te gaan… Alaska lijkt me een prachtig en bijzonder land!
Ben 19 jaar (dan 20) en Alaska staat al een tijdje op mn verlanglijstje “nog te bezoeken landen”.
Wie heeft deze niet? :stuck_out_tongue_winking_eye:

groetjes,
Anne

De planning is om een gedeelte met de trein te doen, een gedeelte met de auto en gedeelte met de boot. Dus van alles wat. Overnachtingen zijn vooral in bed & breakfast of een tent. Zo goedkoop mogelijk dus.

mocht je nog meer willen weten vraag dan vooral

Groetjes,
Eric

Lijkt me gaaf! Vooral met de trein… dan zie je 't land eens vanuit een andere perspectief.:hihi:
Tentje is in t begin misschien, heel misschien wel t ergste alternatief wat je kan bedenken :paranoid: Maar daar valt aan te wennen. Op zich is dat wel helemaal in Alaskastyle…:king:

Hoeveel wil je precies aan de reis aan gaan geven. Wat denk je voor een ticket te willen betalen. icketprijs ligt rond de 800 euro

Ik weet niet hoe het in Alaska is geregeld maar moet je geen 21 jr zijn om in Alaska te mogen autorijden? als buitenlander dan… aangezien je ook een gedeelte met de auto wilt doen, ik ben dan nog net geen 21.
Wanneer in september wil je vertrekken? Welke delen wil je bezoeken?
De nationale parken lijkt me ook prachtige natuurgebieden om te bezoeken.

Veel vragen hoor maar dan verduidelijkt de situatie een beetje

groetjes,
Anne

Idd het ticket kost ongeveer €800 en dan ben ik van plan vanaf Amsterdam naar Anchorage te vliegen. Eenmaal daar aangekomen 1 dag bijkomen(eventueel stad verkennen) en daarna richting Denali NP met de trein. Na een aantal dagen weer terug naar Anchorage en dan gaan we 1 auto huren. Dan rijden we naar de Kenai fjorden en naar St Wrangler NP. Dan weer terug naar Anchorage en vanuit daar vliegen we naar Juneau om vanuit daar de boot te pakken naar Sitka (walvisspotten) en Haines (beren)

Autohuren is idd pas vanaf 21. Ik ben nu 22 en tegen die tijd zo goed als 23. Dus autohuren is geen probleem.

De vertrekdatum zal 1 september zijn en retourdatum 30 september of 1 oktober.

De kosten voor de gehele reis zullen tussen €3000 en €4000 liggen. Dat is dan wel inclusief alles. (eten, excursies, vervoer)

Nog meer vragen?

Groetjes
Eric

Je plan ziet er goed uit. Ik had al gedacht dat je naar Anchorage wilde vliegen aangezien dat volgens mij de enig druk bevolkte stad, denk ik hoor.
Ik zag op internet dat je ook nog een tocht met de boot kan richting Vancouverr en je kan ook nog ijsberen spotten in het noorden.
Maar dat schijnt echt duur te zijn. OKè, dan heb je ook wat.

Walvisspotten heb ik ook gedaan in Zuid-Afrika. Dan wordt altijd vroeg in de ochtend gedaan. En dan hoop je dat je er een paar ziet, dat is niet altijd zo. Maar dat risico kan genomen worden. :slight_smile:
Het is echt heel gaaf als je er eentje uit het water ziet springen. En dan natuurlijk de befaamde walvisstaart als ze naar de diepte zwemmen.
Dat is echt werkelijk prachtig om te zien.

Qua kostprijs had ik ook zo iets in gedachten. Wat wil je anders, maar als de dollar nog steeds zo goedkoop is tegen die tijd, ben je misschien wel wat goedkoper uit. In euro’s dan.:hihi:
Een reis naar het land kost nou eenmaal veel maar je krijgt (hoop ik ) echt waar voor je geld.

De datum is geen probleem, dat is net na de zomervakantie en in Alaska zijn dan bijna alle toeristen ook weg. Plus je kan in deze tijd het Noorderlicht spotten in de avond! Een heel erg pluspunt van de maand september!

Heel verhaal… Heb eigenlijk geen vragen meer, jij wel?

groetjes,
Anne

Er zijn nog zoveel dingen te doen vanuit Alaska. Je kan inderdaad de boot naar Vancouver pakken, maar 1 retour kost rond de $500 of nog meer.
Ook het ijsberen spotten heb ik uitgezocht. Je kan naar Barter gaan, maar de kans van slagen is niet echt groot wat ik vernomen heb. En de beste plaats om ze wel te zien is natuurlijk Churchill in Canada.
Kost €2000 voor 5 dagen. En dat vind ik iets teveel van het goeie, ookal krijg je daar een once in a lifetime ervaring voor terug.

Ik heb geen vragen over de reis verder, maar wel over jou. Hoeveel wereldreizen(verre reizen) heb je al gemaakt en naar waar allemaal?
Maar daar kunnen we het ook over hebben via de mail eventueel. Misschien makkelijker, toch?

Ik ben nu 1 weekje op vakantie dus kan niet reageren. In ieder geval heel fijne jaarwisseling en tot de volgende keer :slight_smile:

Eric

Nog meer mensen die eventueel mee willen naar Alaska in september?

heej , ik heb een vraagje zouden julie mij kunnen helpen met eens te kijken of vragen dingen van cuba het is voor mijn eindwerk ( gip ) en ik vindt nie zo veel van moest je er iets van vinden laat het mij graag weten ik bedaank julie zeker want het meeste over cuba dat ik nie zo direct vindt is over decoratie , tafel bekleding , tafel manieren zo wat serveerkunde ??? xXx lynn

Ik wil, ik wil, ik wil!!

net zoals daarnet bij Janet4a gepost wil ik heel graag alleen is het niet de juiste moment :frowning: Heb in 2007 de Oostkant van Canada gedaan en wil zeker nog terug voor het westen en alaska. Heb toen ook whale spotting gedaan op de St-Laurence rivier en kon bijna een Orca aanraken. Schrikken en genieten tegelijk :slight_smile:

Alleen zit dat er dit jaar voor mij niet in owv verbouwingen :frowning:

als je dus volgend jaar had gegaan was ik zeker kandidaat.

Geniet ervan zou ik zeggen en je mag me je reisverslag altijd doorsturen, ik ben zeker geïnteresseerd.

Ik lees dat veel mensen in juni/ juli willen gaan. Dan is het toch stukken duurder om naar Alaska te gaan vergeleken met de maand september?

Hey…

Het is misschien wel duurder! Maar het weer en de natuur zijn dan aanzienlijk mooier… Zoals de zalmtrek, orka’s die komen, grote populatie beren en ander wild… Alles komt dan in bloei!
Gaaf toch?!
Ik zou best later willen gaan, alleen heb ik al andere plannen rond die tijd en ik wil in november graag naar Indonesie…anders is het niet meer te plannen met mijn werk!

Dus als je je bedenkt!
Groetjes janet

De 1 zegt idd dat het mooier is om in juni/ juli te gaan omdat alles dan in bloei. De ander zegt weer dat het mooier is om in september te gaan. Omdat dan de beren zich dan gaan volvreten voor hun winterslaap en ook vanwege de bloei van sommige bloemen.

Geniet er in ieder geval van
Groetjes Eric

Mensen die meewillen naar Alaska?