Hallooo,
Na het lezen van een heleboel posts op dit forum en alle goede adviezen die ik voorbij zag komen, kon ik het niet laten om onze rondreis aan jullie voor te leggen.
Wij (mijn vriend en ik) hebben in juni onze tickets geboekt en sindsdien ben ik verslaafd aan het lezen van forums en het plannen van onze reis.
Eind 2008 zijn we naar Thailand gegaan en hebben toen onze hele rondreis laten organiseren door Thailandonline. Super geregeld en een super rondreis, maar uiteindelijk betaal je natuurlijk veel te veel. Afgelopen januari zijn we naar Sri Lanka geweest, echt een super land en een absolute aanrader. Hier hebben we alles zelf geregeld, maar wel vooraf (behalve het vervoer, want dat is makkelijk daar te regelen). Wij hebben onze route uitgestippeld en hotels rechtstreeks aangeschreven met behulp van recensies op TripAdvisor. Dit doen we ook bij onze rondreis door Vietnam.
Wij doen dit zo omdat we geen zin hebben om tijdens onze reis tijd te besteden aan het zoeken naar een geschikt hotel (dan zit je elke dag met je hoofd op je telefoon te zoeken ipv te genieten van het land), tijdens je reis in dubio te zijn waar je heen gaat en uiteindelijk dus misschien niet alles uit je reis haalt. Tuurlijk je hebt minder vrijheid, maar als er plekken zijn waar je langer had willen blijven of die je gemist hebt, dan kan je toch altijd een keer teruggaan. Het gaat er bij ons in eerste instantie om een indruk van een land te krijgen.
Na mijn te lange introductie, hier dan onze rondreis:
19/2 vertrek NL met Singapore Airlines
20/2 om 10 uur 's ochtends aankomst Siem Reap - deze dag lekker ontspannen van de vlucht - toegangskaarten kopen en als we al zin hebben wellicht zonsondergang kijken. (Ik heb gelezen dat je met een toegangskaart voor de volgende dag, die avond nog de zonsondergang bij de Angkor Wat kan bekijken.
21/2 Siem Reap
22/2 Siem Reap - 2 dagen is voor ons echt genoeg. Wij zijn niet zulke tempel lovers die elk detail bezichtigen. Dit is natuurlijk wel echt een must, maar denk dat je met 2 dagen wel uitgetempeld bent en een goede indruk hebt.
23/2 vlucht om 7 uur 's ochtends naar Hanoi - Hotel geboekt in de Old Quarter - in ieder geval deze dag het Mausoleum bezoeken, want die is op maandag dicht
24/2 Hanoi - 's avonds met de Sapaly nachttrein naar Sapa - VIP cabin voor 2 personen geboekt heen en terug
25/2 Sapa
26/2 Sapa - 's avonds trein terug naar Hanoi
27/2 Hanoi - Halong Bay - V’spirit cruise geboekt, kamer met balkon 2 dagen 1 nacht
28/2 Halong Bay - Hanoi
1/3 Vroege ochtend vlucht naar Hue
2/3 Hue - DMZ bezoeken
3/3 Hue - Hoi An met de Hue Easy Riders over de Hai van pass
4/4 Hoi An - oa fietsen naar het strand
5/3 Hoi An - 's avonds vlucht naar HCMC
6/3 HCMC - Vespa tour of tour met XOtours, daar evt. boeken. (lees zoveel positieve verhalen, maar moet mijn vriend nog even overhalen, want die vindt het maar niks om achterop te zitten. Van Hue naar Hoi An heb ik hem al overgehaald )
7/3 Chi Chu Tunnels - HCMC
8/3 Mekong Delta - Can Tho
9/3 's ochtends Floating Market bezoeken - 's middags met vliegtuig naar Phu Quoc
10/3 t/m 16/3 Phu Quoc - lekker 1 hele week relaxen op het strand, echt een must voor ons!
17/3 om 8 uur 's ochtends vlucht naar HCMC - om 12.15 uur vlucht naar Singapore. 3 uur overstap tijd moet toch genoeg zijn?? om 15.15 uur aankomst Singapore
18/3 Singapore
19/3 Singapore en om 23.55 vertrek naar NL
20/3 aankomst NL en 24/3 weer back to work
Ik hoor graag of jullie nog tips, must see’s, adviezen hebben of dat ik mijn reisschema toch echt moet wijzigen.
Bedankt in ieder geval voor jullie tijd!
Groetjes, Willemijn