Rondreis advies gevraagd

Hallo iedereen,

Wij gaan volgend jaar een maand door West Amerika reizen. We zijn nog aan het oriënteren over wat we precies willen zien, hoe lang, enz enz.
Ik ben in google maps een concept rondreis aan het maken en we reizen tegen de klok in (SF, LA, GCNP, MVNP, Zion, LV), en na Las Vegas loop ik vast met plannen. We willen graag een spookstadje zien (nu staat Rhyolite erin), door DVNP naar Sequoia en Yosemite en eventueel Lake Tahoe en dan terug naar SF. Maar… Las Vegas is een vertrekpunt en vanaf daar heb ik geen idee meer hoe je het beste kan reizen en in welke plaatsen je het beste kan overnachten (en staan er voldoende benzinestations langs de wegen)? Wie kan mij helpen? Een screenshot van dat deel van de reis is toegevoegd, maar wijzigingen e.d. zijn welkom!

Groetjes,
Roderik

Hi, welkom op het forum.
Welke tijd van het jaar wil je gaan? Auto of RV? Familie met of zonder kinderen. Wat zijn jullie voorkeuren? Wandelen, fietsen, amusement parks, zoveel mogelijk natuur, langer of korter in steden, stranden? bergen? Staat Las Vegas als vertrekpunt vast of ben je flexibel?
Yeehaw

Hoi,

Het is een huwelijksreis;
Geen kinderen;
Met de auto;
We willen de NP’s wel zien, maar zijn geen natuurmensen en wandelaars, maar eerder stadsmensen;
We vinden pretparken ook leuk, dus we gaan ook naar Santa Monica Pier, Universal Studio’s, we willen waarschijnlijk zelfs 3 dagen Las Vegas en misschien een dagje Six Flags Magic Mountain;
Maar we willen Yosemite en/of Sequoia in ieder geval zien vanwege de enorme bomen (of kan dat ergens anders ook?)

Blijft dus: Welke tijd van het jaar en vertrek en eindpunt. Als ik dat niet weet blijven alle routes een slag in de lucht. Tioga pass bv is gesloten tussen oct/nov en mei/juni.

We vertrekken of vanuit LA of vanuit San Francisco en we zullen midden september ongeveer vertrekken.

Hier een site met ghost towns per staat: Ghost Towns of America – Legends of America

Ik heb 2 keer het zuidwesten bezocht. Wij zijn ook geen wandelaars, maar al die parken zijn zóóóó de moeite waard om te bezoeken en evt. te bewandelen. Sequoia NP ligt in Kings Canyon als ik het goed heb en je rijdt er als het ware doorheen. Er is een parkeergelegenheid zodat je de grootste bomen kunt zien. Wij hebben het in een ochtend gedaan.
Maar er is nog zo’n park, Red Woods NP hier de site: California Coastal Redwood Parks

Ze liggen wel een aardig eind boven SF…

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

nog een kleine aanvulling op mijn verhaal:

Vanuit Vegas kun je alle kanten op. Over benzine moet je je geen zorgen maken, tank vol voor vertrek en je komt echt weer een pomp tegen. Je bent niet de eerste die deze routes rijdt :D. Zion en Bryce Canyon liggen niet zo gek ver van elkaar vandaan. Onderweg vanaf Las Vegas vind je wel een Motel. Ik heb bij een Motel 6 een gidsje meegenomen waarin alle Motel6 locaties staan. Zo kun je op je route er altijd een vinden. Ze zijn (bijna) nooit volgeboekt.
Vanuit Death Valley naar Lake Tahoe en terug naar SF?

Ok, ik zal je een route geven die ik zelf zou doen die tijd van het jaar. Ik zal ook een aantal (semi) ghosttowns geven die goed bereikbaar zijn.
Schrijf maar vast op: Bodie, Rhyolite, Grafton en Oatman.
Voordeel van het vliegen op San Francisco is, dat je in SF geen auto nodig hebt. Scheelt alweer in de kosten.
Dag 1: Aankomst San Francisco. Airport hotel. Auto p/u
2. San Francisco naar Yosemite (lang van tevoren een reservering maken)
3. Yosemite
4: Over Tioga Pass naar Lee Vining. Bodie Ghosttown bezoeken en overnachten in Lee Vining of Mammoth of zelfs Bishop.
Een bezoek aan Bodie van Lee Vining en terug neemt ongeveer 3 uur. 3 miles in Bodie is dirtroad. Mono Lake bij Lee Vining is geweldig, vooral 's middags. Neem je tijd. Bodie is de best preserved ghosttown in de USA en niet commercieel.
Voor Seki (Sequoia Kings Canyon NP). Dit NP ligt ten zuiden van Yosemite en heeft de grootse bomen ter wereld (bv General Sherman Tree). Je kan echter van Seki niet rechtstreeks naar de Eastern Sierras en ik kan je verzekeren dat je de eastern sierras niet wil missen. Ik zou Seki dus overslaan. Hoge bomen kan je ook zien in Mariposa Grove in Yosemite.
5. Van Mammoth Lakes etc naar Death Valley NP. Eind september zal het nog heet zijn in DV maar niet zo erg als in de zomer. Rhyolite ligt uit de route. Is geen ghosttown zoals die je je misschien voorstelt. Dus geen metaal en houten hutjes maar betonnen resten. Zeer interessant maar je moet wel de history even doornemen.
6. Death Valley NP en naar Las Vegas
7,8: Las Vegas. Voor de liefhebber. 3 nachten zoals je aangaf
9. Las Vegas via Valley of Fire SP naar Zion. Vlak voor Zion (zijweggetje over een smalle brug over Virgin River va Rockville vlak voor Springdale) is Grafton. Neemt niet veel tijd. Vergeet een bezoek aan de begraafplaats niet. Stuje unpaved naar Grafton
10: Zion. Zelfs als niet wandelaar zou je hier tijd voor moeten uittrekken.
11. Zion naar Bryce
12. Bryce naar Page. Veel te zien in Page. Horseshoe bend Antelope Canyon, Lake Powell, Colorado smooth riverraft, Glen Canyon dam etc etc.
13. Page
14. Page naar Monument Valley. 1 overnachting is vaak genoeg.
15. Monument Valley naar Grand Canyon NP south rim. Voor niet wandelaars is 1 nacht vaak genoeg. Reserververing noodzakelijk.
16. GCNP via Route 66 (Seligman-Kingman) naar Kingman en IR10 over Sitgreaves pass naar Oatman (niet echt een ghosttown maar je wil Oatman niet missen). Dan overnachten in Laughlin of Needles.
17. Naar Palm Springs via Amboy, Twentynine Palms en Joshua Tree NP
In Palm Springs is oa de Aerial Tramway.
18. Palm Springs naar LA en lekker shoppen in Cabazon west van PS
19,20,21: Amusement Parks in LA eo en LA zelf natuurlijk
22. Los Angeles naar Cambria (Hearst Castle)
23: Cambria-Big Sur-Point Lobos-Camel-Monterey via hw1
24: Monterey-Santa Cruz-SF
25,26,27: SF.
28: Naar huis en je volgende reis plannen.
Zelfs zou ik dus SF aan het eind van de reis plannen en niet aan het begin maar er zijn ook mensen die het omgekeerd doen.
De langste ritten doe je nu eerst en de steden bezoeken het laatst. Er zijn natuurlijk nog talloze details te geven. Je kan natuurlijk altijd besluiten een dagje korter stad te doen en bv langer in GC. En gefeliciteerd vast.
Yeehaw

Hé Yeehaw,

Geweldige omschrijving! Die ga ik ook een keer doen. Zelf bedacht?

-lol- Fredje Met 150.000 kms achter de rug in de USA kan ik wel wat advies geven. Ik heb dergelijke routes al 1000den keren opgeschreven op allerlei forums. Moet kunnen als je hobby DE for Road Trips op Tripadvisor is :wink:
Yeehaw

Ahhh, dat verklaart een hoop! Topper! :biggrin:

Super! Bedankt voor deze info, ik ga weer eens verder puzzelen daarmee.

Verder hadden we nog het idee om misschien voorafgaand aan de reis 3 of 4 dagen all-inclusive op een luxe resort te zitten, bijvoorbeeld in de Bahama’s of Hawaii. Is dat in die tijd (ivm weer en orkanen) te doen en kan je vanuit daar makkelijk reizen naar CA?

September is hurricane season voor de Bahama’s Je kan geluk hebben of pech. Hawaii ligt heel ver uit de route en zeker niet op weg van NL naar CA.

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik had verder nog wat kleinere vragen:

• We hebben het (gekke?) idee om het stuk Beatty-Bakersfield te rijden, dwars door DVNP. Is dit te doen? En zo ja, hoe moeilijk is het om daar te rijden?

En zo niet, wat voor alternatieven zijn er nog om vanuit Las Vegas (nu met een overnachting in Beatty) richting Sequoia NP te rijden en DVNP te zien?

• Verder hadden we het idee om vanuit Bakersfield naar Fresno te rijden via Sequoia. Is dit te doen en zo ja, rijd je dan heel Sequoia door of rijd je heen naar Giant Forest en dan hetzelfde stuk weer terug?

Grt,
Roderik

Je wil dus nu: 1. Las Vegas-Beatty 2. Beatty-Bakersfield 3, Bakersfield-Fresno. waarom wil je in Beatty overnachten?
Ik zou het zo doen:

1. Las Vegas door Death Valley rijden (via 160 en 190) en overnachten in Lone Pine. Onderweg iets van DV zien. Het rijden is geen enkel probleem. Zorg dat je water in de auto hebt.
  2. Lone Pine via 395/14 en 178 langs Kern River naar Bakersfield en naar Three Rivers.
  3. Dag voor Sequoia Kings Canyon naar waar je wil eindigen.
    Je mist op deze maniier de prachtige route langs de eastern sierras en Tioga pass naar Yosemite.
    Yeehaw