Ik wil samen met mijn vriend in de periode: april, mei 2012 (totaal zo’n 4 wkn) rondreis maken met RV door West-Amerika. We zijn natuurliefhebbers en willen dus graag sowieso NP’s bezichtigen. Ik kom alleen niet helemaal uit een ‘logische’ route. Naast NP’s willen we nl. ook graag SF - Seattle zien. Iemand ideeën voor een leuke rondreis?
Overigens willen we voorafgaand aan West-Amerika ook Hawaii aandoen. Plan is om ca. 2 wkn op Hawaii te blijven dus als iemand nog leuke tips/adviezen heeft, zijn die ook welkom!
Dit is wel een heel algemene vraag ? Ik zou zeggen, probeer je in te lezen via de diverse reisverslagen. Wij zijn net terug van 1,5 week Hawaii en 2 weken rondreis vanaf LA, misschien kan je daar tips uit opdoen ?
Is erg algemeen inderdaad. Het is alleen dat de meeste mensen rondje LA - GC - Moab - (Yellowstone) - Bryce - Vegas - Yosemite - SF - LA doen terwijl wij liefst ook nog Seattle en omgeving willen zien. Ik kan niet goed inschatten of dit uberhaupt haalbaar is in 4 wkn tijd en welke route dan het meest voor de hand ligt.
Bedankt voor je reactie, ik zal ns kijken bij je verslagen.
Groetjes,
Suzanne
Het plan is wat concreter geworden:
dag 1: San Francisco
dag 2: San Francisco
dag 3: Petaluma
dag 4: Mendocino
dag 5: Redwood NP
dag 6: Redwood NP
dag 7: Crater Lake NP
dag 8: Silver Falls SP
dag 9: Silver Falls SP
dag 10: Mt Rainier NP
dag 11: Mt Rainier NP
dag 12: Seattle
dag 13: Coeur d’Alene
dag 14: Glacier NP
dag 15: Glacier NP
dag 16: Helena
dag 17: Yellowstone NP
dag 18: Yellowstone NP
dag 19: Yellowstone NP
dag 20: Grand Teton NP
dag 21: Salt Lake City
dag 22: Salt Lake City
dag 23: Las Vegas (is dit te doen in één dag?)
dag 24: Yosemite NP
dag 25: Yosemite NP
dag 26: SF
dag 27: SF
dag 28: SF
Ik heb 3 jaar terug in 3 weken een trip gemaakt vancouver, seattle, SF, Yosemite, Sequoia, LA, San diego, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, Seattle. Dit was 9000 km bij elkaar en elke dag echt veel rijden. Met een week extra zal je wat meer tijd hebben per plaats.
Ik snap alleen niet dat je nu alle dagen al aan het plannen bent, ik zou gewoon die camper afhalen, de eerste en laatste dagen plannen en daar tussen in zie je het wel. Wanneer je ergens bent merk je vanzelf wel of het de moeite is of juist niet.
De west kust tussen SF en Seattle kan ik erg aanbevelen!
Overigens, ons startpunt was Vancouver aangezien Airtransat betrekkelijk voordelig is. Dit jaar kon je in april/mei daarheen vliegen voor 409 euro zag ik.
Air alaska heeft betaalbare vluchten tussen de VS en Hawaii, jammer dat ze niet op vancouver vliegen, dan zou je super voordelig naar hawaii kunnen komen.
Voor verder op je route in te gaan, je planning om deze gebieden te bezoeken in april en mei is volstrekt irreeel. Crater Lake zal onder een pak sneeuw liggen, Glacier is onbegaanbaar die tijd van het jaar en Yellowstone zal ook nog een hoop sneeuw hebben en wegen gesloten. Als je deze route wil doen zou ik eind augustus/september kiezen.
Las Vegas naar Yosemite is zeker geen dagtrip met een RV en Tioga Pass zal nog dicht zijn. Je hebt de verkeerde tijd van het jaar gekozen…
Yeehaw
Oh, that kinda sucks.
Ik moet mn route aanpassen; ik kan niet een andere tijd van het jaar gaan, want 4 wkn Amerika maakt deel uit van 3 maanden reizen…
Er blijft nog genoeg over. Denk er maar eens over na. Ik zal vast een voorzetje geven:
San Francisco-Los Angeles-Grand Canyon-Page-Monument Valley-Moab-Torrey-Bryce-Zion-Las Vegas-Death Valley-Yosemite-San Francisco.
Dit lijkt kort maar je kan hier gemakkelijk 4 weken voor nemen. Dit is de populairste route op alle forums voor een bezoek aan de USA and dat is niet voor niets. We kunnen je hier vele details geven.
Yeehaw
Yep, daar zat ik ook al aan te denken. Natuurlijk lijkt me dat ook super. Ik wilde alleen ook graag meer het ongerepte (Canada-achtige) stuk natuur zien en juist een gedeelte van de VS zien wat iets minder populair is bij de meesten. But hey, can’t have it all! THX voor je reactie!
Ben je al eens in de USA geweest? De route door Ca. Nv. Az en Ut behoort tot de mooiste die je kan nemen. Als je eens wat anders wil doen zou je ook Texas en New Mexico kunnen combineren. Ook mooi.
Ben aantal jaren geleden van Atlanta via Savannah naar New Orleans gereden. Was ook erg leuk, moet ik zeggen. Ik denk dat het toch idd California, Az, Ut, Nevada wordt. Tis sowieso n luxeprobleem…