Rondreis 28 dagen Vraagje?

hallo,
in juli gaan we met ons 2 voor 4 weken naar Indonesie. we vliegen geen en terug op Kuala Lumpur en zouden een vlucht verder nemen met air asia.
we houden van natuur maar willen natuurlijk ook wat witte stranden.

mijn vraag is nu of ik zou starten in Jakarta ( route Java - Bali - Lombok )
en Sumatra te laten vallen of toch te vliegen op Medan en zo naar Java - Bali en als er nog tijd is Lombok

Kunnen jullie me helpen en is Lombok wel de moeite of zijn de Gili eilanden beter ivm de stranden?

en wat denken jullie van de haalbaarheid vd reisduur?

alvast bedankt en hopelijk volgen er enkele tips

Doei:dag:

De vraag vwb de reisduur in relatie met het aantal te bezoeken eilanden is al vaker hier gesteld. Wanneer je alleen de steden wilt bezoeken en vaak vliegt is Sumatra, Java, Bali en Lombok wel in 1 vakantie te proppen. Wanneer je meer wilt zien, doen en bekijken zou ik me beperken tot 2 eilanden met misschien nog een paar dagen op 1 van de Gili’s.

Hoi Dieter,

Ik had je reeds een heel verhaal gemailed en toen was de mail weg…Maar wij zijn vorig jaar een aantal dagen op Gili Nanggu geweest, ten zuid westen van Lombok. Heel mooi eilandje, mooie spierwitte stranden, licht blauwe zee etc. Het eten was niet denderend maar het eilandje maakte dat meer dan goed !Wij hebben voor dat eiland gekozen omdat we niet het standaard wilden doen met ons gezin (twee volwassenen en drie kids 2,10 en 8 jaar oud) wat vele anderen wel doen. Wel wat langere reistijd, maar zeker de moeite waard. Leuk om te snorkelen. Tot 1500 uur 's middags heb je wel eens wat dagjes mensen (aan de ene kant van het eiland metr name in het weekend) maar na die tijd zijn ze weg en heb je het eiland voor “jezelf”. Ze hebben een website: www.gilinanggu.com. Kijk er maar eens op. groet en suc 6 Aranka