Hallo, na veel lezen en zoeken op het internet en met hulp van de verschillende forum`s
Hebben we onze eerste camper rondreis inmiddels aardig op een rijtje.
22 sept is het zover, dus nog een kleine 3 mnd te gaan;)
tot nu toe ziet het er ongeveer zo uit:
22- 9 aankomst San francisco s avonds overnachten in het Herbert hotel 23- 9 Hop on Hop off tour San francisco, 24- 9 s morgens Camper (19ft) op halen bij Cruis Amerika (early bird geregeld) daarna boodschappen doen bij de wallmart en naar Wawona campground in Yosemite NP
25- 9 s morgens naar Maryposa grove met de pendelbus, s middags naar Lowerpines campground in de valley ( beide gereserveerd)
26- 9 s middags richting de Tioga pass overnachten op de porcupine campground of in de buurt van mono lake. 27- 9 Yosemite - Lone pines 28- 9 Lone pine - Las Vegas overnachten Stratosphere hotel 2 n 29- 9 Las Vegas 30- 9 Las Vegas- Zion NP Watche man campground ( gereserveerd) 1 - 10 Zion NP 2 - 10 Zion NP - Bryce Canyon 3 - 10 Bryce Canyon - Capitool Reef 4 - 10 Capitool Reef -Monument Valley Gouldings campground (Jeep tour) 5 - 10 Monument Valley - Grand Canyon south rimm Mater Campground (gereserveerd 2 nachten) 6 - 10 Grand Canyon 7 - 10 8 - 10 Joshua Tree NP? - Annaheim 9 - 10 Annaheim Disney Land 10- 10 Annaheim 11- 10 Santa Monica 12- 10 overdag een Hop on Hop off tour in LA daarna richting Ventura 13- 10 Ventura- Morro Bay 14- 10 Morro Bay- Big Sur SP 15- 10 Big Sur SP - San Francisco s middags voor 15 uur Camper inleveren, hotel in de buurt van SFO airpoort geboekt
16- 10 San francisco
17- 10 SFO -ASM
Het stuk tussen Grand canyon en Annaheim is nog niet helemaal duidelijk wat betreft stopplaatsen misschien heeft iemand nog sugesties. We staan open voor sugesties, misschien hebben we nog wat over het hoofd gezien.
We zullen toch niet alles kunnen zien in 1 reis;)
Las Vegas ligt ertussen. Daar is heel wat meer te zien dan in Joshua Tree.
Je komt er dan wel een 2e keer. Dat hebben we 2jr geleden ook gedaan. Het is zonde om ergens naartoe te gaan waar verder toch weinig te doen is lijkt me.
Bedankt voor je reactie Kromkommer, maar ik denk niet dat we dat doen.
We twijfelen nog via welke weg we naar LA gaan, misschien nog een dagje richting Sedonna of toch via Kingman.
We nemen er in iedergeval de tijd voor… het kan ook zijn dat we gewoon een kort bezoek brengen aan Joshua tree Np op weg naar Annaheim.
Eerst wat spelfouten:
Cruise America, Walmart, Mariposa Grove, Lone Pine, Watchman Campground, Capitol Reef, Goulding’s, South rim, Mather Campground, Sedona, Anaheim, AMS. Slordig
Nu de route.
Zal niet meevallen om Wawona te bereiken na de p/u, boodschappen etc. Hoop dat het ophalen vlot verloopt.
Je slaat Page az over. Ik kan me voorstellen dat je hw12 tussen Bryce en Capitol Reef graag wil rijden en ook de volgende dag naar Monument Valley is schitterend maar houd er wel rekening mee dat de kortste route naar MV via de Moki Dugway (ut261) is. Niet iedereen is hier een fan van want de Moki Dugway gaat steil naar beneden over een onverharde 3 miles. Vergeet ook niet Gooseneck SP te bezoeken. Je kan van Bryce natuurlijk ook naar Page rijden voor een bezoek en daarna naar MV. Minder ver rijden.
Je hebt dus 2 dagen tussen GC en Anaheim. Als je naar Sedona gaat voor een overnachting is het nog 8-9 uur rijden van Sedona naar Anaheim de volgende dag. Van GC naar Joshua Tree NP neemt al snel 6-7 uur maar korter de volgende dag. De snelste route gaat via Kingman en Barstow. Joshua Tree NP is wel mooi in october als de grootste hitte verdwenen is (maar nog gemakkelijk 30C) Er is onderweg nog heel wat te zien van R66 via Kingman en Barstow. De beslssing is aan jou.
Verder ga je een prachtige reis maken hoor!
Yeehaw
Bedankt Yeehaw dat je me even wees op mijn spelfouten:slapen: heb schijnbaar niet goed opgele t:drugged: toen ik het tikte
We halen de camper op in Fremont, ik hoop gewoon dat het allemaal gaat lukken en anders lost het zich waarschijnlijk ook wel weer vanzelf op.
dat ik Page oversla weet ik, maar er is ook zoveel te zien en omdat mijn man geen echte wandelaar is en we wel graag een mooie route rijden denk ik dat we toch voor hw 12 gaan en waarschijnlijk nemen we de iets langere weg naar MV maar dat hangt gewoon van het moment af.
Ik heb met opzet een aantal dingen open gelaten zodat we de ruimte hebben om gewoon te kijken wat haalbaar is (hoe de reis verloopt) en waar we zin in hebben. Het Mojave National Preserve heeft ook nog onze aandacht.
En na Grand canyon hebben we waarschijnlijk zelfs 3 dagen over want ik zag dat ik de dag Disney op de 10e is en niet de 9e;)
Ik heb volgens mij ook alleen de belangrijkste overnachtingen geboekt en de rest zien we lekker wel als we daar zijn.
Van mij mag het al wel zover zijn hoor, nog een kleine 3 mnd.
Nou ja, van Bryce naar Torrey en Torrey naar MV behoort tot de mooiste routes ter wereld dus waarom zou ik dat afraden? En van de Moki Dugway hebben we ook wel RVs zien afdalen als je het maar langzaam doet en terugschakelt naar een lagere versnelling. Een andere forum medewerker deed dit zelfs met een 33’ RV maar die durft alles.
Ik ben een fan van de Mojave national Preserve en ook van Joshua Tree die tijd van het jaar. Maar dan zal je toch moeten beslissen of je wel of niet naar Sedona wil. Ik zal je vast een route geven:
Van GCNP naar Williams, naar Seligman dan R66 naar Kingman, vervolgens Kingman via Oatman (over Sitgreaves pass, verhard maar smal) naar Laughlin.
Laughlin naar Searchlight naar Nipton (even stoppen) naar Cima, Kelso (dunes, visior center and depot. Wat eten at The Beanery en naar de lange treinen kijken die voorbij komen) Naar Amboy en door naar 29Palms en Joshua tree NP
Naar LA eventueel via Palm Springs. Als je nog wat wil shoppen doe dat dan bij de Premium desert Hills in Cabazon 20 miles ten westen van Palm Springs langs I10.
Yeehaw
Wij hebben de Moki Dugway ook met camper gereden. Naar boven weliswaar, met een 28 ft camper. Was prima te doen. Op mijn website heb ik een filmpje staan van de Moki Dugway, mocht je nieuwsgierig zijn bij video’s 2011
Bedankt Marenko , ik ga jullie website zeker nog eens bekijken zo. Heb hem in het verleden al eens bekeken en er wat ideeën uit gehaald.
We gaan gewoon kijken hoe het loopt, heb er in iedergeval al veel zin in.
Zie dat jullie ook al weer aan het planen zijn voor jullie volgende reis:smile: