Rondje in het zuiden?

Wie helpt mij aan een mooie loop in het zuiden met daarin Ella/Haputale (eventueel)/Udawalawe NP/ Kataragama/Tangalle…welke volgorde lijkt jou het best haalbaar met vertrek en eindpunt Kandy (dus graag een loop zonder bepaalde plaatsen dubbel te moeten doen) ?

Hoi maar weer,

Haputale/Ella-UW-K’gama (deze twee mogen ook omgedraaid) - Tangalle en dan weer Kandy via de kust (Colombo). Geen echt alternatieve wijze door de bergen om terug te gaan naar Kandy, daarom maar via de kust…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dag Erik,

Mag ik je nog eens even storen. Denk dat ik het ideale rondje voor ons gevonden heb:-)

Kandy-UW-Tangalle-Tissa-Ella-Kandy

Alleen traject Kandy-UW zit ik nog even mee:
Ergens op het net las ik dat er 2 mogelijkheden zouden zijn:

• korte route van 5 uur: Kandy-Avissawella-Ratnapura-Pelmadulla-UW
  • langere maar mooiere route van 7 uur: Kandy-Eliya-Haputale-Pelmadulla-UW

Zijn er in Kandy minibusjes die deze beide trajecten doen? Of gaan we echt een privé driver moeten gaan zoeken?

Stel dat we voor route 2 kiezen en eerst per trein zouden reizen tot Haputale en er een overnachting zouden doen als tussenstop.
Is het in Haputale dan mogelijk om een driver te vinden ?? Igv de 2 de route doen we wel de treinreis Eliya-Kandy 2 keer.

Dus mss toch beter route 1 kiezen en geen overnachting doen onderweg? Is er op route 1 iets om te bezoeken om de reis toch wat te onderbreken?

Groetjes
Kate

Hoi maar weer,

Korte route is minstens 2 x overstappen, en geen AC Express bussen maar Tata/Leyland tanks. En het is zeker 8-9 uur met bussen, je moet natuurlijk niet de taxi-reistijd gaan verwarren met OV-tijd.
Lange route kun je doen door trein naar Haputale te nemen en dan volgende dag 2 x bus. Wederom tanks.

All the best,

<Erik> & [Sandya]

OK, dan lijkt het me idd beter gewoon een taxi te regelen van Kandy naar UW…klopt een prijs van +/- 13000 rs voor dit traject?

Ja, moet kunnen. Welke route benzinegewijs beter is zal de chauffeur dan zelf wel uitzoeken :wink:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]