Reisschema 16 dagen september

Hallo,

Wij gaan in september 16 dagen richting Sri Lanka. Dit betekent keuzes maken…

We komen om 5:30 uur aan en willen meteen reizen naar Kandy. Wat is de beste keuze qua vervoer?

Dag 1. Kandy
Dag 2. Kandy
Dag 3. met de trein richting Ella
Dag 4. Ella
Dag 5. Ella
Dag 6. Richting Arugam bay (hoe kunnen we hier zsm komen?)
Dag 7. Arugam bay
Dag 8. Arugam bay
Dag 9. Arugam bay
Dag 10. Richting Udawalawe (in welk dorp moeten we overnachten en hoe komen we hier snel vanuit A’Bay?)
Dag 11. Safari Udawalawe, daarna richting Tangalle
Dag 12. Tangalle
Dag 13. Unawatuna
Dag 14. Unawatuna
Dag 15. Unawatuna naar Negombo
Dag 16. Negombo en 's avonds 21:30 vliegen

Arugam Bay ligt redelijk uit de route, maar hier willen we erg graag heen om te surfen. (we wilde eigenlijk ook naar Trincomalee maar dit ligt helemaal niet op de route…)
Ook zouden we tussendoor ergens willen raften/canyoning. Is dit alleen mogelijk in Kitulgala? Anders kost ons dit een extra dag denk ik en ik weet niet of we anders te gehaast gaan reizen.

Ik weet dat er nog ‘regentijd’ is in september in het zuiden. Heeft Tangalle en Unawatuna dan zin om heen te gaan?

Graag jullie mening! Alvast bedankt :slight_smile:

Hoi hoi,

Klinkt alsof je zoveel mogelijk met OV wilt. Kán wel maar kost soms wat veel tijd en comfort en bagageruimte houden niet over, zie

maar zal 't eens langslopen

• Dag1: bus 187 of EX03 (die 2e begint rond uur of 6 maar jullie zullen 6.15-6.30 buiten zijn) van Arrivals naar Katunayake bus stand wat 1200 verderop ligt. Daarna bus naar Kandy, welke weer langs Arrivals komt maar aldaar heb je weinig kans dat ie stopt voor toeristen met bagage en dan zit ie ook tjokvol, vandaar die rare omweg. Totaal rond de 4 uur.
  • Dag6: bus Wellawaya dan Monaragala dan Pottuvil; er zijn een paar bussen direkt Wellawaya-M-Pottuvil anders moet je overstappen. Totaal 4-6 uur.
  • Dag10: Weer naar Wellawaya, dan Thanamalwila, dan bus naar UW. Totaal uur of 6-7. Bij ingang zijn wat guesthouses, er liggen versnipperd wat boutique hotelletjes, maar meeste vind je toch in Embilipitiya dat kwartier ten zuiden van UW ligt.

Ja raften is alleen Kitulgala, je kunt met bus heen en weer vanuit Kandy; zorgen dat je er 10-11 uur bent want dan gaan de rafts als ze genoeg passagiers bijeen hebben. Zuidkust is lekker zonnig met regen alleen 's avonds; alleen zee is ruw. Meer info over de seizoenen in een sticky onderwerp hierboven in WW forum en ook in een andere faq op Prikbord. Die twee faqs spreken elkaar niet echt tegen, het zijn gewoon hele andere manieren om het weer te beschrijven (neerslagmodel vs. zon/windmodel) en allebei kunnen ze helpen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hey Erik,

Bedankt voor je snelle reactie, heb ik zeker wat aan!

Groetjes Annelie