Help! Planning 3 wk augustus. Kom er niet uit!

Ik zou graag jullie advies willen want ik kom er niet goed uit. Van 4 t/m 26 augustus 2016 zijn we in Sri Lanka waarbij we in ieder geval rond 17/18 augustus in Kandy willen zijn voor de Perahera. Ik weet niet goed of ik nou via het noorden zal reizen richting Kandy of via het zuiden.

Dit zijn de opties:
dag 1-2: aankomst en Negombo
dag 3-5: Anaradhapura en Wilpattu
dag 6-7: Sigiriya en Pollonnaruwa
dag 8-11: Trinco
dag 12-14: Kandy (= 15-17 Aug)
dag 15-16: Ella
dag 17: Nuwara Eliya
dag 18: Unawalawe
dag 19-20: Tissa
dag 21: Galle
dag 22: Negombo
dag 23: terugvlucht

Of de route via het zuiden:

dag 1-2: aankomst en Galle
dag 3-5: Unawatuna of Mirissa (wat is leuker met pubers?)
dag 6-7: Tissa
dag 8-9: Unawalawe
dag 10-12: Ella
dag 13-14: Kandy (= 16 en 17 aug, dus een dag korter)
dag 15-16: Sigiriya
dag 17-19: Trinco
dag 20-21: Anaradhapura (geen Wilpattu)
dag 22: Negombo
dag 23: terugvlucht

We moeten dus kiezen of we iets langer in t noorden doorbrengen voordat we in Kandy arriveren of iets langer in t zuiden. Waarbij we al het bovengenoemde zouden willen zien. Graag jullie advies. Hartelijk dank alvast.

Route 1 wordt eigenlijk het meest gedaan, maar dat zegt natuurlijk niet alles. Het gaat erom wat jullie leuk vinden. Route 2 is voor de kids misschien leuker. Want voor hun is Unawatuna leuker dan Mirissa. Er is gewoon simpelweg meer vermaak. Unawatuna ligt tegen Galle aan en dan is 4 dagen wellicht teveel. Dan zou ik een dagje meer nemen in Anaradhapura voor Wilpattu. Of een dagje meer voor de perahera. Maar je kan in Kandy met het weer in augustus pech hebben.

Hartelijk dank voor de reactie. We kiezen voor Route 2, en inderdaad dan een dagje Wilpattu. Yala wil ik overslaan omdat ik heb gehoord dat t file rijden is daar. Bovendien ‘doen’ we al twee parken. Wat is een goede uitvalsbasis voor Unawalawe? Tissa? En is de katargama puja aan te raden? ook om speciaal daarvoor in Tissa te blijven? En de perahera: is alleen de laatste dag de moeite waard of ook de paar avonden ervoor? Dank!

Hoi hoi,

Nee Tissa is bijna 2 uur van UW, te ver. Embilipitiya (bijvoorbeeld hotel Pavana Resort, pico bello voor ons) of een paar hotelletjes dichtbij de park ingang zijn geschikt.
Perahera alle avonden zijn leuk, alleen per avond wordt er meer aan de processie toegevoegd dus de slotavond is het spectaculairst.:wereld:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]