Rond door heel europa met bus of trein?

Hallo iedereen sinds interrail toch wel duur is voor een maand rond te reizen als koppel (extra kosten op speciaal treinen en nachttreinen wat toch een 50 euro per keer extra is als koppel)

Heeft er iemand ervaring dit te doen met de bus??

Heeft er iemand ervaring met interrail en wat waren de extra kosten dagelijks?

Ik wil me goed voorbereiden dus als er iemand meer info kan geven dat wordt zeer geapprecieerd!!!

Vooral dan met bus reizen door HEEL Europa!

groetjes nathalie en yvan

Het grote nadeel van rondreizen met de bus is, dat je erg gebonden bent aan de bus. hiermee bedoel ik je komt 's middags aan in de plaats de volgende dag ben je er de hele dag en de volgende dag ga je 's ochtends weer. Of je moet er voor kiezen een bus over te slaan en de volgende bus te pakken.
Ik heb zelf interrail gedaan en vooral overdag gereisd( eigen keuze, dan kom ik ten minste een beetje bijslapen) en dat is mij veel beter bevallen, een trein gaat meestal elke dag wel een, dus kun je makkelijker kiezen of je een paar dagen langer blijft of niet.

dit is tenminste mijn ervaring en wat ik van andere mensen hoor.

gr

Geert

1 like

Beste Geert, dank je voor u response
vond je het niet duur dan die treinen nemen met toeslag?
Of moest je helemaal niets betalen op die dagtreinen?
Kan je me vertellen waar je geweest bent via interrail?
Ik zou graag meer horen, thx!!µ

grtjes

voor zover ik weet betaal je in Duitsland extra als je plaatsen reserveert, was afgelopen zomer ongeveer 3 euro per treinreis. En als je betaalt extra als je de nachttrein neemt. Een nachttrein heeft wel weer als voordeel dat je geen nacht in een hostel hoeft te betalen en je verliest geen dag aan reistijd. Maar dat is een keuze die je zelf moet maken.
Ik ben 4 weken door duitsland getrokken.

ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb. Als je nog meer wil weten moet je even contact opnemen.

Gr

Geert

1 like