In juli ga ik met een vriendin een maand door Europa reizen met de trein. Ik heb hiervoor de GlobalPass van Interrail in gedachten, maar ik kan weinig informatie vinden over bepaalde dingen. Bijvoorbeeld of ik met de Global Pass ook binnen een land kan reizen. En of ik ook met de nachttrein kan reizen of alleen overdag.
Dus iemand die hier informatie over heeft, ik hoor het graag!
Bedankt!
Ja ik had de site bekeken, maar ik vind het nogal onduidelijk, er staat niet of je met de Global Pass ook binnen een land mag reizen of alleen van land naar land. En ook niet hoe dat dan werkt met de nachttrein, hoeveel toeslag je betaalt etc. Ik had gekeken of ik een mail kon sturen, maar dat kon niet. alleen bellen. Als ik er niet uit kom ga ik dat maar doen.
Ook staat niet op de site naar welke steden je reist…
Ik zou er maar vanuit gaan dat nationaal reizen gewoon kan, er staat immers nergens dat het niet mag. Het kost je natuurlijk wel een dag van de geldigheid van je pas.
Info over de aangeboden routes kan je op de grote kaart vinden en bij de landinfo. Bij diverse nachttreinen zie ik prijzen staan, b.v.
[EuroNight (Germany, Austria)](http://www.interrailnet.com/planning/train-seat-reservations/reservation-fees#)
Cologne – Vienna
[ul]
[li]Compartment or centre-aisle seat: €25[/li][li]6-berth cabin (couchette): €39 p.p.[/li][li]4-berth cabin (couchette): €48 p.p.[/li][li]Economy double cabin (sleeper): €105 p.p.[/li][li]Economy single cabin (sleeper): €126[/li][li]3-berth deluxe cabin (sleeper): €105 p.p.[/li][/ul]
Extra charge 1st class
[ul]
[li]Deluxe double cabin (sleeper): €116 p.p.[/li][li]Deluxe single cabin (sleeper): €158 p.p.[/li][/ul]
Ik hoop dat er snel iemand reageert met meer verstand van Interrail, ik zie treinen doorgaans alleen van buiten. Maar als ik zo rondkijk op die site lijkt het me best heel leuk om eens te gaan doen
ik had hetzelfde probleem. wil volgende zomer ook voor 4 weken door europa interrailen. Heb Interrail zelf gebeld met de vraag of er nog extra kosten bijkwamen, en of je ook met snelheidstreinen / nachttreinen mag reizen.
het antwoord wat ik kreeg was ja, maar in sommige landen (bijvoorbeeld Duitsland) kon je rekenen op een extra toeslag.
vooral met een nachttrein moet je extra reserveringskosten betalen voor een slaapplek.
heb jij toevallig al een reisschema?
oh, zie nu pas dat het bericht in Juni was.
nieuw hier haha.
Ja,onwijs leuk gehad, echt een aanrader!
Met regionale treinen kan je gewoon gratis mee, dus in Frankrijk de sncf in Italie de trenitalia etc.
Als je een hogesneltrein wilt betaal je vaak wel iets bij, de tarieven verschillen daarin. Wij zijn 1 keer met een nachttrein gegaan, van Split naar Boedapest en dat was gratis voor gewoon een stoel, maar wij wilde een bed en betaalde daar 7 euro voor. Viel reuze mee dus. Ik raad wel aan om voor de treinen een dag van te voren even info te vragen op het station, soms moet je een plek reserveren. (niet voor de regionale treinen.)
Verder verbaasde mij het hoe gemakkelijk het ging en hoe bekend interrail is in Europa.
Alleen in kroatie hebben we meer met de bus gedaan, daar zijn de treinen niet heel populair.
Wij zijn in Frankrijk, Italie, Kroatie, Hongarije, Tjechie en Duitsland geweest.
Opzich in best bekende plaatsten. Misschien dat als je meer naar onbekende gebieden gaat het lastiger is, maar ik denk het haast niet. We zijn veel mensen tegengekomen die ook aan het Interrailen trouwens, dus ook leuk om samen een stuk te reizen.
Ik ben deze zomer van plan om samen met een vriendin ook te gaan interrailen door bijna dezelfde landen als jou. Hoe heb je het gedaan qua overnachtingen? We hebben veel tips gelezen om vanuit het ene hotel/hostel of waar je ook maar verblijft de volgende overnachting te boeken. Misschien heb je wel tips voor ons qua verblijfplaatsen, dat is het enige puntje waar we nog een beetje mee zitten. Hoe vond je het anders? Ben heel benieuwd!
Ik ben niet heel erg actief op WereldWijzer, vandaar mijn late reactie.
Qua overnachtingen hebben wij het altijd ter plekke als eerste geregeld als we in een nieuwe stad aankwamen. Omdat we vaak veranderde van reisschema en je dan dus niet aan een boeking van hostel/hotel vastzit.
Als wij ergens aankwamen gingen we gelijk naar een toerist informatio punt en vroegen we om een hostel en een plattegrond van de stad. (Krijg je vaak gratis, zoniet, één euro ofzo. Maar héél erg handig) En erg leuk om van elke plek een kaart te hebben als je terug bent.
Qua hostels hebben wij ook verschillende per stad gehad. Mijn leukste ervaring was die in Split, Kroatië. ‘Al’s Place’ heet het. Super gezellig mensen en helpen je graag als je geen slaapplek kunt vinden, heel hartelijk!
Mocht je nog wat willen weten, of specifieke tips willen, moet je het maar vragen. Dan probeer ik wat sneller te reageren;)