Hallo!
Ik ben van plan deze zomer een maand door europa te reizen met een interrail ticket van de NS. Heeft iemand ervaring hiermee? Welke landen heb je bezocht? Hoeveel kilometer kon je ongeveer op een dag afleggen (land tot land). Is is het trein reizen in het buitenland?
Thanx!!!
hey,
ik zit er ook nog steeds aan te denken om komende zomer een maand te gaan interrailen en zit er aan te denken om dan naar bulgarije, turkije, griekenland te gaan en dan via hongarije heen en terug te reizen, maar na griekenland ben ik nog niet zeker van mijn route…
ik heb nog nooit geinterraild, maar in verleden wel veel met openbaar vervoer gereisd door oost europa. Treinreizen is in elk land anders, je komt soms in heel grappige treinstellen terecht en de slaap coupe’s zijn ook erg verschillend per land.
je kan zelf zoveel afleggen als je wilt het makkelijkste is natuurlijk een nachttrein waar je een toeslag voor betaald want dan ben je volgende dag al op nieuwe bestemming en verlies je geen dag met reizen. je moet wel rekening houden met dat je soms best wel vertraging kan oplopen en zo niet altijd aankomt waar je zou willen die dag, maar ja dat kan in nederland ook…
mijn vraag hoorde meer hier thuis 
Is er iemand die ervaring heeft met interrail. Ik vraag me namelijk af of je op alle treinen, kan instappen, of dat je regelmatig met extra (én hoge) opslagen of tarieven te maken krijgt bij bijv nachttreinen of snellere verbindingen.
Maar wat zou voordeliger zijn, een interrail? of allemaal losse kaartjes? Ik heb idee om richting slovenie en kroatie te reizen en dan de balkan naar boven.
Als iemand advies heeft over interrail versus single tickets, let me know!
hey oscar ik heb geen advies interrail versus single tickets, maar op nachttreinen heb je zeker toeslag als je interrail hebt, maar goed die liggen meestal rond wat je normaal ook voor een redelijk hostel betaald, dus dat geld ben je bijna zeker voor overnachting toch kwijt. en voordeel is dat je met trein natuurlijk op nieuwe plaats aankomt en overdag niet hoeft te reizen…
het ligt heel erg aan waar je wilt gaan reizen in de balkan of je interrail zult gaan gebruiken of niet. Ik heb zelf in de zomer van 2006 vanaf split, naar dubrovnik, budva, sarajevo, belgrado terug naar budapest waar ik op dat moment woonde gereisd. Ik heb alleen van belgrado naar budapest de trein genomen en heb toen dus geen interrail kaart genomen heb me toen ook niet in de interrail mogelijkheid verdiept.
weet wel dat interrail niet in nederland geldig is dus pas vanaf de grens en het ligt helemaal aan je reisroute wat je beste kunt doen, want als je veel met bus reist lijken losse kaarten me bijv voordeliger. Ik weet niet of je het forum van world on rails kent? daar kunnen ze je heeel veel over treinreizen vertellen!
Globeskater,
Thanks voor je reactie! Dat forum kon ik idd nog niet, en is erg interessant. Ik verwacht dat de bus in de balkan ook een doeltreffender
reismiddel is. Aangezien ik vooral deze omgeving rond wil reizen lijkt mij een interrail minder geschikt.
met de bus kan je in de balkan vrijwel overal komen en het is niet echt duur dus een leuk vervoersmiddel ook om contact te maken met de lokale bevolking al heb ik er niet heel veel getroffen die engels spreken
trouwens wat wel een leuk treinritje is, is van mostar naar sarajevo vooral het interieur van die trein was in 2006 erg bijzonder