Interrailen door Europa 2016

Hoi!

Ik wil deze zomer graag gaan interrailen door Europa, dit is voor mij de eerste keer. Ik vind al het bekijken en regelen erg lastig. Er is gewoon zoveel leuks… (te veel, haha)
Ik wil een global pass nemen voor 1 maand.

Dit is de route die ik ongeveer ingedachte had. De landen zijn wat veel in 30 dagen, maar dit waren gewoonweg de steden die me interessant leken. Daarom sta ik open voor elk advies dat er is. Er mogen best wat steden af/bij. Ik ben benieuwd.

Amsterdam - ljubljana: +/- 15 uur
ljubljana - zagreb: 2.5 uur
zagreb - belgrado: 6.5 uur
beograd-sofia: 9.40 uur
sofia-craiovo: 9.30 uur
craiovo-boekarest: 3.15 uur
boekarest-targoviste: 2.15 uur
targoviste-sighisoara: 7.30 uur (tussenstop boekarest)
sighisoara-sibiu:3 uur
sibiu-brasov: 2.3 uur
brasov-cluj napoca: 6.50 uur
cluj napoco-budapest: 6.30 uur
budapest-bratis lava: 3 uur
bratis lava-wenen-hannover-nederland +/- 16 uur

bratis lava-praag: 4 uur
praag-nederland

Mensen die ervaring hebben met interrail? Reserveerde je alles zelf, of via treinreiswinkel ofzo? En reserveer je ter plekke of alles van te voren? Graag ervaringen :D.

Groet, Jacqueline

Wil je alleen gaan of met reisgenoten? Zoja kijk dan even hier, Reisgenoten gezocht Interrail Europa 2016. Wij zijn een groepje van 7 personen met ongeveer dezelfde reisplannen. Van mijn betreft mag je aansluiten. Laat maar weten.

Martijn

Hee Martijn!
Wat leuk dat je reageert!

Mijn plan was inderdaad om alleen te gaan. Hebben jullie al een idee voor route en datum enzo? Wie weet is het wel leuk.
Ik zit nu te twijfelen of ik dit wel met een interrail ticket ga doen. Of losse tickets niet goedkoper is.

jacqueline

Een interrail pass is zeker goedkoper. Een 15 dagen binnen een maand kost € 361 onder 25 jaar. Daar boven is het duurder. 15 dagen gedeeld door € 361 is ongeveer 24 euro per dag. Zeg maar Venlo - Amsterdam enkel reis.

Martijn

Daar ben ik me bewust van. Het is ook zeker niet duur. Maar in de balkan landen zijn treinkaartjes soms nog goedkoper (en bussen waarvan veel mensen zeggen dat deze goedkoper zijn en betere verbindingen hebben)
Ben nog heel erg zoekende hoor, sta ook echt open voor alle tips en tops. Er is zoveel te zien en uit te zoeken!

Hebben jullie al een concreet plan? Leuk hoor!

jacqueline

Hallo Jacqueline,

We hebben nog niet echt een concreet plan maar dit is wel de route qua steden die we willen maken (maar staat nog niet vast):

NL -> Berlijn -> Praag -> Wenen -> Bratislava -> Budapest -> Zagreb -> Sarajevo -> Napels -> Rome -> Venetie -> Milaan -> Zürich -> Parijs -> NL

We willen eind Juli deze interrail reis maken zoals het er nu naar uitziet.

Martijn