Hai allemaal!
Ik ben vanplan om in juli een interrailtrip te maken met een flexi pas van 10dagen reizen binnen 22dagen.
Er zijn zoveel steden die mij trekken dat ik uit deze enthousiasme globaal een route heb uitgestippeld. Omdat ik van plan ben om alleen te gaan, wil ik de route al bepaald hebben. Ik ben vanplan om de pas aan te schaffen via treinreiswinkel, omdat ze je daar ook helpen met de reserveringen.
De route zoals ik 'm nu heb :
dag 1 : van NL naar Frankfurt, die zelfde avond nog naar Tsjechie
dag 2: in de ochtend aankomst in Tsjechie/Praag , hier overnachten in een hostel (nachttrein)
dag 3: In de ochtend vertrekken naar Oostenrijk/Wenen, in Wenen een overnachting in een hostel
dag 4: Vanuit Wenen met de bus naar Slowakije (Bratislava), diezelfde avond nog naar Hongarije/Boedapest (nachttrein)
dag 5+6: Verblijf in Boedapest
dag 7: vroeg id ochtend vertrek naar Slovenie/Ljubljana met de bus, in de avond vertrek naar Kroatie/Zagreb
dag 8 : Verblijf Kroatie
dag 9: Kroatie (Split, Plitvice meren)
dag 10: vanuit Zagreb vertrek naar Servie/Belgrado, overnachting hostel
dag 11: Belgrado naar MAceodnie/skopje, overnachting
dag 12: Vertrek Skopje naar Griekenland Thessaloniki, vanuit daar naar Athene (nachttrein)
Dag 13: Athene naar Italie
Dag 14: Vanuit Italie (Milaan of Rome) terug naar NL
- Is dit een te strak schema? Wat zijn tips die jullie kunnen geven?
- Ik heb gelezen dat het beter is om vanuit Wenen de bus te pakken naar Bratislava en van Ljubljana naar Zagreb. Klopt dit?
- In Kroatie wil ik graag vanuit Zagreb naar Split en de Plitvice meren, maar ik moet wel weer de trein vanuit Zagreb naar Belgrado. Ga ik dit redden binnen dat tijdsbestek?
- Ik heb verschillende dingen gelezen over het reizen met de interrailpas in Griekenland, weet iemand hoe de situatie nu is? :o
Graag hoop ik veel tips te ontvangen!