Interrailen Oost Europa Zomer 2013

Hallo allemaal,

Deze zomer wil ik een interrail-trip gaan doen in “oost” Europa, ik heb ongeveer een maand de tijd.
Ik vlieg op Kroätie >>>, waar ik een paar dagen zal verblijven :vak02:
Vanuit daar is het volgende zo’n beetje het plan:

Zagreb
Budapest
Bratislava
Wenen
Brno?
(Praag?)
Krakow
Warschau
Berlijn

En dan weer naar huis… :disgust:

Nu ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen, en vooral hoeveel tijd ik per plek ongeveer zou moeten (kunnen) aanhouden. Ik ben namelijk nogal aan het twijfelen tussen de “10 days within 22 days” of de “1 month continuous”…
In Zagreb en Budapest ben ik eigenlijk al geweest, dus ben niet van plan daar veel tijd te spenderen.

Alle andere leuke tips, en vooral aanraders natuurlijk welkom (andere plaatsjes op de route, leuke verstopte kroegjes, gezellige hostels…)

Ik kan natuurlijk ook nog een heel andere route gaan volgen… Maar ik zou in ieder geval wel graag naar Polen willen. Inspiratie welkom!

Alvast bedankt!
:chin:

Hoi Sera,

Paar jaar terug heb ik ook een interrailreis gemaakt (Gevlogen op Krakow via Bratislava-Wenen-Praag-Berlijn).

Krakow is een leuke en gezellige stad. Erg compact en alles is goed te belopen. Een aanrader is zeker om een excursie te doen naar Auschwitz (ruim een uur met de bus dacht ik?). Erg indrukwekkend. In twee dagen kan je deze excursie gemakkelijk combineren met een bezoekje aan de stad.

Bratislava is ook de moeite waard, ook redelijk compact en een algemene indruk van de stad heb je dan ook in één a twee dagen opgedaan. Wenen vond ik een erg leuke stad, en ook veel te doen en de moeite waard er langer te verblijven. Beide steden liggen overigens erg dicht bij elkaar (uurtje met de trein). Een dagtrip naar Bratislava vanuit Wenen geeft een goede indruk van de stad, en bespaart veel tijd en een reisdag (als je dit retourtje los betaald).

Praag is ook zeker de moeite waard. Een geweldige stad, veel te doen, erg goede sfeer en redelijk goedkoop. Een van de leukste steden van mijn trip destijds.

Reistijden tussen de steden die ik bezocht heb vielen ons erg mee. ik geloof dat wij gemiddeld 4 tot maximaal 8 uur op een dag gereisd hebben.

Hopelijk heb je hier iets aan :slight_smile:

Succes met brainstormen…

1 like

Vanuit Zagreb kun je misschien een uitstapje maken naar de Plitvice meren, of iets meer daar in de buurt gaan zitten? En als je al in die steden bent geweest waarom zoek je dan niet nog wat andere leuke steden op? Misschien Belgrado, Skopje iets die richting op?