Interrailen door Oost-europa

Hi,

Deze zomer ga ik met een vriend een maand door oost-europa interrailen. Een echte route hebben we nog niet maar het zal er ongeveer zo uit zien:
Berlijn - Poznan - Krakow - Praag - Wenen/Bratislava/Ljubjana - Weekje chillen ergens aan de kroatische kust (Split of een leuk eilandje) - Sarajevo/Mostar - Belgrado - Budapest & Sziget.

Vooral na Praag is het nog niet echt zeker waar we heen gaan. Enige waar we aan vast zitten is dat we op 5 augustus in Budapest moeten zijn voor Sziget. 5/6 juli vertrekken we met een ticket waarmee je onbeperkt een maand kan reizen.

Het mooie is, we gaan deze reis voor interrail maken, en hebben een budgetje van hun gekregen om leuke dingen mee te doen. Nu hebben we wel een aantal ideeen: Jetski huren, skydiven, bungeejumpen, raften, snorkelen in kroatie, wakeboarden enz. Maar deze dingen kunnen (bijna) overal, het zou leuk zijn om wat typische oost-europeese dingen te doen die ook leuk op film zijn.

Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven, plaatsen die we moeten bezoeken, mooie treinreizen in oost-europa of andere dingen waar we misschien rekening mee moeten houden.
Thanks!

Mark

Hi Mark,

Klinkt goed.
Wat mij met name is bijgebleven in Mostar is het oude bank gebouw. (buiten het stadcentrum, in de buurt van een park, volgens mij heet de straat Kresimira IV) Dit is niet bepaald voor toeristen bedoeld, wordt met name bewoond door zigeuners, maar geeft een bijzondere beeld van de stad in de oorlogstijd. Het gebouw is volledig kapot geschoten, ligt helemaal in puin, maar is mede door corruptie nooit met de grond gelijk gemaakt. Je kan met de trap tot op het dak komen, wel op eigen risico uiteraard ;-). Super uitzicht, dat ook!
Treinen rijden verder zeer langzaam was mijn ervaring, maar jullie gaan een mooie reis tegemoet!

Ik wens jullie veel plezier en succes, mocht mij nog wat te binnen schieten dat laat ik het weten!

Greetz,

Emma