Reizen Per Bus Of Trein?

Hallo :wink:

Ik ben van plan om deze zomervakantie naar het buitenland te gaan.
Ik twijfel over een paar landen, maar een belangrijke factor hierbij is de reiskosten. Weet iemand hoe duur het ongeveer is om met de trein naar praag te gaan? Of is het beter om per bus te gaan?
En hoe is het best om naar engeland te gaan en ook het voordeligst? Dito voor berlijn.

Alvast bedankt voor degene die hierop wilt reageren!

groetjes cindy

hai cindy!
vorig jaar ben ik met de trein naar praag gegaan, wij gingen met de nachttrein en we hadden gekozen voor een gewone coupé wij konden dus niet liggend slapen.
Wij waren daarvoor ongeveer 150 euro aan kwijt (retourtje)… De trein heeft wel iets heel erg gezelligs want er zijn veel backpackers en je hebt ongeveer de hele reis fantastisch uitzicht (overdag dan ; ) )

Hoe duur het dit jaar precies is zou je even bij de internationale balie van de ns moeten vragen, die rekenen alles precies voor je uit.

optie 2 is ietwat lastiger, Je kunt in duitsland een nacht kaartje kopen voor ik dacht 12,50 de hele nacht kun je dan reizen door duitsland.
Daarbij komen dan wel de kosten van het kaartje naar duitsland en van duitsland naar praag.
Als je het goed doet kun je heel goedkoop praag bereiken, maar dat betekent wel dat je heel vaak moet overstappen en wel 24 uur onderweg bent.
Niet echt een aanrader vind ik.

optie 3 is met eurolines (www.eurolines.nl) een retourtje praag is dacht ik 115 euro.
Ook kun je met eurolines een minipass kopen en dan kun je b.v naar berlijn van berlijn naar praag en weer terug dat is 105 euro dan zijn er volgens mij wel wat voorwaarden maar dat moet je maar ffies uitzoeken.
Met de bus naar londen is trouwens ook spotgoedkoop, als je op tijd bent heb je al voor 35euro een retour.

optie 3 is eerst naar londen met de bus en vanaf daar met ryanair (www.ryanair.com)
met het vliegtuig, daarvoor geld ook als je optijd bent is het spotgoedkoop.

oke… ik lijk wel een reisbureau haha
ik hoop dat ik je heb kunnen helpen!.. en heel veel plezier met je vakantie, praag is echt fantastisch!

groetjes
sophie