Van Krakau naar Amsterdam

Ik ga een vliegreis boeken naar Polen (Krakau). Eenmaal daar ga ik rustig mijn vakantie doorbrengen.

Maar mijn vraag gaat over de terugreis. Ik wil niet per sé terug vliegen, ik denk dat er opties genoeg bestaan via trein.

“POLEN PER TREIN
Polen heeft een uitgebreid en goed spoorweg-netwerk. Treinkaartjes zijn ongeveer 50 % goedkoper dan in Nederland. Indien u een trein-verbinding wilt opzoeken in Polen, bezoekt u dan de site de Poolse PKP www.pkp.pl of van de Duitse Bahn www.db.de

bron: http://poleninfo.tripod.com/id3.html

Het probleem waarop ik stuit echter is dat ik niet weet hoe duur de kaartjes gaan zijn van Krakau naar Amsterdam.

De site van de Poolse spoorwegen is volledig in het Pools, en de Duitse Bahn geeft geen prijsinformatie online. Het geld dat ik wil besparen echter is 110 Euro ongeveer, dat ben ik kwijt als ik voor de vliegoptie kies.

Is het dus mogelijk om een treinkaartje Krakau-Amsterdam voor veel minder dan 110 Euro te kopen??
Zo niet, dan heeft het geen nut, en ik boek volledig via de luchtvaartmaatschappij.

Hoi
ik denk dat dat moeilijk gaat worden aangzien vaak de treinen op lange afstand duurder zijn dan het vliegtuig.
Ikzelf heb met een actie een retour vlucht van Dusseldorf naar Krakau geboekt voor 18 euro (komen geen extra kosten meer bij). Dus als je op maatschappijen als ryanair ofzo zoekt kan je vaak wel goedkope acties vinden!
Maar ik verwacht dus dat de trein duurder is dan 110 euro!
groetjes

Ohja in dat stukje staat dat de treinkaartjes ongeveer 50% goedkoper zijn dan in NL. Houd dan wel rekening met het feit dat het hier hartstikke duur is en dat Polen vele malen groter is en je dus veel meer kilometers aflegt!

Ja het klopt dat laatste. Ik zie het gewoon niet zitten om urenlang (half de dag ong) in een trein te zitten, waarmee ik toch ook uiteindelijk niet minder dan een euro of 60 of zo kwijt ben.

In dat geval neem ik gewoon het vliegtuig en in minder dan één uur ben ik klaar mee.

Ik dacht eerder aan de hogesnelheidstreinen e.d. van de Deutsche Bahn, want er wordt wel een trein aangeboden van Krakau naar Amsterdam. Maar de prijs is het enige wat daar zoek is…

En de bus doe ik helemaal niet want dan ben ik uitgeput bij aankomst aangezien al de hobbels en trillingen dat je op de weg meemaakt (het is dan ook 1100 kilometer ongeveer). Daarbij gelaten mogelijke files, slechte weer, of andere onvoorziene verkeersproblemen.

De vliegmaatschappijen zijn niet zo stom als je denkt… :slywink:

waarom ze allemaal failliet zijn gegaan dat zal vast wel iemand anders schuld wezen :dag:

Maar jij zegt dus dat je een enkele reis van Krakau naar amsterdam kan vinden van 110 euro.
Ik denk dat je veel goedkoper kan vinden. Ik weet niet of je beperkt bent op een bepaalde datum maar shop eens rond op site als cheapticket ed.
En kijk ook eens op de eigen sites van ryanair, easyjet en transavia.
groetjes

Hoi misschien een tip. momenteel is er weer een actie bij ryanair. vluchten van 8 euro. Weet niet voor welke periode dit geld maar de boeking moet gedaan zijn voor middernacht.
groetjes

als je toch met de trein vanuit polen naar nederland wil kan dat wel er rijd een rechtstreekse trein van amsterdam naar moskou en deze maakt diverse stops in polen en duitsland Dienstregeling nachttrein Amsterdam - Warschau - Moskou de trein komt niet in krakau je kan hiermee ook snachts reizen en dit zou dan een overnachting schelen