Rond-de-wereld-ticket kopen

hi, heeft iemand een idee of het uitmaakt waar je een rond de wereld ticket koopt qua verschillen in tarieven? eventueel suggesties?

Hoi Marieke,

Als je met ‘waar’ bedoelt het land: jazeker. Engeland is momenteel voor tickets vaak goedkoper dan NL omdat het pond veel sneller gezakt is dan de reisbedrijven verwacht hadden.
Als je met ‘waar’ bedoelt welke reissite/ticketverkoper in Nederland: niet echt een verschil. Groten zoals Vliegwinkel.nl Vliegtarieven.nl, Outsight enzo bieden vrijwel dezelfde prijzen voor dezelfde route/alliantie. Verschil zal hem o.a. in de deskundigheid en service zitten. Zelf hebben we e.e.a. twee jaar terug gedaan met Wereldcontact, was perfecte service.

Groetjes,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt Erik, ik zit zelf nu te kijken bij Kilroy travel, weet jij (of iemand anders) hoe zij in de markt staan qua service en tarieven?

je kan nu beter in Engeland kopen (evt via worldticketcenter.nl) daar zijn ze goedkoper.

Hee Maaike, hoe staat het ervoor met het plannen van je reis rond de wereld? Ik heb veel goede verhalen gehoord over kilroy. Voordeel ten opzichte van worldticketcenter vind ik dat je niet betaald voor een afspraak, maar gewoon gratis advies krijgt. Een vriend van mij heeft daar zijn wereldreis geboekt en hij was heel enthousiast. Ze namen uitgebreid de tijd en hij liep met een gedetailleerd reisplan de deur weer uit.

Ook voor hem was het goedkoper om vanaf London te vliegen, dit heeft hij ook gewoon bij kilroy kunnen regelen.

Daarnaast was hij meer te spreken over de informatie van die hij bij kilroy kreeg dan die hij bij world ticket center kreeg…

Dit is wat hij mij vertelde. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring, maar het staat wel in de planning en ga zelf binnenkort ook langs bij kilroy.

Groetjes

hoeveel tax komt er nog bij zo’n wereldticket overheen??

Hoeveel tax erbij komt, ligt helemaal aan de route die je wilt afleggen…

4 continenten met 12 vluchten en 4 sectors

Als ik via-via een reis wil maken: eerst naar land x, daar eventjes blijven, dan van daar uit verder naar land y, daar een paar weekjes blijven en vanuit land y weer naar huis vliegen, heb ik daar ook zo’n wereld ticket voor nodig? Dus ik wil eigenlijk maar naar 2 landen, en ze achter elkaar doen… bvd !

Dan kan je gewoon enkeltjes kopen of een rond-de-wereld-ticket.
Het ligt gewoon aan de prijs als enkeltjes goedkoper is doe je en anders de rond de wereld ticket!

Je zou kunnen kijken of je een ticket kan kopen met eindbestemming land y waarbij je een stopover kunt maken in land x.
Ik weet niet wat land y en land x is, maar als je bijv van Amsterdam naar Bangkok wilt vliegen en een stopover wilt maken in Kuala Lumpur, dan kan je bijv een ticket kopen met Malaysia Airlines. Dan kan je van Amsterdam naar Kuala Lumpur vliegen, hier paar dagen blijven en vervolgens doorvliegen vanaf Kuala Lumpur naar Bangkok.

Enkele reis-tickets zijn vaak ontzettend duur…

Ook met deze info is het lastig om een totaalbedrag te geven voor de luchthavenbelastingen, omdat elk land weer andere belastingen heft.

Ligt het tussen de 300 à 500 euro? Ruwe schatting

Ze hebben nu bij Kilroy een wereldticket voor 779 euro. En inderdaad, zoals Travelmonkey al zei, is het nu vanaf Londen heel erg goedkoop. Zo ook dat ticket van Killroy.

Succes en anders gewoon even goed rondkijken op engelse sites denk ik…