Volgend weekend ga ik met mijn vriend een paar dagen naar Porto en daarna nog een paar dagen Lissabon. In de vakantie is hij jarig en ik wil hem graag verrassen met een leuke activiteit. Mag maximaal €100 in totaal kosten. Ik denk dan aan een romantisch restaurant aan zee of met panorama view bijvoorbeeld, een unieke tour, iets op het water etc. etc.
Zijn hier locals of anderen die er geweest zijn die iets leuks weten?
Tja, het is niet echt een land met bijzondere bezigheden dicht bij de grote steden, sorry. Treintje van Caparica (openlucht) was leuk geweest maar is alleen zomer, zal nu dicht zijn. Dus alleen 1 tour en 2 plekken met restaurants met mooi uitzicht:
Tour: met trein en bus naar zuidzijde Taag naar het Cristo Rei Jezusbeeld, lift omhoog en magnifiek uitzicht. Met andere bus terug naar ferryterminal en met pontje de rivier over.
Twee mooiste plekken met uitzicht: rond het Castelo Sao Gorge (mooi middeleeuws fort) en aan de bovenkant/zijkant van Parque Eduardo VII, een mooi terrassenpark waarvandaan je beneden in de verte de gigantische Taag kunt bewonderen. Dus restaurantje in die buurt zoeken.
Als je nog geen verblijf hebt vastliggen, doe dan vanuit Lissabon een tripje naar Cascais. Voor 100eur kun je een mooi luxe verblijf regelen of ergens een chique gangenmenu eten of eventueel gaan gokken Cascais is een superleuk en romantisch kuststadje. Gewoon even Googlen wat te doen daar.
Greetzz
Ja, ook goede ideëen. Of zelfs voor een dagtrip vanaf Lissabon, in de Sintra/Caiscais/Estoril regio verbleef de voormalige koninklijke familie langdurig en minstens 1-2 oude paleizen zijn open voor bezichtiging. Als dát geen royaal romantisch gevoel geeft… :chin: