Over 4 weken ben ik naar Lissabon geweest voor de eerste keer en heb er zes dagen verbleven, en eigelijk is dit zo danig goed meegevallen dat ik eind juli wil terug gaan voor 10 dagen
In Lissabon heb ik eigelijk zowa alles gezien wat er te zien was, en ik ben tot in Sintra ff geweest, maar het was maar een uurtje, dus ik zou graag starten in Sintra
Iemand tips of een goede route om te volgen? Naar Sintra ben ik geweest met een scooter, maar zou nu wel een auto huren om de bagage mee te nemen
In Porto ben ik ook nog niet geweest, is het mogelijk om vanuit Sintra een mooie route te nemen richting Porto, of is dit te ver? Ik wil vooral natuur, bergen, wandelen, kastelen,zee,…
Mvg
22/07 overnachten in lissabon
23/07 doorrijden naar Aldeias do Xisto
oude dorpjes en natuurlijke zwembaden
25/07 doorkruisen van Parque Natural de serr de Estrela N232 Belmonte naar Gouveia
hiertussen ???
27/07 in Porto toekomen en proeven
2 dagen stadsbezoek
langs de kust afdalen en stoppen in sintra
01/08 lissabon
is dit te doen? Nog iemand andere tips of dingen die we zeker moeten doen/zien?
Lieve mensen,
Mijn excuses voor de super late reactie, maar uiteraard heb ik tips!Hier een paar tips voor de mooiste stad van Portugal, Porto! Zie hieronder:
Mochten er nog vragen zijn, schroom vooral niet!
- CAis de Gaia is aan de andere kant van de rivier, ( net zoals als de Yeatman) gewoon op loop afstand in het centrum. Hier heb je vele leuke barretjes ( Bogani, erg leuke bar praktisch op de rivier).
- Jullie moeten de Francesinha zeker proberen, een heerlijke specialeit uit de stad een volle maaltijd dus echt geen snack!
- Natuurlijk moeten jullie naar de portwijn kelders in Vila nova de Gaia ( dus net over de brug gewoon op loop afstand). Ik kan jullie Ferreira en Sandeman van harte aanbevelen.
- Het stadstrands, " Foz" dit is de " rijke" buurt van Porto, bij het strand, leuke terrasjes en een paar goede restaurants:
Shis is er een van en Cafeina ook.
- verder heb je ook vele leuke cafes/kleine restaurants waar je heel goed en goedkoop kan eten. Moet je zeker ook doen.
- Ook leuk is om een boottochtje te maken over de rivier de Douro, deze rivier ligt aan het centrum en scheid Porto en Villa nova de Gaia van elkaar.
Dit duurt 50 min, kost ongeveer 10Euro p.p en er zit ook en guided tour van een van de portwijn kelders plus port proeverij in.
- Jullie moeten zeker het taartje , Pastel de nata proeven, echt heerlijk.
- Het majestic café is ook erg populair, gelegen in de winkelstraat Santa Catarina, erg mooi art deco en waar J.K Rowling delen van het eerste Harry Potter boek heeft geschreven!
- Wanneer je naar het centraalste plein , Avenida dos Aliados gaat heb je aan beide kanten leuke plekken om iets te eten of te drinken. Bijvoorbeeld Guarany, zelfde soort café als het majestic erg mooi en sfeervol, beetje prijziger.
- De Torre dos Clérigos, het hoogste punt van porto, is ook zeker een bezoekje waard. Leuk om te beklimmen zodat je de hele stad kan zijn. Dit monument is net een maand geleden compleet gerestaureerd.
Verder kan je heel goed winkelen in de straat, Santa Catarina, en het winkel centrum Norte Shopping 2de grootste van Portugal(net buiten de stad 15 minutjes met de metro uitstappen : 7 bicas), Dolce Vita is bij het voetbalstadium ( Stadio do Dragão van FC Porto) en ook erg goed, maar stukken kleiner.
- mochten jullie even uit porto willen gaan, 20min de taxi of 30 min met de trein ga je naar een strandplaatjes onder porto, bijvoorbeeld Praia da Granja.
Het is een geweldige stad, jullie moeten ook echt gewoon door het historische centrum lopen, door de kleine straatje.
Het is nog heel " echt" en zichtbaar aan het verranderen.
Er is nog veel en veel meer te zien!- CAis de Gaia is aan de andere kant van de rivier, ( net zoals als de Yeatman) gewoon op loop afstand in het centrum. Hier heb je vele leuke barretjes ( Bogani, erg leuke bar praktisch op de rivier).
- Jullie moeten de Francesinha zeker proberen, een heerlijke specialeit uit de stad een volle maaltijd dus echt geen snack!
- Natuurlijk moeten jullie naar de portwijn kelders in Vila nova de Gaia ( dus net over de brug gewoon op loop afstand). Ik kan jullie Ferreira en Sandeman van harte aanbevelen.
- Het stadstrands, " Foz" dit is de " rijke" buurt van Porto, bij het strand, leuke terrasjes en een paar goede restaurants:
Shis is er een van en Cafeina ook.
- verder heb je ook vele leuke cafes/kleine restaurants waar je heel goed en goedkoop kan eten. Moet je zeker ook doen.
- Ook leuk is om een boottochtje te maken over de rivier de Douro, deze rivier ligt aan het centrum en scheid Porto en Villa nova de Gaia van elkaar.
Dit duurt 50 min, kost ongeveer 10Euro p.p en er zit ook en guided tour van een van de portwijn kelders plus port proeverij in.
- Jullie moeten zeker het taartje , Pastel de nata proeven, echt heerlijk.
- Het majestic café is ook erg populair, gelegen in de winkelstraat Santa Catarina, erg mooi art deco en waar J.K Rowling delen van het eerste Harry Potter boek heeft geschreven!
- Wanneer je naar het centraalste plein , Avenida dos Aliados gaat heb je aan beide kanten leuke plekken om iets te eten of te drinken. Bijvoorbeeld Guarany, zelfde soort café als het majestic erg mooi en sfeervol, beetje prijziger.
- De Torre dos Clérigos, het hoogste punt van porto, is ook zeker een bezoekje waard. Leuk om te beklimmen zodat je de hele stad kan zijn. Dit monument is net een maand geleden compleet gerestaureerd.
Verder kan je heel goed winkelen in de straat, Santa Catarina, en het winkel centrum Norte Shopping 2de grootste van Portugal(net buiten de stad 15 minutjes met de metro uitstappen : 7 bicas), Dolce Vita is bij het voetbalstadium ( Stadio do Dragão van FC Porto) en ook erg goed, maar stukken kleiner.
- mochten jullie even uit porto willen gaan, 20min de taxi of 30 min met de trein ga je naar een strandplaatjes onder porto, bijvoorbeeld Praia da Granja.
Het is een geweldige stad, jullie moeten ook echt gewoon door het historische centrum lopen, door de kleine straatje.
Het is nog heel " echt" en zichtbaar aan het verranderen.
Er is nog veel en veel meer te zien!
Indien er interesse voor is geef ik privé tours van deze prachtige stad! Ik hoor het wel indien je hier meer over wilt weten!
Boa viagem!
Sofia
1 like