Portugal

Wij willen in september 10 dagen naar Portugal. We vliegen naar Porto en willen dan met huurauto naar Lissabon.
Heeft iemand tips voor:

• huurauto
  • leuke hotels of B&B op de route
  • plaatsen die je echt moet zien
  • leuke restaurants
  • hoeveel stops je moet maken
  • mooie kustroute

Dank alvast

Ola!

Wat leuk dat jullie besloten hebben om naar een van dé mooiste landen van Europa op vakantie te gaan!
Een roadtrip is echt een super idee, hieronder een paar tips:

[ul]
[li]In Porto, moeten jullie zeker een paar daagjes blijven er is erg veel te zien en te doen. Ik kan jullie adviseren om hier in een appartementje te verblijven je hebt een grote keuze van goede leuke appartementjes in het historische centrum. Kijk bijvoorbeeld op airbnb.com daar heb je een goede selectie. Verder is er zo veel te doen, om maar een paar punten te noemen: Port wijn kelder, boottocht over de Douro, historische centrum ( UNESCO) , strand, antieke trammetje, prachtige monumenten, eeuwenoude kerken en kathedraal, barretjes en restaurants langs de rivier, prachtige stadparken, mooie en leuke winkels . Ik woon zelf in de stad en geef tours aan toeristen, indien jullie geintresseerd zijn laat het me weten dan geef ik wat meer informatie hierover.[/li][li]Ik huur vaak een auto via http://www.amigoautos.nl/ makkelijk en goede prijzen.[/li][li]De reis van Porto tot Lissabon is ongeveer 3 uur rijden, als ik jullie was zou ik gewoon lekker vaak stoppen en hier en daar een nachtje overnachten. De eerste stops aan de kust: Aveiro, erg leuke stad met een gracht door het centrum en heerlijke gebakjes speciaal uit de regio, Figueira da Foz, een fijn strand stad met veel te doen en fijne stranden. Daarna landinwaarts naar Coimbra , de belangrijkste stad in midden Portugal met een van de oudste universiteiten van de wereld. Zeker een aanrader, erg interessant je kunt er super goed eten en het historische centrum is erg mooi en klein dus ideaal om lekker doorheen te lopen. Daarna verder naar beneden naar Alcobaça waar je een prachtig klooster kunt bezoeken, zeer interessant en vol met Portugese geschiedenis. Daarna weer richting the kust naar Foz do Arelho een prachtig strand waar jullie kunnen relaxen. Daarna voor dat jullie naar Lissabon gaan ( of tijdens jullie verblijf in Lissabon want het is heel dichtbij) naar Sintra. Dit is een magische plek bij het strand waar de aristrocatie hun vakantiehuizen hadden vroeger, het staat dus vol met paleisje en kastelen. De stranden zijn erg fijn ( mijn voorkeur gaat uit naar de Praia das Maças) er is erg veel te zien en te doen, maar je kunt er ook voor kiezen om gewoon lekker op het strand te gaan zitten. Hier is ook de Cabo de Epichel dit is het meeste westerse stukje van Europa en je hebt een uitzicht waar je U tegen zegt. Daarna naar Lissabon, waar uiteraard ontzettend veel te doen is! Een paar tips: Mosteiro dos Jeronimos ( prachtig klooster) vlak daarnaast heb je een bakker waar de beroemde Pasteis de Belem worden gemaakt. Dit is echt een must go! Dit zijn heerlijke portugese lekkernijen, er staan altijd grote rijen bij de take-out. Maar als je gewoon naar binnen gaat en aan een tafeltje gaat zitten wordt je veel sneller geholpen en je zit gewoon fijn! De buurten Alfama en Bairro Alto, de uitkijkpunten ( Lissabon heeft veel Miradouro´s plekken in de stad waar je een geweldig uitzicht hebt. Indien jullie nog tijd hebben, ga even met de brug over de Taag naar de andere kant van de rivier. Een beetje naar beneden nog en je bent in een natuurgebied Serra da Arrabida, hier heb je een soort van verscholen strandje ( iedereen kent het hoor het is geen geheim ofzo) dat heet O Portinho d´Arrabida, prachtig, prachtig, prachtig. Helder blauw water, witte stranden echt de mooite waard om via de kleine weggetjes hier te komen. Er zijn zelfs bepaalde periodes in het jaar dat je hier heel goed dolfijnen kunt zien.[/li][/ul]

Ok, hopelijk hebben jullie hier iets aan! Er is uiteraard nog veel meer! Maar dan wordt het wel een heel groot bericht!
Laat me weten als jullie nog meer vragen hebben en of jullie interesse hebben in een tour van de stad!

Veel voorbereiding plezier!

Sofia

1 like

Dank voor de nuttige informatie. Ik heb gekeken bij Amigo autos maar ik kan de voorwaarden niet vinden. kun je me een tip geven?

Ola!
Ik heb de voorwaarden op de site gevonden ( helemaal onderaan in het blauw “terms and conditions”.
Volg de link: http://www.amigoautos.nl//client/terms/

Fijne voorbereiding!

Dag Sofia,

Ik bedoel meer:

• wordt de auto met volle tank afgeleverd
  • hoe zit het met de verzekering, is die met 0 % eigen risico. Ook als er een 2e bestuurder is.
  • mag je een onbeperkt aantal km rijden?

Dit kan ik niet terug vinden. Misschien weet jij het omdat je al vaker bij hun een auto hebt gehuurd.

Dank alweer.

ola :wereld:,

• Ja, auto wordt met volle tank afgeleverd.
  • Je kunt volgens mij verschillende verzekeringen afsluiten, ter plaatse even vragen.
  • Onbeperkt aantal kilometers.

Maar deze info staat ook in de voorwaarden volgens mij.
Succes!

Sofia