Welke stad

Beste reizigers,

Volgende maand willen mijn meisje en ik naar of Porto of Lisboa of Faro.

Welke van die steden is het leukst? Wij vinden van alles leuk om te doen. Cultuur natuur. Mag strand bij zitten. We are not to picky.

Groetjes.

ik zou zeggen lissabon.dan heb je van alles wat.ga dan bijv in cacais of estoril zitten
heb je overigens ook bij porto,maar lissabon vind ik persoonlijkst toch het leukst.
faro geen ervaring mee.

Zeker geen Faro, dat is vrijwel een dorp. Voor ons zou Porto met een neuslengte winnen, o.a. omdat het strand echt al aan de rand van de stad begint met zelfs een stadspark met strand; voor Lissabon moet je daarvoor inderdaad 45-60 minuten met het kusttreintje. Bovendien heb je Porto en omgeving in 2-3 dagen redelijk gezien. Voor Lissabon heb je eigenlijk minstens een week nodig inclusief alle mooie dagtrips die je van daaruit kunt maken :wink:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hey Erik,

Thanks voor het uitgebreide antwoord. We gaan het in beraad nemen.

Groetjes

Beste Rutger,
En, hebben jullie al een keuze kunnen maken?
Als ik jullie was zou ik zeker Porto niet overslaan, een combinatie van de twee steden is zeer goed te doen en zo krijg je een mooie kans om twee van de mooiste Portugese steden te zien. Je kan heel makkelijk met de trein ( en goedkoop) de twee steden bezoeken. Een auto huren is ook een leuk idee, met de trein of de auto krijg je veel van het land te zien in slechts een paar uur. Ik ben benieuwd wat het geworden is! Laat het me weten ik heb leuke tips voor beide steden. Ik heb in beide steden gewoont en kan je zeker weten Porto aanraden. Faro is leuk voor wie puur een paar dagen strand wil.

abraço,
sofia

Hey Sofia,

Het wordt Lissabon. Maar éérst een lang weekend naar Venetie. Oktober naar Portugal. Thanks voor de feedback!!

Groetjes Rutger&Ellis

Hi Ruther en Ellis!
Portugal in Oktober is nog een heerlijke maand, Lissabon is een goed begin, zo heb je altijd een “excuus” om terug te komen voor Porto :).
Hier een paar tips voor Lissabon:
Must see´s in Lisboa:

  •      Torre de Belem, erg mooi gelegen aan de rivier de Taag ( O Tejo in het Portugees), een mooie herinnering aan de glorie dagen van de Portugese scheepvaart, staat op de UNESCO werelderfgoedlijst!
    
  •      De Mosteiro dos Jeronimos , een klooster uit de 16de eeuw, dit is echt fantastisch zowel van binnen als van buiten, echt een must see. Het is rond de € 14,- pp. Vlakbij de Torre de Belem. ( gratis op Zondag, meestal het geval voor rijksmonumenten)
    
  •      Een leuke buurt om te verkennen is de Bairro Alto, heel jong heel veel nachtleven, het is wel chaotisch s´avonds en zeer toeristisch 24 uur lang.
    
  •      De volksbuurt Alfama is erg leuk, indien je van een Fado avond wilt genieten, dan ken ik hier een leuk klein restaurantje, met goede prijzen en goede Fado muziek adviseren: “  O Botec da Fá”. Alfama is dé volksbuurt van Lissabon, hier is de Fado geboren.
    
  •      Verder moet je echt naar de pastelaria waar de beroemde Pasteis de Belem worden gemaakt ( of Pastel de Nata) dit is het meest beroemde taartje van Portugal en hier worden zonder enige twijfel de lekkerste gemaakt! Neem er niet maar 1, maar ten minste 2.Dit is echt een ervaring, het is naast het Mosteiro dos Jeronimos. Tip, er staan buiten altijd zeer lange rijen, ga niet via de hoofdingang maar via de andere kleinere ingangen naar binnen, ga zitten aan een tafeltje dan wordt je veel sneller geholpen dan aan de balie. Je kunt gewoon naar binnen lopen hier staan nooit rijen, de rijen die je buiten ziet staan zijn voor de bali de take-out.
    
  •      Lissabon is gebouwd tussen 7 heuvels, op elk van deze heuvels heb je een Miradouro, een uitkijk punt, bezoek er ten minste een. Je hebt een fantastisch uitzicht over de stad en de Taag. Ik vindt de Miradouro da Graça een van de mooiste!
    
  •      Als je de gelgenheid hebt om buiten Lissabon te gaan, is de stad Sintra echt een droom! Een prachtig stadje vlakbij mooie stranden gevult met kastelen, paleisen en herenhuizen. Vele schrijvers hebben hier in de 19de eeuw een tijdje geleefd zoals, Eça de Quiros, Hans Christiaan Andersen en Lord Byron.
    

Uiteraard zijn er nog veel meer mooie dingen om te zien! Maar het is onmogelijk om alles te zien natuurlijk. Loop lekker door het centrum heen, loop ook langs het Estação do Rossio, een prachtig treinstation de buitenkant dan ,aan de binnenkant is niets te zien .

Have fun!

Sofia

Dank Sofia,

Un abraço de Eindhoven :wink:

:biggrin: :zon02: