Lissabon, welke wijk kiezen voor je logies ?

Wij willen graag naar Portugal. We zouden beginnen met 4 nachten Lissabon, en 10 nachten Cascais, vanwaaruit we dan nog excursies willen doen, zoals Sintra bijvoorbeeld.
We zijn overal aan het googelen maar komen er nog niet uit in welke wijk van de stad we best zouden overnachten.
Alvast bedankt voor de inlichtingen, groetjes Chantal

Hoi Chantal,

Na 3 verblijven verspreid over de stad hebben we, nogmaals, gekozen voor een hotel dichtbij Parco Eduardo VII. Het is redelijk met tram/metro te bereiken vanaf hartje stad (Taagoever) maar het grote pré vinden we het magnifieke uitzicht over Taag en stad vanuit het hele parkgebied. Maar het is altijd subjectief, als je een meer centraal hotel weet te vinden binnen jullie budget heeft dat ook z’n voordelen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

dankjewel voor de tip :slight_smile:

Ola Chantalle,

Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar ik kan de wijken Graça en Alfama aanbeleven, als je van pitoresque en volks houdt.
Dichtbij alles, ook de rivier , het centrum en het is bruisend maar niet te druk zoals bijvoorbeeld de wijk Bairro Alto wel is.
Als jullie naar Sintra gaan ( ontzettend mooi) kan ik jullie zeker het strand : Praia das Maças aanbevelen!
Geniet ervan , en Porto is ook zeker de moeite waard!

Sofia

Dankjewel Sofia. Ik had nu ook tips gekregen van collega’s die de wijk Alfama aanbevelen.
Onze reis is maar voor volgend jaar (we zijn net terug van de Costa de la Luz) maar we bereiden altijd graag onze reizen redelijk lang op voorhand. In augustus zal ik al uitkijken voor de vliegtickets voor juni 2016 want zo kan je heel wat eurocentjes besparen met vroegboeking.

Zo kreeg ik ook de tip om misschien Lissabon en Porto te combineren. Ik ga eens op zoek gaan naar informatie over de snelheidstrein tussen Lissabon en Porto. Dan kunnen we misschien 4 nachten Lissabon, 2 nachten Porto 8 nachten Cascais combineren.

Hi Chantalle,

Dat lijkt mij een super idee J Porto is echt een super leuke stad,ik weet zeker dat je net zo als vele andere blij verrast zult zijn! Uiteraard zijn Lissabon en de Cascais regio ook super leuk, vooral de stranden zijn daar heerlijk.
Er is een zeer goede treinverbinding tussen Porto en Lissabon, een bezoekje aan de stad Coimbra dat ongeveer tussen de twee ligt is ook zeker de moeite waard. Via de volgende link kan je jezelf al vast een beetje orienteren voor de treinreis, website Portugese spoorwegen : CP - Comboios de Portugal Wat ook erg leuk is, is om een auto te huren en langzaam langs de kust naar boven te gaan. Een super roadtrip waar je meteen groot gedeelte van de Portugese kust leert kennen.
Laat je me het weten als je nog tips wilt? Ik help graag J

Fijne voorbereiding!
Sofia

dankjewel :slight_smile:

hoi chantalle,ben je al verder met je reis plannen?ik ben zelf meerdere keren die kant op geweestwant je blijft zoveel ontdekkenwij zijn zowel vanaf cascais met de trein geweest nara lissabon maar ook van porto naar lissabon.ook met de trein en dat ging allemaal super makkelijk.heerlijk land is het.mocht je nog tips nodig hebben moet je maar even gillen.sintra moet je echt zien.en niet alleen dat gekleurde disneyachtige kasteel